31 Οκτ 2011

Διαγωνισμός με δώρο βρεφικά προϊόντα NUBY

Όταν ήταν μικρότερες οι κόρες μου είχα χρησιμοποιήσει αρκετά προϊόντα της εταιρείας NUBY. Το καλύτερο απ' όλα όμως ήταν ένα ποτηράκι για νερό που όσες φορές κι αν το πετούσαν κάτω οι μικρούλες μου εκείνο ούτε άνοιγε αλλά ούτε "έχανε" νερό. Ούτε μία σταγόνα σας λέω! Σίγουρα οι περισσότερες μαμάδες χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα προϊόντα, οπότε δεν θέλω να μακρυγορήσω άλλο, γιατί και εσείς τα γνωρίζετε.

Αν όμως δεν έχει πέσει στα χέρια σας κάποιο μπιμπερό, ποτηράκι, παιχνίδι ή σετ φαγητού της συγκεκριμένης εταιρείας τότε μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στο διαγωνισμό μας και να κερδίσετε ένα από τα προϊόντα που θα σας παραθέσουμε παρακάτω για να γνωρίσετε καλύτερα!

Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα NUBY στην προσωπική σελίδα της εταιρείας στο facebook.

Η εταιρεία, λοιπόν, προσφέρει στους αναγνώστες του Mamma El προϊόντα βρεφικής ανάπτυξης για ηλικίες 6 μηνών και πάνω. Μωρομανούλες σπεύσατε να δηλώσετε συμμετοχή!



Δακτύλιος Οδοντοφυΐας Coolbite™ "Κλόουν"
Παραμένει δροσερός για πολύ περισσότερο από τα μασητικά με αποστειρωμένο νερό.

Ο Δακτύλιος Οδοντοφυΐας Coolbite™ "Κλόουν" από την Nûby™,διαθέτει ειδικά διαμορφωμένες επιφάνειες για να δαγκώνει το μωρό σας κατά την επώδυνη διαδικασία της οδοντοφυΐας. Το σχέδιο με τον πολύχρωμο κλόουν, θα διασκεδάσει το μωρό σας. Ταυτόχρονα, το πρακτικό σχήμα του, είναι ειδικά σχεδιασμένο για να χωρά στα χεράκια του μωρού σας. Ο Δακτύλιος Οδοντοφυΐας «Κλόουν» από την Nûby™, διαθέτει επιφάνειες που περιέχουν το ειδικό τζελ pûrICE™ που δεν παγώνει. Έτσι, τοποθετώντας τον δακτύλιο στο ψυγείο, αυτός θα παραμείνει δροσερός για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από τα μασητικά με το αποστειρωμένο νερό, παρέχοντας μεγαλύτερης διάρκειας ανακούφιση στο μωρό σας!

Ποτηράκι με σχέδια και καλαμάκι Sports Sipper
Ιδανικό για παιδιά με πολλές δραστηριότητες!

Το Ποτηράκι με σχέδια και καλαμάκι Sports Sipper από την Nûby™, είναι ιδανικό για τους πολυάσχολους μικρούς μας φίλους! Έχει το ιδανικό μέγεθος για τα χεράκια του μωρού σας, ενώ τα υπέροχα σχέδια θα το διασκεδάσουν ακόμα περισσότερο. Διαθέτει ένα ανθεκτικό καλαμάκι, πρακτικό στη χρήση. Και επειδή είναι Nûby™, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι διαθέτει σύστημα κατά των διαρροών.



Ψηφιακό Θερμόμετρο
Με μοναδικό εύκαμπτο άκρο!

Αυτό το ελαφρύ ψηφιακό θερμόμετρο μετρά την θερμοκρασία του παιδιού σας, εύκολα και με κλινική ακρίβεια, σε 60-90 λεπτά. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το στόμα, το ορθόν ή την μασχάλη. Το νέο, εύκαμπτο άκρο του θερμόμετρου εξασφαλίζει μέγιστη άνεση για το μωρό σας. Η ηχητική ένδειξη σας ειδοποιεί, ότι η μέτρηση έχει ολοκληρωθεί. Διατίθεται με ειδικό κάλυμμα για καλύτερη προστασία του εύκαμπτου άκρου και του αισθητήρα, για κάθε μελλοντική χρήση.


Σετ Φαγητού Wacky Ware™
Η διασκέδαση στο φαγητό!

Το Σετ Φαγητού Wacky Ware™ έχει σχεδιαστεί ειδικά για να κάνει το φαγητό διασκέδαση και να βοηθήσει το μωρό σας να μάθει να τρώει μόνο του. Το Μπολ Wacky Ware™ είναι κατάλληλο για χρήση στον φούρνο μικροκυμάτων. Είναι ιδανικό για αποθήκευση τροφής, καθώς το καπάκι του σφραγίζει ερμητικά για να μην χύνεται το παραμικρό. Έχει πολύχρωμους συνδυασμούς και διαθέτει πρακτικά χερούλια, που το κάνουν απόλυτα λειτουργικό στη χρήση για τα μικρά χεράκια του μωρού σας. Η εκμάθηση της διαδικασίας των γευμάτων, δεν ήταν ποτέ ευκολότερη.

Για να είναι έγκυρη η συμμετοχή σας θα πρέπει να συμπληρώσετε τα στοιχεία που θα βρείτε στην παρακάτω φόρμα συμμετοχής.


(Διπλές εγγραφές θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση!)




Ο Διαγωνισμός θα ισχύει μέχρι τη Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2011.

Αλήθεια, εσείς έχετε δοκιμάσει τα προϊόντα NUBY για τα μωράκια σας; Αφήστε σχόλιο με τις εντυπώσεις σας!


27 Οκτ 2011

Μία του Οκτώβρη μέρα......


Σήμερα η Ναντίνα στο νηπιαγωγείο θα απαγγείλει το ποίημα της. Οι γονείς όμως δεν θα είμαστε παρόντες σύμφωνα με απόφαση του γραφείου πρωτοβάθμιας του δήμου μας. Δεν ξέρω αν ισχύει και σε άλλους δήμους αυτό, εμένα πάντως που έχω συνηθίσει διαφορετικά από τη μεγάλη μου κόρη, με παραξένεψε και με στενοχώρησε ιδιαίτερα. Γιατί η κορούλα μου θα έλεγε το πρώτο της ποίημα σήμερα και εγώ πολύ απλά δεν θα την καμάρωνα! Την τράβηξα όμως ένα μικρό βιντεάκι στο σπίτι για να θυμάμαι τουλάχιστον αυτή την ημέρα. Δεν είναι το ίδιο όπως θα ήταν στο σχολείο αλλά και με αυτόν τον τρόπο ένιωσα υπερήφανη για τη μικρούλα μου!

video

Άλλα μια του Οκτώβρη μέρα,
από μία χώρα παραπέρα,
πολέμου άνεμος φυσάει
και την πορτούλα της χτυπάει.

Για πες, Ελλάδα, στα παιδιά σου
να ανοίξουν τα σύνορα σου
γιατί έτσι κι άγρια φυσήξω
γρήγορα θα σε κατακτήσω.



26 Οκτ 2011

"Η δημοκρατία γκρεμίστηκε......

ο λαός τρομοκρατείται, φιμώνεται...... "

Αυτά ήταν τα λόγια της Σοφίας Σακοράφα τις προάλλες στη Βουλή. Πόσο αληθινά είναι.....


Η Δημοκρατία γκρεμίστηκε λοιπόν, δεν υπάρχει. 

Είναι Δημοκρατία να σου περικόπτουν το μισθό γιατί πρέπει να προσφέρουμε στο χρέος της χώρας μας, ενώ κάποιοι άλλοι δεν έχουν χάσει ούτε ένα λεπτό από τους παχυλούς μισθούς που παίρνουν; Είναι Δημοκρατία να χάνεις τη δουλειά σου γιατί πολύ απλά το κράτος δεν έχει να σε πληρώσει;  Είναι Δημοκρατία να μην έχουν βιβλία τα παιδιά μας;  Είναι Δημοκρατία να φοβόμαστε το τι θα μας ξημερώσει την επόμενη μέρα; 

Είναι Δημοκρατία να διαδηλώνεις ειρηνικά και να σου στέλνουν την αστυνομία για να σε "σκοτώσει" στο ξύλο; Είναι Δημοκρατία να θες να φωνάξεις για το δίκιο σου και να σου κλείνουν το στόμα; Είναι Δημοκρατία να ορθώνεις ένα πανό σε ποδοσφαιρικό αγώνα και ο διαιτητής-γιατί τέτοιες οδηγίες έχει-να διακόπτει τον αγώνα, να ζητάει να κατέβει το πανό και η αστυνομία να συλλαμβάνει έναν από αυτούς που το κρατούσαν; Και όχι μόνο να τον συλλαμβάνει αλλά να λένε κιόλας ότι η αστυνομία έχει κρατήσει τα στοιχεία του σε περίπτωση που θέλουν οι βουλευτές να του κάνουν μήνυση!!!!!!!!!

Εμείς που τους ξέρουμε ότι τόσα χρόνια μας κλέβουν, μας κοροϊδεύουν και μας γελειοποιούν τι πρέπει να κάνουμε; Να τους κρεμάσουμε μήπως στην πλατεία προς παραδειγματισμό; Να τους λιντσάρουμε όπως τον Καντάφι; Όχι, εμείς θεωρούμαστε πολιτισμένος λαός. Για πόσο όμως θα είμαστε πολιτισμένοι;

Καιρό τώρα ήθελα να γράψω μια τέτοια ανάρτηση. Μάλλον περίμενα την κατάλληλη στιγμή. Γιατί πλέον ο κόσμος έχει αρχίσει και καταλαβαίνει ότι τον κοροϊδεύουν, ότι παίζουν με τις ζωές μας, με το μέλλον των παιδιών μας.

Άκουσα χθες ότι όταν η Κανέλλη έφερε μια φραντζόλα ψωμί στη Βουλή πολλοί αντέδρασαν. Αν μιλήσουν για παιδεία και ελευθερία τι θα γίνει;

"Δημοκρατία είναι το πολίτευμα όπου η εξουσία πηγάζει από το λαό, ασκείται από το λαό και υπηρετεί τα συμφέροντα του λαού."

Τόσο καιρό δηλαδή οι κυβερνώντες υπηρετούν τα συμφέροντα του λαού; Αμφιβάλλω. Τα δικά τους συμφέροντα υπηρετούν. Άρα το πολίτευμα δεν είναι Δημοκρατικό! Μήπως πρέπει να το αλλάξουμε αυτό; Στην Ισλανδία ο λαός πήρε την κατάσταση στα χέρια του. Εμείς τι κάνουμε;

Ένα άλλο χαρακτηριστικό, μάλλον το κεντρικό χαρακτηριστικό της Δημοκρατίας είναι ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται με ψηφοφορία: από τους πολίτες, στην άμεση Δημοκρατία, ή από κάποιους αντιπροσώπους, στην αντιπροσωπευτική Δημοκρατία. Αφού, λοιπόν, εμείς αυτή τη στιγμή στη χώρα μας έχουμε αντιπροσωπευτική Δημοκρατία και οι αποφάσεις που λαμβάνονται με ψηφοφορία δεν εξυπηρετούν τα συμφέροντα του λαού δεν οφείλουμε να το αλλάξουμε αυτό; 

Δεν πρέπει να υπερασπιστούμε το δικαίωμα μας να εκφραζόμαστε ελεύθερα, να πολεμάμε για το δίκιο μας, για τα συμφέροντα μας, για το μέλλον μας;

Σε δύο μέρες θα γιορτάσουμε το ιστορικό "ΌΧΙ" του 1940. Ένα "ΌΧΙ" που ένας αντιπρόσωπος του λαού κατάφερε να πει στον τότε κατακτητή μας. Σήμερα, το ίδιο "ΌΧΙ" θα έπρεπε να είχε ειπωθεί από κάποιους άλλους αντιπροσώπους. Κανείς τους όμως δεν είχε το θάρρος να το ξεστομίσει. Σαν γονείς θα καμαρώσουμε τα παιδιά μας που θα παρελάσουν. Τα παιδιά μας όμως δεν πρόκειται να τους κοιτάξουν στα μάτια όπως έκαναν άλλες χρονιές. Αντ' αυτού θα τους γυρίσουν το κεφάλι επιδεικτικά προς την αντίθετη κατεύθυνση. Θα πουν το δικό τους "ΌΧΙ" σε ότι θεωρούν σάπιο, διεφθαρμένο και ψεύτικο. Θυμηθείτε να χειροκροτήσετε τα παιδιά σας, να τους χαμογελάσετε και να φωνάξετε μαζί τους ένα μεγάλο και δυνατό "ΌΧΙ" την ώρα που θα σας κοιτάξουν. Γιατί ναι! Φέτος τα παιδιά σας θα κοιτάξουν εσάς που είστε αληθινοί και γνήσιοι! Εσάς θα χαιρετίσουν με σεβασμό. Γιατί εσείς το αξίζετε!

Θυμηθείτε επίσης να τους γυρίσετε εσείς με τη σειρά σας την πλάτη όταν ζητήσουν εκλογές. Μην τους κάνετε τη χάρη να συνεχίζουν να μας εμπαίζουν!

Ένα παλιό άσμα λέει ότι η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει, αλλά για λίγο καιρό ξαποσταίνει. Μάλλον ξαποστάσαμε πολύ. Τόσο πολύ που βυθιστήκαμε στον καναπέ μας και δυσκολευόμαστε να σηκωθούμε. Καιρός να βάλουμε τα χέρια μας και να σπρώξουμε το σώμα μας επάνω, να σταθούμε όρθιοι και να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. 

Ίσως να τα γράφω λίγο μπερδεμένα αλλά έτσι μου βγαίνουν. Η οργή, ο θυμός, η αγανάκτηση δεν εξωτερικεύεται με αρχή, μέση και τέλος. Ρέει σαν "τσουνάμι" και παρασύρει τα πάντα στο διάβα της!


19 Οκτ 2011

Τα μαθητικά τα χρόνια.......


Σε προηγούμενη ανάρτηση (Παλιοί συμμαθητές!) είχα αναφερθεί στη συνάντηση με τη δασκάλα μας που είχε κανονιστεί από μια παλιά μου συμμαθήτρια. Βασικά, η δασκάλα μας τη βρήκε και ήταν δική της επιθυμία να βρεθεί με τους παλιούς της μαθητές. Κάτι που μας χαροποίησε ιδιαίτερα και συνάμα μας συγκίνησε βαθιά. Την Κυριακή λοιπόν, παρόλο που έβρεχε, πήγαμε στο Kitchen Bar στον Άλιμο. Είχα κανονίσει από πριν να βρεθώ με δύο παλιές συμμαθήτριες και καλές φίλες για να πάμε μαζί. Μπαίνοντας μέσα η καρδιά μας χτυπούσε δυνατά καθώς πλησιάζαμε την κ. Ελένη. Βλέποντας την από μακριά και συνειδητοποιώντας ότι δεν έχει αλλάξει καθόλου, νιώσαμε ότι βρισκόμασταν στο σχολείο, στην τάξη μας και ότι σε λίγο θα ξεκινούσε το μάθημα! Σαν να μην μας είχε αγγίξει καθόλου ο χρόνος όλους. Η κ. Ελένη δε ίδια όπως την ξέραμε!

Μας είδε από μακριά και αμέσως κατάλαβε ποιες ήμασταν! Άνοιξε τότε την αγκαλιά της, όπως έκανε τότε που ήμασταν ακόμα μικρά παιδάκια, και μας έσφιξε μέσα της. Ελίζα, Μαρία, Ειρήνη, Αντρέα, Αντώνη, Νίκο έλεγε κάθε που έβλεπε έναν από εμάς χωρίς να το σκεφτεί για δεύτερη φορά. Μας θυμόταν όλους! Μαζί μου είχα και τις κόρες μου, οι οποίες ήθελαν πάρα πολύ να τη γνωρίσουν και δεν δέχονταν με τίποτα να κάτσουν σπίτι με το μπαμπά τους. Τους έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το πόσο χαμογελαστός και ζεστός άνθρωπος ήταν.

Κοιτάζω τη φωτογραφία στην προηγούμενη ανάρτηση, μετράω τους παλιούς συμμαθητές-σύνολο 33-και σκέφτομαι τι ωραία που θα ήταν να βρισκόμασταν πάλι όλοι μαζί. Δυστυχώς, μόνο 10 από εμάς τα κατάφεραν. Μάλλον μόνο 10 καταφέραμε να βρούμε. Και αυτούς επειδή είχαν λογαριασμό στο facebook. Πόσο δύσκολο είναι τελικά να διοργανώσεις μια τέτοια συνάντηση μετά από τόσα χρόνια; Μάλλον αρκετά!

Καθίσαμε στο τραπέζι, παραγγείλαμε και αρχίσαμε να μιλάμε για τα χρόνια που πέρασαν από την ημέρα που φύγαμε από το δημοτικό και τι κάναμε από εκεί και πέρα. Κάποιοι παντρεύτηκαν, κάποιοι άλλοι όχι ακόμα. Κάποιοι έχουν ήδη παιδιά, κάποιοι άλλοι το σκέφτονται. Με κάποιους μένουμε και πολύ κοντά και ούτε καν το ξέραμε! Η κ. Ελένη δεν άφησε κανέναν παραπονεμένο. Κάθισε με όλους και μας έκανε να νιώσουμε τόσο άνετα. Οφείλω να ομολογήσω ότι λίγο τρακ το είχαμε! Πίναμε το καφεδάκι μας, το ποτάκι μας, τη σοκολάτα μας, το χυμό μας, παρεούλα όλοι μαζί και μου φαινόταν απίστευτο που ήμασταν έτσι. Σαν παιδιά είχαμε ο καθένας την παρέα του. Ξέρετε τα κολλητάρια μας! Τώρα, ήμασταν όλοι μια παρέα. Μεγαλώσαμε, ωριμάσαμε!

Θυμηθήκαμε τα χρόνια που ήμασταν στο σχολείο, αστείες αλλά και δυσάρεστες στιγμές. Τις γιορτές που παίρναμε μέρος, τα ποιήματα που λέγαμε, τα τραγούδια, τις γυμναστικές επιδείξεις στο τέλος της χρονιάς, τις δραστηριότητες που κάναμε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, όλα αυτά που μας δίδαξε η κ. Ελένη και που θα μείνουν χαραγμένα στη μνήμη μας για όλη μας τη ζωή.

Κάθε τόσο οι κορούλες μου έρχονταν κοντά μου, μιλούσαμε για λίγο και ξαναέφευγαν-είχαν βρει παρέα και έπαιζαν-και η κ. Ελένη με κοίταζε και χαμογελούσε. Κάποια στιγμή που η μικρούλα μου ήταν δίπλα μου τα βλέμματα μας διασταυρώθηκαν και μου είπε κάτι που με συγκίνησε πολύ: 

"Σε βλέπω με τα παιδάκια σου και σε καμαρώνω!" 

Τι απάντηση μπορείς να δώσεις μετά; 
Τι συναισθήματα να νιώσεις; 
Το μόνο που έκανα ήταν να χαμογελάσω και να της πω ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ! 
Ένα ευχαριστώ για τα χρόνια που περάσαμε μαζί της, ένα ευχαριστώ για όσα μας δίδαξε, ένα ευχαριστώ για τη μεγαλοσύνη της ψυχής της, ένα ευχαριστώ γιατί είναι ο καλύτερος άνθρωπος και ένα ευχαριστώ γιατί κατάφερε να κάνει και εμάς καλύτερους ανθρώπους.

Φύγαμε με την υπόσχεση να ξαναβρεθούμε σύντομα! Μια υπόσχεση που τα μάτια όλων μαρτυρούσαν ότι θα τηρηθεί.


18 Οκτ 2011

Με τη φίλη μου.....


Με τη φίλη μου παιδιά παίζουμε καλά
και χαζογελάμε δυνατά.

Με τη φίλη μου είμαστε αγκαλιά και
τραγουδάμε σιγανά.

Σώμα και ψυχή είναι ένα, τη φίλη μου
δεν την αλλάζω με κανέναν γιατί...................

με τη φίλη μου απλά
τα περνάμε μια χαρά!!!!

Το παραπάνω ήταν μια άσκηση στη ιστορία! Όσο κι αν σας φαίνεται παράξενο, το κεφάλαιο που είχαν χθες να διαβάσουν, αναφερόταν στη διδακτική και λυρική ποίηση και μία από τις ασκήσεις είχε αυτό ως περιεχόμενο! Δηλαδή, να φτιάξουν ένα ποίημα-χωρίς ομοιοκαταληξία, άσχετα αν εμείς δεν το πετύχαμε τελικά-για τον καλύτερο φίλο/φίλη! Στύψαμε, λοιπόν, τα κεφαλάκια μας μαμά και κόρη και το αποτέλεσμα το βλέπετε παραπάνω!

Για να δούμε όμως πόσο διδακτικές είναι οι φιλίες και ιδιαίτερα στην παιδική ηλικία.

Για όλους μας είναι σημαντικοί οι φίλοι, πόσω μάλλον για το παιδί που χρειάζεται κάποιον να παίζει και να κάνει παρέα μαζί του. Ένα παιδί μέσα από τους φίλους γίνεται πιο αυτόνομο και αποκτά εμπιστοσύνη στον εαυτό του.
Η ικανότητα του παιδιού να δημιουργεί φιλίες με τους συνομηλίκους του είναι μια ζωτική πηγή εμπειριών, από την οποία τροφοδοτείται η ανάπτυξή του.


Το παιδί έχει ανάγκη την καθοδήγηση των γονιών, που θα του δώσουν τα κατάλληλα εφόδια για να αντιμετωπίσει τη ζωή. Ωστόσο, έχει εξίσου ανάγκη και την παιδική παρουσία γύρω του για να παίξει, να χαρεί και να μη νιώθει μόνο του. Θέλει, επίσης, να έχει σύμμαχο στις ζαβολιές και να μοιράζεται σχέδια, μυστικά και συναισθήματα.

Μαθαίνοντας να τα πηγαίνει καλά με τα άλλα παιδιά, αποκτά εμπιστοσύνη στον εαυτό του, γίνεται πιο αυτόνομο και αποφασιστικό. Ταυτόχρονα, σταθμίζει τις δυνατότητες του, ανακαλύπτοντας σε ποιους τομείς είναι καλύτερο και σε ποιους πιο αδύναμο.Μαθαίνει πως λειτουργούν οι ανθρώπινες σχέσεις, πως να πλησιάζει τους άλλους, να επιλύει από κοινού τα προβλήματα που ανακύπτουν και συνειδητοποιεί ότι οι άλλοι το υπολογίζουν. Αποκτά την ικανότητα να κατανοεί τη θέση των άλλων και να αντιλαμβάνεται τις επιθυμίες και τις ανάγκες τους. Στη φιλία υπάρχει ανταγωνισμός και επιθετικότητα, όπως άλλωστε σε κάθε δεσμό.



Η ηλικία της φιλίας!
Από τους πρώτους μήνες της ζωής του παιδιού μας εντυπωσιάζει το πόσο χαίρεται όταν βλέπει άλλα παιδιά. Οι πρώτες σχέσεις όμως εμφανίζονται περίπου στην ηλικία των 2 ετών , τότε που μαθαίνει να αυτενεργεί και αρχίζει να επικοινωνεί και με το λόγο. Βέβαια, προτιμά να παίζει μόνο του, ακόμη και αν βρίσκεται σε χώρο με άλλα παιδιά.


Από τα 3 χρόνια το παιχνίδι αρχίζει να γίνεται παράλληλο. Κάποιες φορές παίζει για λίγο με άλλα παιδιά, άλλοτε του αρέσει να τα παρακολουθεί ή να παίρνει τα παιχνίδια τους και σπανιότερα να δίνει τα δικά του.


Από τα 4 το παιχνίδι αρχίζει να γίνεται συντροφικό .Κάθε παιδί με το οποίο παίζει το θεωρεί φίλο. Αυτή την περίοδο είναι συνηθισμένες οι διαφωνίες και η αναμέτρηση δυνάμεων, όπως, π.χ., ποιος τρέχει πιο γρήγορα, ποιος παίζει καλύτερα, ποιος είναι πιο δυνατός.


Από τα 8-9 χρόνια αποκτά σημασία πλέον “ο καλύτερος φίλος” ή “η καλύτερη φίλη”, με τους οποίους έχει συνήθως κοινά ενδιαφέροντα. Το παιδί μαθαίνει να υπολογίζει το πως νιώθει ο φίλος του και συχνά προσπαθεί να κάνει συμβιβασμούς.


Στην εφηβεία η φιλία αποκτά εξέχουσα σημασία. Μερικές φορές οι φίλοι είναι πάνω απ’ όλα και οι κανόνες της παρέας γίνονται επιτακτικοί, σχεδόν απαράβατοι.Κάθε παιδί, ανάλογα με το χαρακτήρα και την προσωπικότητά του, προσεγγίζει διαφορετικά τους συνομηλίκους του. Υπάρχουν παιδιά που πλησιάζουν άμεσα ένα άλλο παιδί και του ζητούν να γίνουν φίλοι. Άλλα προτιμούν να επικοινωνούν μέσα από την ανταλλαγή ενός παιχνιδιού κ.ο.κ. 


Τέλος, υπάρχουν και εκείνα που στέκονται και περιμένουν κάποιο άλλο παιδί να αντιληφθεί την παρουσία τους και να τα πλησιάσει. Είναι διαθέσιμα να μιλήσουν, να παίξουν και να κάνουν φίλους, όμως τα ίδια δεν παίρνουν την πρωτοβουλία.


Με λίγα λόγια, από τον τρόπο που το παιδί χειρίζεται τις φιλίες του διακρίνουμε την προσωπικότητά του, την ικανότητα του να δημιουργεί σχέσεις και την ωριμότητά του. Η εικόνα που έχει για τον εαυτό του και τα βιώματα του, όπως, για παράδειγμα, ο φόβος της απόρριψης, η κτητικότητα , η επιθετικότητα , η δειλία, η τάση ηγεμονίας, προβάλλονται στις σχέσεις του με τα άλλα παιδιά. 
Το παιδί όμως που νιώθει συναισθηματική ασφάλεια στην οικογένεια είναι σε θέση να αντιμετωπίζει κάθε δυσκολία στις φιλίες του. Αυτό είναι το σημείο στο οποίο θα έπρεπε να επικεντρώσουν τις προσπάθειες τους οι γονείς.

Πηγή: ourlife.gr



17 Οκτ 2011

Πιτζάμα πάρτι!


Ναι, ναι καλά διαβάζετε! Το Σάββατο που μας πέρασε το σπίτι μας γέμισε κοριτσάκια ντυμένα με πιτζαμούλες. Ήταν ένα πιτζάμα πάρτι που οργανώσαμε μαζί με τις μικρούλες μου. Η Νεφέλη (η μεγάλη) έχει τα γενέθλια της το καλοκαίρι. Επειδή όμως εκείνη την εποχή τα σχολεία είναι κλειστά και οι συμμαθητές της είναι διακοπές δεν μπορεί να τα γιορτάσει μαζί τους. Αποφασίσαμε λοιπόν να της κάνουμε ένα μικρό παρτάκι στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Φέτος, και λόγω κρίσης, είπαμε να το κάνουμε στο σπίτι. Επειδή όμως δεν χωράμε πολλοί προσπαθούσαμε να βρούμε ένα τρόπο ώστε να μην έρθουν πολλά παιδάκια. Τελικά η κορούλα μου είχε την υπέροχη ιδέα να διοργανώσουμε ένα πιτζάμα πάρτι! Της εξήγησα, όμως ότι δεν θα μπορούσαν όοοοοολα τα κορίτσια να κοιμηθούν στο σπίτι μας. Έτσι κανονίσαμε να μείνει μόνο μια συμμαθήτρια της το βράδυ. Μάλιστα, μας ήρθε κουτί, που λένε, γιατί το συγκεκριμένο κοριτσάκι είχε ένα άλλο πάρτι νωρίτερα και άργησε να έρθει.

Την Παρασκευή, λόγω απεργίας δεν πήγα στη δουλειά-δεν είχα μεταφορικό μέσο-και κατάφερα να οργανωθώ καλύτερα. Πήγαμε το πρωί τις μικρές στα σχολεία τους και μετά μαζί με την κουμπαρούλα μου πήγαμε να ψωνίσουμε για το πάρτι. Περάσαμε και από ένα μαγαζί με κλωστές και αγοράσαμε υπέροχες κονκαρδούλες με λουλουδάκια από τσόχα, τις οποίες στο σπίτι, τις μετατρέψαμε σε καρφιτσούλες. Αυτό, ήταν το δωράκι μας για τους καλεσμένους!

Ετοιμάσαμε το σπίτι, γιατί την επόμενη το πρωί είχαμε άλλες δουλίτσες, και το μόνο που έμενε να κάνουμε ήταν να μαγειρέψουμε για να μην γουργουρίζουν οι κοιλίτσες όλων μας! Η τούρτα ήταν χειροποίητη και εξαιρετικά εύκολη, αφού ούτε καν ψήσιμο δεν ήθελε. Ευτυχώς που "μαγειρεύουν" και στο νηπιαγωγείο και την Παρασκευή είχαν φτιάξει μια υπέροχη φρουτοσαλάτα, την οποία ζήλεψα. Ζήτησα λοιπόν τη συνταγή από τη νηπιαγωγό και την φτιάξαμε για τους μεγάλους! Για "κυρίως πιάτο" είχαμε σαντουιτσάκια και λίγα πεϊνιρλάκια αλλά και λουκανικοπιτάκια. Δεν θέλουν και πολλά τα παιδιά. Να φανταστείτε με το ζόρι καταφέραμε να τα βγάλουμε από τα δωμάτια τους για να φάνε!!!!!!

Το καλό με το πιτζάμα πάρτι ήταν ότι όλα τα παιδάκια ήταν με τις πιτζάμες τους και χωρίς παπούτσια-με κάλτσες-και γλιτώσαμε κάπως το σπίτι. Γιατί γενικώς, όταν ένα πάρτι λαμβάνει χώρα σε ένα σπίτι την επόμενη μοιάζει σαν βομβαρδισμένο. Ειδικά όταν είναι παιδικό πάρτι! Μου αρέσει να καλώ κόσμο στο σπίτι, να κάνουμε πάρτι στις κορούλες μας, αλλά σκέφτομαι το συμμάζεμα μετά......... Τώρα δεν είχαμε και πολλά να μαζέψουμε. Οι μικρές ήταν όλες τους άψογες. Έμειναν μέσα στα δωμάτια, εκτός από κάποιες λίγες στιγμές, που βγήκαν για νερό ή τουαλέτα ή για να φάνε και μετά όλοι μαζί μαζέψαμε ότι είχε βγει στη μέση! Τέτοιο πάρτι το κάνω συνέχεια!!!!

Εκτός από τις συμμαθήτριες της μεγάλης ήρθαν και λίγα παιδάκια στην ηλικία της Ναντίνας για να έχει και εκείνη παρεούλα! Και ενώ οι μεγάλες άκουγαν μουσική από το λαπτοπ, χόρευαν, έπαιζαν διάφορα παιχνίδια, οι μικρές είχαν βγάλει τους μαρκαδόρους και ζωγράφιζαν, τις barbie και τα τουβλάκια! Και οι γονείς-όσοι κάθισαν για παρεούλα-κουσκουσάραμε στο σαλόνι. Ένα είναι το μόνο σίγουρο! Ότι μικροί και μεγάλοι περάσαμε υπέροχα!

Φεύγοντας οι φίλες της είχαν ζωγραφισμένο στο πρόσωπο τους το χαμόγελο της ικανοποίησης, αλλά το ίδιο είχαμε και εμείς. Μένοντας οι τρεις μας, εεεε οι τέσσερις μας (μην ξεχνάμε τη φιλενάδα που θα φιλοξενούσαμε), μαζέψαμε και τα τελευταία παιχνίδια που ήταν στη μέση και στρώσαμε για να κοιμηθούμε. Η μικρούλα μου έπεσε κατευθείαν για ύπνο, ενώ οι μεγάλες ήθελαν να δουν μια ταινία στην τηλεόραση. Δεν τους χάλασα χατήρι! Ευτυχώς που τους είχα στρώσει στο σαλόνι για να κοιμηθούν η μία δίπλα στην άλλη γιατί τα ματάκια τους στη μέση της ταινίας "βασίλεψαν"! 

Και σίγουρα τα όνειρα τους ήταν γεμάτα από τις υπέροχες στιγμές που έζησαν στο πάρτι!


13 Οκτ 2011

Η εξέλιξη της γραφής στο παιδί

Τρόποι με τους οποίους μπορείτε εσείς να βοηθήσετε το παιδί σας στη διαδικασία μάθησης, ανάγνωσης και γραφής.

Η γραφή του παιδιού της προσχολικής ηλικίας περνάει διάφορα στάδια. Στην ηλικία των 2-3 χρονών χρησιμοποιεί το μουντζούρωμα και σταδιακά το διαφοροποιεί σε μουντζούρωμα για γράψιμο και μουντζούρωμα για ζωγράφισμα. Το παιδί σε αυτή την ηλικία κινείται μεταξύ μουντζουρώματος και γραμμικών επαναλαμβανόμενων σχεδίων. Μετά τα τρία του χρόνια μεταχειρίζεται γραμμικά επαναλαμβανόμενα σχέδια, που αντιπροσωπεύουν γράμματα. Στην ηλικία των τεσσάρων αρχίσει να βλέπει τη σύνδεση μεταξύ γραμμάτων και ήχων και αναπαριστά μια λέξη με μια συλλαβή ή ένα γράμμα. Πειραματίζεται με μεμονωμένα γράμματα-του ονόματος του κυρίως. Γράφει το πρώτο, το τελευταίο και στη συνέχεια προσθέτει ενδιάμεσα γράμματα. Συχνά, γράφει ανάποδα (αντί για "παπί", "ίπαπ"), παραλείπει γράμματα ή επαναλαμβάνει συλλαβές και γράμματα.

Σχετικά με τη διαδικασία της γραφής, βοηθήστε το παιδί σας με τους εξής τρόπους. Σε ότι γράφετε να ακολουθείτε τη συμβατική γραφή και να μην γράφετε όλα τα γράμματα κεφαλαία. Να υπενθυμίζετε διαρκώς στο παιδί σας τη φορά γραφής από τα αριστερά προς τα δεξιά, διότι συχνά συμβαίνει να μπερδεύονται. Να τα καθοδηγείτε να γράφουν επάνω στις γραμμές, αλλά μην πιέζετε για αυτό, μπορεί να μην είναι ακόμα έτοιμα να το κάνουν. Το παιδί να γράφει με μολύβι, ώστε να έχει τη δυνατότητα να διορθώνει, όταν θελήσει. Μην κουράζετε το παιδί βάζοντας το να σβήνει και να ξαναγράφει διαρκώς γράμματα που δεν είναι καλογραμμένα. Βασικό στην όλη διαδικασία είναι να γίνεται σεβαστό το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται το παιδί.

Το παιδί του νηπιαγωγείου προσπαθεί να τεμαχίσει μια λέξη σε φωνές και να ταιριάξει αυτούς τους ήχους με τα γράμματα που τους αντιπροσωπεύουν. Εκείνο που δεν έχει ακόμα κατανοήσει είναι έννοια της λέξης. Το να κατανοήσει το παιδί ότι ο λόγος αποτελείται από διακριτές λέξεις και όχι από σειρές μη διακεκομμένων ήχων είναι ένα μεγάλο βήμα προς την ανάγνωση. Στη συνέχεια το παιδί περνά στη συμβατική γραφή χρησιμοποιώντας και στοιχεία από προηγούμενα στάδια, δίχως αυτό να είναι ανησυχητικό.

Θα πρέπει να σεβαστείτε το γεγονός ότι, όπως η ομιλία, έτσι και η γραφή του παιδιού περνά από κάποια εξελικτικά στάδια. Στόχος μας δεν είναι να επισπεύσουμε τη διαδικασία της μάθησης, αλλά να βοηθήσουμε το παιδί να πετύχει τα μεγαλύτερα δυνατά-αναλογικά του αναπτυξιακού του σταδίου-επιτεύγματα. Τα "λάθη" που κάνουν τα παιδιά στις πρώτες τους προσπάθειες, και που σχετίζονται με την ακρόαση, την ομιλία, την ανάγνωση και τη γραφή, είναι θεμιτά και αναγκαία. Μην διορθώνετε αυτά τα λάθη, διότι αυτό μπορεί να αναχαιτίσει την προσπάθεια τους. Το παιδί σας δεν είναι ένα μικρός ενήλικας, διαθέτει ποιοτικά διαφορετικό νου. Να επιβραβεύετε τη μικρή, αλλά σταθερή πρόοδο του παιδιού και να επικεντρώνεστε στο τι μπορεί να κάνει και όχι στο τι θα περιμένατε εσείς να κάνει! Είναι πολύ σημαντικό να δείχνουμε στα παιδιά ότι οι προσδοκίες μας για αυτά και το τι μπορούν να κάνουν είναι μεγάλες. Τα παιδιά σχηματίζουν την εικόνα του εαυτού τους και των ικανοτήτων τους από τη γνώμη που τα σημαντικά και αγαπημένα τους πρόσωπα έχουν για αυτά.

Σχετικά με την ανάπτυξη της ανάγνωσης και της γραφής, πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η εκμάθηση γραμμάτων και συλλαβών μέσα από ένα αλφαβητάρι αποτελεί για τον εκπαιδευτικό τον πιο εύκολο τρόπο, όταν σκοπός είναι τα πιο εμφανή στους γονείς αποτελέσματα. Όμως, η μέθοδος αυτή δεν συμφωνεί ούτε με τον τρόπο που μαθαίνει το παιδί, ούτε με το φυσικό και λειτουργικό χαρακτήρα της γλώσσας, ως μέσου επικοινωνίας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Εκμεταλλευτείτε την περιέργεια και την ανησυχία του παιδιού. Συζητήστε μαζί του, προσπαθήστε να το πείσετε για ότι λέτε με λογικά επιχειρήματα, για να κάνει και αυτό το ίδιο, όταν θα χρειαστεί να πείσει εσάς!

Διαβάστε βιβλία, περιοδικά, μία συνταγή για γλυκό, τις ταμπέλες στο δρόμο ή αφήστε το να σας περιγράψει μία εικόνα που του τράβηξε την προσοχή-τα  παιδιά ξεκινούν και "διαβάζουν" πολύ πριν μάθουν τη συμβατική ανάγνωση. Μπορείτε, ακόμα, να φτιάξετε ένα κολλάζ από εικόνες περιοδικών και να βάλετε τη δική σας λεζάντα, να κάνετε μαζί τη λίστα με τα ψώνια του σούπερ-μάρκετ και να γράψετε μαζί μια ευχετήρια κάρτα-δώρο σε κάποιο αγαπημένο πρόσωπο.

Υπάρχουν αμέτρητες δραστηριότητες που θα μπορούσατε να κάνετε με τα παιδιά σας στον ελεύθερο χρόνο σας, για να βοηθήσετε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη γλώσσα.

Δεν είναι εύκολο μέσα σε λίγες γραμμές να σας παρουσιάσουμε την ανάπτυξη της πρώτης ανάγνωσης και γραφής στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ελπίζουμε τα παραπάνω να ήταν κάπως βοηθητικά στην προσπάθεια σας να κατανοήσετε πως μπορείτε να ενθαρρύνετε τα παιδιά σας σε αυτόν τον τομέα.

Από τη Μαρία Φαλκωνάκη
Νηπιαγωγός


12 Οκτ 2011

Ο Τσίφτης...... της βιβλιοθήκης!

Ο "Τσίφτης" είναι ο τίτλος του βιβλίου που δανείστηκε η Ναντίνα από το νηπιαγωγείο. "Τσίφτης" είναι η ελληνική ονομασία του γνωστού σε όλους "Kipper", του μικρού σκυλιού που μπλέκει σε απίστευτες περιπέτειες μαζί με τους φίλους του.


Η δανειστική βιβλιοθήκη, λοιπόν, του νηπιαγωγείου ξεκίνησε στις 6/10/2011 και σύμφωνα με το χαρτί που μας έστειλαν η επιλογή του βιβλίου θα είναι ελεύθερη για το κάθε παιδί, εκτός από τις περιπτώσεις που το παιδί δεν μπορεί να αποφασίσει και χρειάζεται βοήθεια. Τα παιδιά, θα δανείζονται το βιβλίο της επιλογής τους, κάθε Πέμπτη και θα το επιστρέφουν κάθε Δευτέρα. Σε αυτές τις τέσσερις ημέρες θα πρέπει, να διαβάσουν το βιβλίο-φυσικά με τη βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά-και να γράψουν-στο ντοσιέ που συνοδεύει το βιβλίο-τον τίτλο του αλλά και μια φράση, λέξη ή ένα συμβάν του βιβλίου που τους έκανε εντύπωση, αλλά και να ζωγραφίσουν μια εικόνα του βιβλίου! Στόχος αυτής της διαδικασίας είναι να αντιληφθεί το παιδί τη σχέση γραπτού και προφορικού λόγου-δηλαδή πως ότι λέμε μπορούμε και να το γράφουμε. Επίσης, να ανακαλύψει τη λειτουργική χρήση του γραπτού και προφορικού λόγου-χρησιμοποιώ τη γραφή για να βάλω τίτλο στη ζωγραφιά και να γράψω κάτι που μου άρεσε. Το βιβλίο έρχεται στο σπίτι μέσα σε μια υπέροχη πάνινη τσαντούλα, η οποία έχει επάνω της μια πολύχρωμη εικόνα!


Η Ναντίνα ήταν πολύ ενθουσιασμένη με το όλο εγχείρημα και ήθελε ντε και καλά να τελειώσουμε την εργασία της την ίδια ημέρα που παρέλαβε το βιβλίο. Το ίδιο βράδυ διαβάσαμε το βιβλίο, αλλά επειδή του ζουζουνάκι μου ήταν κουρασμένο κράτησε τη δημιουργικότητα της για το επόμενο πρωί. Και μόλις σηκωθήκαμε άπαντες στο σπίτι και φτιάξαμε καφέδες και γάλατα, τσουπ! να σου η Ναντίνα με το ντοσιέ και το βιβλίο της παραμάσχαλα. 

"Μαμά; Θα κάνουμε την εργασία;"

Καθίσαμε λοιπόν στο μπαλκόνι-αφού είχε ακόμα καλό καιρό και έκανε ζεστούλα-και ανοίξαμε το ντοσιέ στην πρώτη σελίδα όπου έπρεπε να γράψει τον τίτλο του βιβλίου και την φράση, λέξη ή συμβάν που ανέφερα παραπάνω. Μάλιστα ήθελε να γράψει δύο ολόκληρες προτάσεις!!!!! 


Ο "Τσίφτης", λοιπόν, προσπαθούσε να χωθεί μέσα σε μία γλάστρα-όπως έκαναν τα μικρά πουλάκια τις φωλιές του-για να κοιμηθεί. Αλλά όπως γράφει η μικρούλα μου, παραήταν μεγάλος για την μικρούλα γλάστρα. Θα το δείτε και στη ζωγραφιά που ακολουθεί......


Μη μου πείτε ότι δεν μοιάζουν;

Σκοπός της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι ότι επιτρέπει στο παιδί να πάρει ένα βιβλίο στο σπίτι του, ενισχύοντας τα θετικά συναισθήματα απέναντι σε αυτό και έξω από το χώρο του νηπιαγωγείου. Δίνεται έτσι η δυνατότητα στο παιδί να ξεφυλλίσει το βιβλίο μόνο του, σύμφωνα με τους δικούς του ρυθμούς και να μοιραστεί την εμπειρία με τους γονείς ή τα μεγαλύτερα αδέρφια του. Παράλληλα, το παιδί μαθαίνει να είναι υπεύθυνο, να μην καταστρέφει τα βιβλία και να τα επιστρέφει εγκαίρως. Βασικός στόχος είναι η γλωσσική ανάπτυξη, το χτίσιμο μιας πρώτης καλής σχέσης με το βιβλίο, καθώς και η λειτουργία αυτού, ως συνδετικού κρίκου μεταξύ οικογένειας και νηπιαγωγείου. 

Η ανάγνωση του βιβλίου είναι καλό να γίνεται αντικείμενο ενασχόλησης όλων των μελών της οικογένειας. Είναι βασικό να απολαμβάνετε μαζί με τα παιδιά την ανάγνωση ενός βιβλίου δικής του επιλογής. Η ανάγνωση γίνεται μαζί με το παιδί! 

Ξεκινήστε με τον τίτλο και την περιγραφή του εξώφυλλου. Φροντίστε ο ρυθμός ανάγνωσης να είναι τέτοιος, που να επιτρέπει την κατανόηση από το παιδί. Να δείχνετε με το δάχτυλο στο παιδί ό,τι διαβάζετε. Μην παραλείπετε τις δύσκολες για το παιδί λέξεις, αναφέρετε καλύτερα και μία συνώνυμη αυτών, ως επεξήγηση. Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης δώστε τη δυνατότητα στο παιδί να κάνει προβλέψεις για την εξέλιξη της ιστορίας, μέσα από δικές σας ερωτήσεις. Στα παιδιά αρέσει πολύ να κάνουν προβλέψεις και στη συνέχεια να ελέγχουν αν αυτές ήταν πετυχημένες! Μετά τη διήγηση ρωτήστε το παιδί ποια εικόνα του άρεσε περισσότερο, ποιος ήρωας, και γιατί. Θυμηθείτε μαζί τη σειρά των γεγονότων και ενθαρρύνετε το παιδί να σας διηγηθεί την ιστορία από την αρχή, με τη βοήθεια των εικόνων. Ζητήστε τη γνώμη του παιδιού για πράξεις και γεγονότα της ιστορίας και ανταλλάξτε απόψεις. Στο τέλος αξιολογήστε την ιστορία, τι σας άρεσε και τι όχι. 

Τα παραπάνω συνόδευαν την τσαντούλα που περιείχε το βιβλίο και το ντοσιέ. Επίσης αναφέρει και το πως θα γίνεται η παρουσίαση των εργασιών από τα παιδιά. Γράφει, λοιπόν, η νηπιαγωγός:

"Την ημέρα της επιστροφής των βιβλίων θα καθιερώσουμε μία ώρα παρουσίασης της εργασίας από το κάθε παιδί. Είναι πολύ σημαντικό να βοηθάτε το παιδί να είναι συνεπές και να συμμετέχει στην παρουσίαση, που θα ακολουθήσει στην τάξη. Μας απασχολεί κυρίως η ίδια η πορεία της εργασίας και όχι το προϊόν της, για αυτό κάθε παιδί θα πρέπει να διεκπεραιώνει την εργασία μέχρι το στάδιο που μπορεί. Όλα τα παιδιά παρουσιάζουν το βιβλίο και την εργασία τους στους συμμαθητές τους και επιβραβεύονται για την προσπάθεια τους ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα."

Ξέχασα να αναφέρω ότι αν το παιδί, για κάποιο λόγο, δεν επιθυμεί να γράψει ή να ζωγραφίσει δεν υπάρχει λόγος να το πιέσετε. Ούτε φυσικά, αν θέλει να γράψει μια πρόταση, να το κουράζετε με το να σβήνει τα γράμματα που τυχόν δεν τα έχει κάνει με το σωστό τρόπο. Μην ξεχνάτε ότι το παιδί βρίσκεται ακόμα στο νηπιαγωγείο, που δεν έχει σκοπό να του μάθει να διαβάζει και να γράφει. Τη γραφή και την ανάγνωση θα την κατακτήσει στην πρώτη δημοτικού.



11 Οκτ 2011

One Lovely Blog Award!

Ή αλλιώς...... ένα αγαπησιάρικο ιστολογικό βραβείο!

Ευχαριστώ θερμά τη "Μαμά Κουκουβάγια" που μου πρόσφερε το συγκεκριμένο βραβείο. Και ναι, "Μαμά Κουκουβάγια" οι αναρτήσεις σου είναι υπέροχες! Χωρίς να θέλω να "θίξω" τα προηγούμενα βραβεία που μου έχουν χαρίσει τα δύο τελευταία χρόνια που διατηρώ το ιστολόγιο μου, θα έλεγα ότι το συγκεκριμένο είναι από τα πιο όμορφα!


Και σκεφτόμουν ότι έχουμε φτάσει στην εποχή που για τους bloggers σημαίνει εκτός από την ανταλλαγή των βραβείων και ανταλλαγή απόψεων και σκέψεων. Και μου αρέσει πολύ αυτό το "αλισβερίσι" που γίνεται κάθε χρόνο! Είναι και μια "καλή δικαιολογία" για να διαβάσεις ιστολόγια ιντερνετικών φίλων που λόγω φόρτου εργασίας και έλλειψης χρόνου δεν το κάνεις όσο συχνά θέλεις.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τους "κανόνες" που ακολουθούν την απόκτηση ενός ιστολογικού βραβείου θα πρέπει να:

  1. Αποδεχτώ το βραβείο και να αναφέρω τον blogger που μου το απένειμε
  2. Αναφέρω 7 τυχαία πράγματα για τον εαυτό μου
  3. Απονείμω το βραβείο σε 15 bloggers, τους οποίους και πρέπει να ενημερώσω...

7 τυχαία πράγματα για τον εαυτό μου.......



1. Είμαι αθεράπευτα ρομαντική
2. Μου αρέσει να μοιράζομαι σκέψεις αλλά και ανησυχίες με τους φίλους μου
3. Προσπαθώ να γίνω καλύτερος άνθρωπος αλλά και μητέρα
4. Ενθουσιάζομαι εύκολα
5. Γελάω πολύ και με το παραμικρό
6. Αλλά κλαίω επίσης και συγκινούμαι ακόμα και με μια σειρά στην τηλεόραση.
7. Είμαι ιδιαίτερα κοινωνική και κάνω εύκολα φίλους
8. Δεν μπορώ τη μοναξιά 
9. Σιχαίνομαι την υποκρισία

Ουπς!!!!!! Μάλλον το παράκανα....... Ας σταματήσω εδώ λοιπόν γιατί έχουμε και συνέχεια. Τι; Πρέπει με τη σειρά μου να χαρίσω το αγαπησιάρικο βραβείο σε 15 ακόμα "συνοδοιπόρους" στην blogo-οικογένεια!

1. Στην φιλενάδα μου εκτός και εντός ιντερνετ Kalli
2. Στη Μαρία και τον υπέροχο "Μητρικό Θηλασμό"
3. Στη Σοφία και το "Οι σημειώσεις της μαμάς....."
4. Στην "Όμορφη" μαμά-γυναίκα Μαρίτσα
5. Στη Τζενούλα και τα υπέροχα διδυμάκια της που είναι πάντα σε δράση!
6. Στη Μαμάκα και το "Spicy Life"
7. Στη Psipsinel και τα στρουμφάκια της
8. Στην επίσης εκτός και εντός ιντερνετ φιλενάδα Μαρία και το "Mpompires.com"
9. Στα Φτερουγίσματα της Φλώρας
10. Στη Happy Mommy (τρις σε λίγο καιρό) Χριστίνα (καλή φίλη και εκείνη)
11. Στη Λυδία και το Ecofamily
12. Στον ένα και μοναδικό Babaka?
14. Στη "Μάνα είναι μόνο μία", όπως όλοι ξέρουμε.....
15. Και στην καταπληκτική Λαμπρούκα......

Που προσπαθώ να μην χάνω τα νέα σας, άσχετα αν τις περισσότερες φορές δεν αφήνω σχόλιο λόγω της έλλειψης χρόνου που αναφέρω παραπάνω!
Καλό χειμώνα να ευχηθώ, επί την ευκαιρία αλλά και γιατί ο καιρός έχει αλλάξει κατά πολύ τις δύο τελευταίες ημέρες (μπότες φόρεσα σήμερα..... ) και να περάσουμε μια ακόμη υπέροχη ιστολογική χρονιά στην blogo-οικογένεια!


10 Οκτ 2011

Παιδικά Πάρτυ: Τί να μην κάνετε!

  • Όχι junk food! Κοινός, πατατάκια (εκτός κι αν τα έχετε φτιάξει εσείς στο φούρνο), γαριδάκια και λοιπά ίδια σνακ.
  • Φαγητά με σάλτσες (καθότι τρέχουν και λερώνουν & είναι με λίπη).
  • Μην κάνετε τεράστιο μπουφέ, γιατί στην πιθανότερη περίπτωση να μείνουν πολλά! Προτιμήστε φαγητά που τρώγονται με το χέρι και είναι εύκολα προς κατανάλωση από τους λιλιπούτειους τιμόμενους καλεσμένους.
  • Όχι κλόουν, καθότι τα παιδάκια τους βαριούνται ή και τους φοβούνται! Προτιμήστε κάποιου άλλου είδους δραστηριότητα όπως, μουσικοκινητική, χειροκατασκευές κλπ.
  • Όχι καραμούζες, ειδικά τις χάρτινες (μασιούνται εύκολα από μικρά παιδάκια) και ειδικά όταν πρόκειται για πάρτυ κυρίως με παιδιά κάτω των 6 ετών! (πέρα του ότι κάνουν πολύ θόρυβο, φανταστείτε να τις φυσάνε ταυτόχρονα 5 και 10 παιδάκια!!!)
  • Όχι τραγουδάκια τύπου "τα top 5 hot κομμάτια του ραδιοφώνου"! Προτιμήστε Ζουζούνια, ή κάποιο άλλο CD με παιδικά τραγουδάκια. Και όχι υπερβολικά δυνατά η μουσική. Μιλάμε για παιδικά αυτάκια.
  • Μην πάτε εάν είστε κρυωμένοι, ή έχετε μόλις περάσει από ίωση, κρύωμα και τα συναφή! Εάν διοργανώνετε εσείς το πάρτυ, ΑΚΥΡΩΣΤΕ το! Κανείς δεν θα σας παρεξηγήσει, το αντίθετο μάλιστα! Θα σας ευγνωμονούν! Υπάρχουν και άλλες μέρες για να γίνει ένα πάρτυ!
  • Μην παίρνετε ακριβά παιχνίδια. Το πολύ να κρατήσουν για λίγους μήνες (ώρες θα έλεγα εγώ)! Η ίδια χαρά, η ίδια ευχαρίστηση για το παιδί!
  • Μην ντύνετε το καμάρι σας με την τελευταία λέξη της μόδας! Γιατί θα κυλιστεί, θα λερωθεί, και εσείς θα κάνετε σαν υστερική για το συνολάκι που καταστράφηκε! (Αυτό ισχύει και για τις κούνιες!!!)
  • Να είστε προετοιμασμένη ότι το σπίτι σας θα γίνει χάλια, σαν να έχει πέσει βόμβα! Μην αρχίσετε τα ΜΗΝ και ΟΧΙ γιατί κανείς δεν θα περάσει καλά, μικροί και μεγάλοι!

Γενικά, μην ξεχνάτε ότι το πάρτυ δεν είναι για εσάς, αλλά για τα παιδάκια που θα έρθουν !!! Οπότε, η καλύτερη συμβουλή είναι να γίνετε κι εσείς παιδάκι και να θυμηθείτε όλα αυτά που θέλατε κι εσείς στο πάρτυ σας!!! Ή... ακόμη καλύτερα... εάν το παιδάκι σας είναι σε ηλικία που εκφράζεται, καθίστε 2 λεπτά και ακούστε το!!! Σήμερα τα παιδιά είναι πολύ σοφά, ίσως σοφότερα από τους γονείς...

Παλιοί συμμαθητές!

Εδώ είμαστε στην έκτη δημοτικού!

Τους τελευταίους μήνες, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο, σκεφτόμουν πολύ έντονα τη δασκάλα που είχα στο δημοτικό. Ήταν μια γυναίκα τόσο γλυκιά, τόσο χαμογελαστή, τόσο καλοσυνάτη με τα παιδιά και είχε απέραντη όρεξη να μας διδάξει όχι μόνο τα σχολικά βιβλία αλλά και τη ζωή την ίδια! Ήταν αυστηρή εκεί που έπρεπε και μας επιβράβευε επίσης εκεί που έπρεπε. Ήταν μια δασκάλα που είχαμε την τύχη να την έχουμε από την πρώτη έως την έκτη δημοτικού και σε αυτά τα έξι χρόνια μας πρόσφερε πολλά! Μαζί με τη δασκάλα του άλλου τμήματος διοργάνωνε εκδηλώσεις για τις εθνικές εορτές, θεατρικές παραστάσεις αλλά και δραστηριότητες που μπορούσαν να πραγματοποιηθούν μέσα στις σχολικές αίθουσες. Είναι ένας άνθρωπος που δεν πρόκειται να βγάλω από την καρδιά μου όσο εκείνη ακόμα χτυπάει.

Η δασκάλα μας λοιπόν, από όσο θυμάμαι, μετά από εμάς βγήκε στη σύνταξη και έφυγαν με τον άντρα της για την ιδιαίτερη πατρίδα του, την Κεφαλονιά. Και όλα αυτά τα χρόνια δεν είχαμε καθόλου νέα της. Κατά καιρούς ερχόταν στο μυαλό μου, κυρίως μέσα από συζητήσεις που είχαμε με μια παλιά μου συμμαθήτρια, που κρατάμε ακόμα επαφές. Με τους περισσότερους δυστυχώς χαθήκαμε!

Και πριν μερικές μέρες, ήρθε ένα μήνυμα στο facebook, από μια παλιά μου συμμαθήτρια γράφοντας ότι η δασκάλα μας, άγνωστο πως, επικοινώνησε μαζί της μέσω τηλεφώνου και της ζήτησε να βρεθούμε όλοι οι παλιοί της μαθητές για να τα πούμε. Να ειδωθούμε μετά από τόσα χρόνια! Δεν ήταν τυχαίο, λοιπόν, το ότι τη σκεφτόμουν πολύ έντονα τόσο καιρό. Ήταν ένα προαίσθημα που μου έλεγε ότι αυτή τη γυναίκα θα την έβλεπα για μια ακόμη φορά στη ζωή μου!

Τα συναισθήματα μου είναι ανάμεικτα! Και χαρά αλλά και αμηχανία. Πως θα είμαστε όλοι μαζί και πάλι μετά από όλα αυτά τα χρόνια! Άραγε έχουμε αλλάξει πολύ ή θα αναγνωρίσουμε ο ένας τον άλλον; Πόσοι από εμάς έχουν παιδιά, πως να είναι οι ζωές τους; Τι ιστορίες θα έχουμε να διηγηθούμε ο ένας στον άλλον. Θα μας φτάσουν δύο με τρεις ώρες; Πολύ αμφιβάλλω! Θα είναι όμως μια αρχή για να ξαναβρεθούμε και να φροντίσουμε να μην ξαναχαθούμε, να διατηρήσουμε επαφή!

Οι κόρες μου έχουν ακούσει πολλά για τη δασκάλα μου, και από εμένα αλλά και από τη μαμά μου, που την περίοδο που πήγαινα σχολείο, εκείνη και η δασκάλα μου είχαν αναπτύξει στενή φιλική σχέση, και θέλουν να τη γνωρίσουν από κοντά. Σαν παιδί ήμουν γενικά γκρινιάρα (από εμένα έχει πάρει η μικρή μου κόρη..... ) και η δασκάλα μου με έλεγε "γκρινιαρούλα γατούλα". Έτσι έκλεισα το μήνυμα που της έστειλα στο facebook τις προάλλες-ωωωω ναι....... η γυναίκα αυτή είναι 72 ετών και έχει λογαριασμό στο facebook!-για να καταλάβει ποια είμαι, αν και είμαι σίγουρη ότι θυμάται όλα τα ονόματα των μαθητών της! 

Η συνάντηση λοιπόν ορίστηκε για την Κυριακή που μας έρχεται και ήδη με έχει πιάσει νευρικότητα. Νιώθω και πάλι κοπελίτσα που πηγαίνει στο πρώτο ραντεβού της με το αγόρι της που σκέφτεται τι να φορέσει και πως να φερθεί για να του αρέσει. Νομίζω όμως πως το καλύτερο θα είναι να "φορέσουμε" το ομορφότερο χαμόγελο μας, να είμαστε ο εαυτός μας-όπως όταν ήμασταν στο σχολείο-και ένα είναι σίγουρο. Ότι αυτή η συνάντηση θα μας μείνει αξέχαστη!


5 Οκτ 2011

Οι "Μικρές Ιστορίες" ξεκίνησαν......


Και το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε μας ταξίδεψαν στον υπέροχο κόσμο τους!

Ήταν ένα διήμερο γνωριμίας με το νέο Χώρο Δημιουργικών Δράσεων που λειτουργεί και επίσημα από τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου στο Κουκάκι.

Photo: Μικρές Ιστορίες στο facebook

Ο χώρος στεγάζεται σε μια παλιά μονοκατοικία και η μαμά Ζωή μαζί με τις υπέροχες συνεργάτιδες της το έχουν μεταμορφώσει σε ένα πολύχρωμο παράδεισο για τα παιδιά! Τα παιδιά κυριολεκτικά αφέθηκαν να δημιουργήσουν με τη φαντασία τους ότι εκείνα είχαν στο μυαλό τους χωρίς την επέμβαση κάποιου ενήλικα και οφείλω να ομολογήσω ότι μας κατέπληξαν με τα έργα τους!





Τα μεγάλα παιδιά, ηλικίας 6 και πάνω, πήραν μέρος σε δύο εργαστήρια με τίτλο "Τα σπίτια του κόσμου" και το "Με ένα ζωγράφο ταξιδεύω..."

Photo: Μικρές ιστορίες στο facebook

Τα μικρότερα παρακολούθησαν στον επάνω όροφο την παράσταση "Η Χαρά της Ζωής"

Τα εργαστήρια θα συνεχιστούν όλο το χειμώνα και εκτός από αυτά που ήδη αναφέραμε τα παιδιά ηλικίας 6-16 ετών μπορούν να παρακολουθήσουν και τα εξής:

Κάντε κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση
Στις "Μικρές Ιστορίες" όμως λειτουργούν και εργαστήρια για παιδιά προσχολικής ηλικίας καθώς και εργαστήρια για βρέφη (ηλικίας 15 έως 30 μηνών). Επίσης λειτουργεί και εργαστήριο μουσικοκινητικής αγωγής Orff για παιδιά ηλικίας 20 έως 36 μηνών.























Κλικ στις εικόνες για μεγέθυνση

Αλλά οι "Μικρές Ιστορίες" δεν σταματούν εδώ. Καθημερινά από τις 9:00-15:00 ο χώρος λειτουργεί για παιδιά ηλικίας 2-5 ετών προσφέροντας τους ένα πρωινό άκρως δημιουργικό που περιλαμβάνει: εικαστικές δράσεις, θεατρικά δρώμενα, προβολές, ελεύθερο παιχνίδι, ομαδικά παιχνίδια, κατασκευές, κουκλοθέατρο. Οι "Μικρές Ιστορίες" στους μικρούς επισκέπτες τους προσφέρουν πρωινό και δεκατιανό ή απογευματινό καθώς το ίδιο εργαστήρι λειτουργεί και το απόγευμα από τις 17:00-20:00 για παιδιά ηλικίας 3-6 ετών! Μπείτε στην ιστοσελίδα τους για να δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα ή βρείτε τους στο facebook!

Οι κόρες μου ενθουσιάστηκαν τόσο με τα εργαστήρια και την παράσταση, όσο και με τον χώρο. Η μεγάλη μου κόρη αφιέρωσε στα κορίτσια και μια ιδιαίτερη ζωγραφιά.


Αλλά και στο σπίτι επηρεασμένη από όσα έζησε στις "Μικρές Ιστορίες" έφτιαξε αυτό:


Αφήστε και εσείς τα παιδιά σας να ανακαλύψουν έναν πολύχρωμο κόσμο στις "Μικρές Ιστορίες"


4 Οκτ 2011

Παιδικά αρώματα. Κατά ή Υπέρ;

Γνωρίζω αρκετούς γονείς οι οποίοι αγοράζουν παιδικό άρωμα για το παιδάκι τους, από μόλις μηνών ακόμη. "Ποτίζουν" τα ρούχα του, τα σεντόνια του, το κορμάκι του, ακόμη και τα προσκλητήρια για τα βαφτίσια ή το πάρτυ γενεθλίων του.

Προσωπικά το βρίσκω υπερβολικό, αλλά γούστα είναι αυτά θα μου πείτε. Πέρα από τα εγωϊστικά συνήθως ένστικτα που κουβαλάμε εμείς οι γονείς, για να μην πω τίποτα πιό χοντρό, θα έπρεπε (κανονικά) να πέρνουμε υπόψιν μας και το τί περιέχουν τα αρώματα, καθότι δεν έχουν "αθώα" συστατικά. Επιπλέον, όταν ψακάζουμε στο κάτω μέρος του καρπού και κάτω από το αυτί είναι σημεία "κλειδιά" σε αδένες όπου κρατάει περισσότερο το άρωμα, αλλά παράλληλα εισχωρούν τα συστατικά στο αίμα. (Είτε καλά είτε κακά).

Οπότε, ξανα-ρωτώ... Γιατί να χρησιμοποιούμε αρώματα στα παιδάκια; Που, οκ, να δεχθώ ότι κάποια είναι όντως έτσι κατασκευασμένα που δεν έχουν βλαβερές ουσίες. Γιατί να χρησιμοποιώ ένα "ξένο" άρωμα σε αντικατάσταση του φυσικού μωρουδίστικου αρώματος του δέρματος του παιδιού; Κι επιπλέον, γιατί από νωρίς να τα βάζουμε στον καταναλωτισμό; Εντάξει, το πήγα μακρυά τώρα.

Απλά φαντάζομαι ένα κοριτσάκι ή αγοράκι στο Δημοτικό να κυκλοφορεί με άρωμα και να σχολιάζει ότι το άρωμα του το πήρε η μαμά του, ο μπαμπάς του, η/ο νονά/νονός του! Όχι, δεν μου αρέσει! Χαλάει η εικόνα του τί πραγματικά είναι παιδικό, σε όλες τις κλίμακες.

Είναι και ακριβά! Κατ εμέ, με τα ίδια χρήματα αγοράζεις ένα άρωμα γυναικείο με περισσότερα ml ίσως!

Δεν έχω αγοράσει μέχρι τώρα παιδικό άρωμα, και τα παιδάκια μου είναι 3 και 4,5 ετών αντίστοιχα. Δεν ξέρω πότε θα αποφασίσω να αγοράσω, αλλά τουλάχιστον μέχρι τώρα το έχω αποφύγει.

Εσείς;