31 Μαΐ 2012

Πρώτη φορά στο σχολείο!

Πριν μερικές ημέρες έγραψα τις σκέψεις μου για τη μικρή μου κόρη και το ότι από το Σεπτέμβριο θα πάει στην πρώτη δημοτικού. Και πόσο απίστευτο μου φαινόταν που μεγάλωσε ξαφνικά! Κάθε πρωτιά όμως είναι διαφορετική. Πρώτη μέρα στον παιδικό σταθμό, πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο, πρώτη μέρα στο δημοτικό.............. Ας δούμε, λοιπόν, πως επιλέγουμε το σωστό χώρο (δύσκολο για τα δημόσια σχολεία), τι θα πρέπει να προσέξουμε, τι θα πρέπει να ρωτήσουμε, τι δικαιολογητικά χρειάζονται.......

Πρώτη φορά στο σχολείο!
Της Έλενας Γεμελιάρη, περιοδικό "Το παιδί μου κι εγώ"

Και να που ήρθε η ώρα να αρχίσετε να ψάχνετε για το πρώτο του σχολείο! Πότε το κρατήσατε για πρώτη φορά στην αγκαλιά σας και πότε έφτασε η στιγμή να ζητάτε γνώμες από φίλους ή συγγενείς, να κάνετε έρευνες και να συγκρίνετε προσωπικό και υπηρεσίες προτού πάρετε τη μεγάλη απόφαση....
Νέες εμπειρίες, νέα πρόσωπα, νέες συνήθειες μπαίνουν στη ζωή του μικρού σας και εξαρτάται από εσάς (σε μεγάλο βαθμό) αν το παιδί θα τα αποδεχτεί ή όχι. 

ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ, Ο ΠΡΩΤΟΣ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΣ
Ο νέος αυτός χώρος σηματοδοτεί μια μεγάλη αλλαγή στη ζωή του παιδιού, ενώ παράλληλα το καλεί να ανεξαρτητοποιηθεί όσο το δυνατόν περισσότερο.

Τι χρειάζεται για την εγγραφή;
Πριν επισκεφθείτε ένα δημόσιο παιδικό σταθμό για να γράψετε το πιτσιρίκι σας, εξασφαλίστε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά:

  • Ληξιαρχική πράξη γέννησης του παιδιού
  • Βεβαίωση από τον γιατρό πως το παιδί είναι υγιές και έχει κάνει όλα τα εμβόλια
  • Βεβαίωση εργασίας (δική σας και του πατέρα)
  • Λογαριασμό από ΔΕΗ ή ΟΤΕ, όπου πιστοποιείται ότι το παιδί είναι κάτοικος του συγκεκριμένου δήμου ή κοινότητας
  • Αντίγραφο του εκκαθαριστικού της Εφορίας. Επειδή οι αιτήσεις για εγγραφές είναι πάρα πολλές, γίνεται μια "ιεράρχηση" και δίνεται προτεραιότητα στα παιδιά των οποίων οι γονείς έχουν χαμηλό ετήσιο εισόδημα. Επίσης, ανάλογα με τη φορολογική σας δήλωση θα οριστεί και το ποσό (μικρό συνήθως) που πρέπει να καταβάλλετε κάθε μήνα
  • Υπεύθυνη δήλωση, την οποία θα συμπληρώσετε στον παιδικό σταθμό την ημέρα της εγγραφής. Πολλοί σταθμοί στοχεύουν με αυτόν τον τρόπο να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για το παιδί αλλά και για την κατάσταση της οικογένειας του (πχ διαζύγιο γονέων)
ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΞΕΤΕ

Είτε σκεφτείτε να πάτε το μικρό σας σε ιδιωτικό σταθμό είτε σε δημόσιο, μη βιαστείτε να αποφασίσετε. Κάντε μια καλή έρευνα συγκεντρώνοντας πληροφορίες, συγκρίνοντας στοιχεία μεταξύ τους και καταλήξτε στον πιο κατάλληλο για το αγγελούδι σας.

Τι πρέπει να προσέξω; 
Φροντίστε να εξασφαλίσετε στον πρωταγωνιστή της ζωής το καλύτερο περιβάλλον που μπορεί να προσφέρει ένας παιδικός σταθμός για να μπορεί να αισθάνεται όμορφα και να ενσωματωθεί εύκολα στην ομάδα.

Κατά την επίσκεψη παρατηρήστε:
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ: Δώστε μεγάλη σημασία στον τρόπο που φέρονται στα παιδιά: αν τα φροντίζουν, αν γελούν, αν διασκεδάζουν μαζί τους, αν τους μιλούν ευγενικά.
ΤΟ ΧΩΡΟ: Μη διστάσετε να ζητήσετε να δείτε όλες τις αίθουσες που διαθέτει ο παιδικός σταθμός αλλά και τον εξωτερικό χώρο (αν υπάρχει). Οι αίθουσες πρέπει να είναι καθαρές και μεγάλες, να έχουν καρέκλες και τραπέζια σε μικρό μέγεθος, συρτάρια και ράφια σε ύψος τέτοιο που να εξυπηρετεί το παιδί, τουαλέτες και νιπτήρες για παιδιά. Όσον αφορά τον εξωτερικό χώρο, πρέπει και αυτός με τη σειρά του να είναι καθαρός και φροντισμένος προσφέροντας ασφάλεια: Ελέγξτε αν ο κήπος είναι κοντά σε δρόμο και βεβαιωθείτε πως δεν διαθέτει κάτι επικίνδυνο για αυτή την ηλικία (κούνιες).
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ: Η διάθεση και το κέφι των παιδιών που ήδη φιλοξενεί ο σταθμός είναι η καλύτερη απόδειξη για την ευαισθησία των ανθρώπων που εργάζονται εκεί. Η όρεξη τους για παιχνίδι, τα χαμόγελα τους, η ζωντάνια τους, δείχνουν αν περνούν όμορφα και δημιουργικά τις ώρες τους και αν το περιβάλλουν είναι ευχάριστο. Εξάλλου, τα παιδιά δεν μπορούν να κρύψουν τα συναισθήματα τους.....
ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: Απορρίψτε αμέσως για λόγους ασφαλείας τον παιδικό σταθμό που διαθέτει ανόμοια επίπεδα, ορόφους ή σκαλιά.

Μην ξεχάσετε να ρωτήσετε: Για το μενού: Ενημερωθείτε αν μαγειρεύουν γευματάκια για τα παιδιά (ζητάτε να δείτε τα μαγειρεία) ή αν τα προμηθεύονται από αλλού (ρωτήστε από που). Για τη μεταφορά: Συνήθως το ειδικό όχημα διαθέτει παιδικά καθίσματα και μια συνοδό για να προσέχει τα παιδιά κατά τη μεταφορά από και προς το σπίτι. Για τον αριθμό των παιδιών του τμήματος: Είναι σαφές πως όσο λιγότερα παιδιά έχει υπό την επίβλεψη του ο υπεύθυνος του τμήματος τόσο καλύτερα θα τα προσέχει. Για το πρόγραμμα: Μάθετε ποιες είναι οι καθημερινές δραστηριότητες που θα ακολουθεί το παιδί σας (ωράριο, είδος παιχνιδιών, ώρες γευμάτων). Αν συνεργάζονται με κάποιον παιδοψυχολόγο, που θα βοηθήσει καλύτερα τα παιδιά να προσαρμοστούν στο νέο περιβάλλον.

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ, ΜΙΑ ΠΡΟΒΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Ακριβώς! Το νηπιαγωγείο λειτουργεί σαν προθάλαμος του δημοτικού σχολείου και για αυτό είναι υποχρεωτικό. Στο πρώτο "επίσημο" σχολείο ο νηπιαγωγός θα εντάξει στο καθημερινό πρόγραμμα των παιδιών τη διδασκαλία των πρώτων γραμμάτων και αριθμών. Μη φανταστείτε βέβαια πως το παιχνίδι μπαίνει στο περιθώριο! Απλώς τώρα, μαζί με τις ζωγραφιές, τις δακτυλομπογιές και το κουκλοθέατρο, το παιδί προετοιμάζεται σιγά σιγά για όσα θα βρει μπροστά του τον επόμενο χρόνο.

Τι χρειάζεται για την εγγραφή;
Για να γράψετε το μικρό σας στο νηπιαγωγείο θα χρειαστείτε:
  • Πιστοποιητικό γεννήσεως του παιδιού
  • Βιβλιάριο υγείας για να διαπιστωθεί πως έχουν γίνει τα απαιτούμενα εμβόλια
  • Απόδειξη από ΔΕΗ ή ΟΤΕ που να πιστοποιεί πως το παιδί είναι κάτοικος του δήμου ή της κοινότητας
  • Υπεύθυνη Δήλωση που θα συμπληρώσετε στο νηπιαγωγείο
  • Βεβαίωση από οδοντίατρο
Πότε γίνονται οι εγγραφές;
Οι εγγραφές πραγματοποιούνται από 1/6 έως 21/6.

Πόσο χρονών πρέπει να είναι το παιδί;
Τα νηπιαγωγεία δέχονται παιδάκια που έχουν κλείσει τα 5 τους χρόνια. (φέτος θα πάνε νηπιαγωγείο τα παιδιά που έχουν γεννηθεί το έτος 2007)

Τι πρέπει να προσέξω;
Αν το πιτσιρίκι σας δεν έχει ζήσει την εμπειρία του παιδικού σταθμού ή του προνήπιου (ώστε να έχει συνηθίσει να βρίσκεται κάποιες ώρες μακριά σας), ίσως δυσκολευτεί στην αρχή να σας αποχωριστεί. Φροντίστε λοιπόν να γίνει όσο το δυνατό πιο ομαλή αυτή η μετάβαση.
Επισκεφθείτε μόνη σας το νηπιαγωγείο και συζητήστε με τη νηπιαγωγό. Μέσα από την κουβέντα θα καταλάβετε πολλά για την προσωπικότητα και το χαρακτήρα της. Ρωτήστε ποιες παιδαγωγικές μεθόδους χρησιμοποιεί, πως αντιμετωπίζει τα ζωηρά παιδιά, ποιες είναι οι δραστηριότητες του συγκεκριμένου νηπιαγωγείου. Μην κάνετε όμως το λάθος να υιοθετήσετε ανακριτικό ύφος! Η φιλική σας διάθεση δεν θα την εμποδίσει να σας απαντήσει σε πιο προσωπικέ ερωτήσεις. Αφού λοιπόν πάρετε τις πληροφορίες σας, μιλήστε στο μικρό σας για την "καλή κυρία" και κανονίστε μια επίσκεψη ώστε να τη γνωρίσει και να μιλήσει το ίδιο μαζί της πριν τον αγιασμό. 

Μην συγκρίνετε το παιδί σας: Αν το μικρό σας βάζει τα κλάματα στην ιδέα και μόνο ότι θα σας αποχωριστεί, δεν ωφελεί να το συγκρίνετε με το μεγαλύτερο αδερφάκι του επειδή εκείνο δεν έκλαιγε όταν ήταν στη θέση του. Μιλήστε του για τους φίλους που θα γνωρίσει, τα καινούργια παιχνίδια, τα όμορφα πράγματα που θα μάθει. 

Σύμφωνα με τα σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα, είναι απαραίτητη η ύπαρξη του ηλεκτρονικού υπολογιστή τόσο στα ιδιωτικά όσο και στα δημόσια νηπιαγωγεία. Φυσικά δεν γίνεται μάθημα υπολογιστών, αλλά το παιδί εξοικειώνεται με τη συσκευή που μελλοντικά θα χρησιμοποιεί.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ
Ένα πολύ διαφορετικό περιβάλλον περιμένει το παιδί και πολλά πράγματα θα αλλάξουν την καθημερινότητα του, αφού τώρα μπαίνει στα.... βαθιά. Βιβλία, τετράδια και μολύβια κάνουν την εμφάνιση τους καλώντας το μικρό σας να ανταποκριθεί στο νέο του ρόλο ως "μαθητής"!

Τι χρειάζεται για την εγγραφή;
Συγκεντρώστε τα απαιτούμενα χαρτιά και... γρήγορα στο σχολείο! Θα σας ζητήσουν....
  • Πιστοποιητικό γέννησης του παιδιού
  • Λογαριασμό από ΔΕΗ ή ΟΤΕ για να βεβαιωθούν πως το παιδί είναι κάτοικος της περιοχής
  • Χαρτί από τον οδοντίατρο, που θα βεβαιώνει την καλή κατάσταση του στόματος του παιδιού
  • Βεβαίωση από οφθαλμίατρο και καρδιολόγο
  • Βιβλιάριο υγείας παιδιού
  • Βεβαίωση παρακολούθησης νηπιαγωγείου
Τι να προσέξω;
Τώρα που το μικρό σας ετοιμάζεται να περάσει την πόρτα του δημοτικού, εσείς ως καλοί γονείς πρέπει να έχετε μερικά πράγματα κατά νου: Όσο και να αγχώνεστε αν το μικρό σας θα καταφέρει να κατανοήσει πλήρως την πρόσθεση και την αφαίρεση ή αν θα μπορέσει να γράφει όλα τα γράμματα της αλφαβήτα, δεν χρειάζεται να το δείχνετε. Κρατήστε για τον εαυτό σας προβληματισμούς και ανησυχίες ώστε να μην του περάσετε άθελα σας το μήνυμα ότι δεν του έχετε εμπιστοσύνη. Προσέξτε τη συμπεριφορά του όταν επιστρέφει σπίτι. Αν το δείτε λυπημένο ή κακόκεφο, σίγουρα κάτι συνέβη και ρωτήστε το τι έγινε. Αν δεν σας πει και παρατηρείτε πως συνεχίζει να κλείνεται στον εαυτό του, κάντε μια επίσκεψη στο σχολείο και μιλήστε με τη δασκάλα του. Ίσως τον πρώτο καιρό να αισθάνεται άβολα ανάμεσα σε τόσα άγνωστα παιδιά. Να θυμάστε πως δεν είστε εσείς ο μαθητής αλλά το παιδί σας. Βοηθήστε το όσο μπορείτε να καταλάβει τα πράγματα που το δυσκολεύουν, αλλά ποτέ μη λύνετε τις ασκήσεις που προορίζονται για εκείνο. Το σημαντικό είναι να μάθει να προσπαθεί και όχι να συνηθίσει στην ιδέα πως εσείς θα του τα έχετε όλα έτοιμα. Συζητάτε με το παιδί σας, καθώς μέσα από τη συζήτηση θα μάθετε πολλά. Ρωτάτε το πως του φαίνεται το σχολείο, ποιο μάθημα του αρέσει και γιατί, αν δυσκολεύεται σε κάτι και τονίστε του πως εσείς θα είστε δίπλα του οπότε σας χρειαστεί. Μην ξεχνάτε να το ρωτάτε κάθε μέρα "πως πήγε το σχολείο", και αφού σίγουρα θα σας διηγηθεί πρόθυμα τι έμαθε και ποια παιχνίδια έπαιξε με τους φίλους του, επιβραβεύστε το πάντα ("μπράβο, αγάπη μου!").


29 Μαΐ 2012

Η διπλανή πόρτα!



Έχω ασχοληθεί με το θέμα της ενδοοικογενειακής βίας. Έχω διαβάσει άπειρα άρθρα στο ίντερνετ, σε περιοδικά. Έχω παρακολουθήσει εκπομπές στην τηλεόραση με γυναίκες που τους κρύβουν τα πρόσωπα και αλλοιώνουν τη φωνή τους. Τα περιστατικά πολλά.

Όλα αυτά μοιάζουν πολύ μακρινά σε εμάς. Ή μήπως όχι;
Τι κάνεις όταν συμβαίνει στο διπλανό σου; Σε κάποιον που γνωρίζεις καλά, που τα παιδιά σου παίζουν μαζί, πάνε μαζί σχολείο; Τι κάνεις όταν προσπαθείς να βοηθήσεις, μιλάς με ειδικούς, προσπαθείς να βρεις λύσεις και τα καταφέρνεις αλλά βλέπεις ότι από τη μεριά της η μητέρα, λόγω φόβου ίσως, δεν θέλει να τις ακολουθήσει; Δεν θέλει να βοηθήσει πρώτα το παιδί της και ύστερα τον εαυτό της;

Αναλαμβάνεις εσύ ή όποιος έχει το θάρρος να κάνει ανώνυμη καταγγελία για χάρη του παιδιού;

Αλλά και πάλι δεν μπορείς να ξέρεις και να κάθεσαι με σταυρωμένα τα χέρια. Δεν στο επιτρέπει η συνείδηση σου, ο χαρακτήρας σου, η προσωπικότητα σου. Γιατί ως μάνα η ίδια κάθεσαι και σκέφτεσαι:

«Αν ήμουν εγώ στη θέση της; Αν το παιδί μου βίωνε άσχημες καταστάσεις μέσα στο σπίτι; Δεν θα ήθελα κάποιος να με βοηθήσει;»

Αυτό κάνει τώρα και αυτή η μάνα!

Εκλιπαρεί για βοήθεια. Γιατί η ίδια δεν μπορεί!  Δεν της δίνει δύναμη ο φόβος της, ίσως και η λύπηση που νιώθει απέναντι στον άνθρωπο που έχει δίπλα της. Γιατί οι γυναίκες που βιώνουν τέτοιες καταστάσεις, και ειδικά όταν έχει να κάνει με χρήση ουσιών και αλκοόλ, προσπαθούν να συμπαρασταθούν στο σύντροφο τους, να τον βοηθήσουν να το ξεπεράσει και σε ένα σημείο εξαρτώνται από αυτόν τον άνθρωπο. Άρα δεν είναι σε θέση να καταγγείλουν το γεγονός της βίας, είτε αυτή είναι σωματική, είτε ψυχολογική, είτε λεκτική. Δεν έχουν τη δύναμη να φύγουν.

Κάποιος που γνωρίζει όμως πρέπει να κάνει κάτι. Για αυτό αν γνωρίζετε μια γυναίκα που έχει πέσει θύμα ενδοοικογενειακής βίας μη φοβηθείτε να το πείτε σε κάποιον που εμπιστεύεστε. Σε κάποιον που είναι ειδικός και μπορεί να χειριστεί σωστά τέτοιες υποθέσεις.

Αν είστε θύμα ενδοοικογενειακής βίας και βρήκατε τη δύναμη να καταγγείλετε αυτό που σας συμβαίνει τότε πρέπει να καλέσετε την άμεση δράση (100) σε περιπτώσεις άμεσης ανάγκης ή το πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα. Πρέπει να δηλώσετε την κακοποίηση και να ζητήσετε προστασία.

Πρέπει να πάτε σε ένα νοσοκομείο και να ζητήσετε να σας υποβάλλουν σε εξετάσεις. Πρέπει να πείτε την αλήθεια για το τι σας συνέβη.

Πρέπει να απευθυνθείτε στις υπηρεσίες για κακοποιημένες γυναίκες. Αυτές οι υπηρεσίες μπορούν να βοηθήσουν, να δώσουν λύσεις αλλά και υποστήριξη σε γυναίκες που έχουν κακοποιηθεί και στα παιδιά τους. Και είναι πολλές. Αρκεί μια αναζήτηση στο διαδίκτυο.

Μπορείτε να απευθυνθείτε στο 197 (Τηλεφωνική γραμμή άμεσης κοινωνικής βοήθειας) που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, στο Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών-ΠΟΛΥΚΕΝΤΡΟ- (αλλά και στα κέντρα του εκτός Αθηνών), στο Σωματείο Γυναικών Ευρώπης και στη W.I.N. Hellas (Women In Need) ένα διεθνή μη κερδοσκοπικό οργανισμό που ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 2006 και προσφέρει βοήθεια για θεραπεία και ενδυνάμωση γυναικών που έχουν υποστεί οποιαδήποτε μορφής κακοποίησης στο οικογενειακό, κοινωνικό ή επαγγελματικό περιβάλλον.


24 Μαΐ 2012

Δημοτικό ε;



Η Ναντίνα σε λιγότερο από ένα μήνα θα τελειώσει το νηπιαγωγείο. Αυτό σημαίνει πως από το Σεπτέμβριο θα πηγαίνει στην πρώτη δημοτικού. Πρώτη δημοτικού; Καλέ πότε έφτασε η ώρα που και η δεύτερη κόρη μου θα πάει στο δημοτικό; Ούτε που το κατάλαβα! Η Ναντίνα 6,5 ετών; Απίστευτο!

Πριν 6 χρόνια, και συγκεκριμένα στις 3 Ιανουαρίου 2006 και ώρα 10:10 πμ, άκουσα ένα δυνατό νιαούρισμα σε μια χειρουργική αίθουσα. Το γατάκι μου είχε γεννηθεί με καισαρική τομή και έχαιρε άκρας υγείας!

Το γατάκι, που λέτε, μεγάλωνε και μεγάλωνε….

Και τώρα, την τελευταία εβδομάδα, τρέχουμε στους γιατρούς για να μαζέψουμε τα δικαιολογητικά που χρειάζονται, ώστε την 1η Ιουνίου να τη γράψουμε στο δημοτικό σχολείο. Δημοτικό ε; Θα το ξαναπώ! Απίστευτο μου φαίνεται! Πως θα της φανεί; Τόσα χρόνια έχει συνηθίσει, πρώτα στον παιδικό σταθμό και τώρα στο νηπιαγωγείο, σε άλλο κλίμα σχολείου με κάπως περισσότερη ελευθερία. Πως θα είναι η δασκάλα της; Θα είναι με τους συμμαθητές της από το νηπιαγωγείο; Με την κολλητή της; Θα προσαρμοστεί εύκολα;


Θα μου πείτε τώρα εσείς που με διαβάζετε……. «Έλα μωρέ. Αφού τα έχεις ξαναπεράσει, τι αγχώνεσαι;» Κι όμως….. μπορεί να τα έχω ξαναπεράσει με τη Νεφέλη πριν από τέσσερα χρόνια αλλά, και θα συμφωνήσετε μαζί μου, ότι κάθε φορά είναι σαν την πρώτη. Άλλωστε το κάθε παιδί είναι διαφορετικό. Έτσι και οι κόρες μου. Η Ναντίνα μέχρι τώρα έχει συνηθίσει να πηγαίνουμε μαζί μέχρι την αίθουσα της τάξης της, κάτι που όλα τα παιδάκια το κάνουν με τις μαμάδες τους. Τώρα θα πρέπει να την αφήνω και εγώ να μένω έξω από την καγκελόπορτα του σχολείου. Μέχρι να φύγω, από το νηπιαγωγείο, αγκαλιαζόμαστε αρκετές φορές και φιλιόμαστε εξίσου. Τώρα θα πρέπει να κάνουμε μία αγκαλιά και να δίνουμε ένα φιλάκι. Δύσκολο για αρχή αλλά νομίζω ότι θα συνηθίσουμε με τον καιρό. Έτσι έγινε και με τη μεγάλη.

Γενικά η Ναντίνα είναι ένα παιδί που της αρέσει να «χαϊδεύεται» στην ποδιά της μαμάς της. Όχι ότι και η μεγάλη δεν το έχει αυτό αλλά βλέπω ότι μεγαλώνοντας αρχίζει και μειώνεται ολοένα και περισσότερο. Η Ναντίνα θέλει να κάθεται συνεχώς δίπλα μου. Στο τραπέζι όταν τρώμε, στο παγκάκι όταν περιμένουμε το λεωφορείο, στον καναπέ όταν βλέπουμε τηλεόραση, μου ζητάει να κοιμόμαστε μαζί. Αλλά ποιο παιδάκι δεν αποζητά τη μανούλα του;

Μου φαίνεται όμως πως εγώ «τρέμω» περισσότερο στην ιδέα του δημοτικού παρά η Ναντίνα. Τέσσερα χρόνια τώρα βλέπει τη μεγάλη της αδερφή και ίσως σε μέσες άκρες έχει καταλάβει τι πάει να πει δημοτικό. Το σχολείο το ξέρει αφού έχει πάει αρκετές φορές και τα δύο τελευταία χρόνια κάνει και δραστηριότητες μαζί με τη Νεφέλη. Εικαστικά και παραδοσιακούς χορούς. Μάλιστα φέτος θα λάβει μέρος και στη γιορτή λήξης του σχολείου της μεγάλης. Τις προάλλες η δασκάλα τους πήρε τα μέτρα για να κανονίσει για τις στολές. Η Ναντίνα και κάποια άλλα παιδάκια (πρωτάκια τα περισσότερα) ήταν αυτά με τα μικρότερα νούμερα. Αγχώθηκε και η δασκάλα για το αν θα μπορέσει να τους βρει στολές. Είμαστε μινιόν τι να κάνουμε;

Και τώρα που είπα μινιόν-δηλαδή μινιατούρες-σκέφτηκα κάτι άλλο! Τη σχολική τσάντα. Πως θα την κουβαλάει; Με τόσα που θα έχει μέσα της. Εδώ η τσάντα του νηπιαγωγείου της φαίνεται ώρες ώρες βαριά και περιέχει μόνο το φαγητό της και ένα μπουκαλάκι με νερό. Φανταστείτε τώρα να κουβαλάει και πόσα βιβλία μέσα της. Φυσικά η τσάντα που θα πάρει από Σεπτέμβρη θα είναι με ροδάκια αλλά οι τάξεις είναι στον πρώτο όροφο και στους γονείς δεν επιτρέπεται να μπαίνουν στο χώρο του σχολείου αφού χτυπήσει το κουδούνι. Τη βλέπω εγώ τη δουλειά. Εκτός του ότι θα εξαφανίζεται πίσω από την τσάντα θα μου κάνει και μπράτσα!!!!

Η Ναντίνα εδώ και αρκετό καιρό εκτός του ότι γράφει-περισσότερο αντιγράφει-έχει αρχίσει δειλά-δειλά να διαβάζει κιόλας. Χωρίς να της έχουμε πει εμείς ότι πρέπει να το κάνει. Από μόνη της. Ε, εντάξει….. «βοήθησαν» και λίγο οι δασκάλες του παιδικού. Δεν κάνουν φέτος στο νηπιαγωγείο τα γράμματα και μου τα έκαναν στον παιδικό σταθμό!!!! Τέσπα το ξεπερνάμε…. Ίσως να παίζει και ρόλο το ότι θα είναι και το μεγαλύτερο παιδάκι στην τάξη της καθώς είναι γεννημένη στις 3 Ιανουαρίου και το Σεπτέμβρη θα είναι ήδη 6,5! Το μόνο που φοβάμαι είναι μήπως βαρεθεί στην αρχή που θα κάνουν τα γράμματα γιατί εκείνη τα έχει ξανακάνει στον παιδικό παρόλο που έλεγα στη δασκάλα της ότι είναι νωρίς για να τους τα μάθουν!

Πάντως και για τις δυο μας θα είναι μια καινούργια εμπειρία που θα πρέπει να προσαρμοστούμε και οι δύο. Και λέω και οι δύο γιατί μέχρι τώρα στο σπίτι υπήρχε μόνο μία μαθήτρια, που έπρεπε να διαβάσει τα μαθήματα της. Από το Σεπτέμβριο θα έχουμε δύο. Η μεγάλη βέβαια διαβάζει μόνη της πλέον αλλά υπάρχουν φορές που χρειάζεται τη βοήθεια τη δικιά μου ή του πατέρα της. Θα πρέπει να μοιράσουμε το χρόνο μας ώστε να καταφέρνουμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις των μαθητριών-κορών μας!

Κλείνοντας αυτή την ανάρτηση θα ήθελα να σας βάλω τα δικαιολογητικά που χρειάζονται για το δημοτικό σχολείο. Μπορεί κάποιος από εσάς να τα χρειαστεί!

1. Πιστοποιητικό Γέννησης (το παίρνετε σε χρόνο dt από το Δήμο σας!)
2. Βιβλιάριο υγείας παιδιού (για να τσεκάρουν αν έχει κάνει όλα τα εμβόλια-αν κάποιο δεν το έχει κάνει το παιδί θα σας ζητηθεί να το κάνετε άμεσα!)
3. Πιστοποιητικό οδοντολογικής εξέτασης
4. Πιστοποιητικό καρδιολογικής & οφθαλμολογικής εξέτασης (κανονίστε τα ραντεβού σας με τους γιατρούς γιατί δεν θα βρίσκετε μετά)
5. Ένας λογαριασμός ΔΕΚΟ (για πιστοποίηση της διεύθυνσης κατοικίας)
6. Βεβαίωση παρακολούθησης νηπιαγωγείου (με λίγα λόγια το αναμνηστικό που θα λάβετε στο τέλος της χρονιάς από το νηπιαγωγείο)

Οι εγγραφές στα δημοτικά σχολεία ξεκινούν την 1η Ιουνίου έως την 21η Ιουνίου. Οπότε κανονίστε να έχετε συγκεντρώσει όλα όσα χρειάζονται για να είστε έτοιμοι! Αν, τώρα, κάποιο χαρτί (κυρίως από γιατρό) δεν θα το έχετε στα χέρια σας μέχρι την ημερομηνία λήξης των εγγραφών, μην αγχώνεστε. Μπορείτε να το προσκομίσετε στο σχολείο μέχρι την 10η Σεπτεμβρίου-ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς.




18 Μαΐ 2012

Καλοκαιρινή απασχόληση | Αθλοδιακοπές


Η Νεφέλη φέτος το καλοκαίρι θα κλείσει τα 10 αλλά παρόλα αυτά τα καλοκαίρια της θέλει να τα περνά παρέα με τη γιαγιά της στο χωριό. Η γιαγιά την παίρνει μαζί της από τα 3,5 της χρόνια και όσες φορές της έχουμε προτείνει να πάει κατασκήνωση ή αθλοδιακοπές εκείνη αρνείται. Και λογικό είναι να το κάνει! Στο χωριό εκτός από τη γιαγιά της, που τη λατρεύει, έχει και τις φιλενάδες της. Φιλενάδες που τις βλέπει μόνο το καλοκαίρι. Το χειμώνα αλληλογραφούν, μιλάνε στο τηλέφωνο.... Αν έχει να περιμένει ότι κάθε καλοκαίρι θα βρεθεί στον δικό της παράδεισο, γιατί να θέλει να μείνει στην καυτή Αθήνα; Και εγώ το ίδιο θα έκανα στη θέση της πιστέψτε με!

Η μικρή από την άλλη την έχει δει αλλιώς. Πιο προσκολλημένη σε εμάς, ιδιαίτερα σε εμένα, και χωρίς να έχει παρέα στο χωριό-βλέπετε τα άλλα παιδιά είναι μεγαλύτερα-προτιμάει να μείνει μαζί μας. Τουλάχιστον μέχρι να πάρουμε και εμείς την άδεια μας και να πάμε όλοι μαζί για διακοπές.
Μέχρι πέρσι δεν είχαμε θέμα του τι θα κάνει η Ναντίνα για όταν θα έκλειναν τα σχολεία, καθώς πήγαινε παιδικό σταθμό, ο οποίος έμενε ανοιχτός σχεδόν όλο τον Ιούλιο. Από φέτος όμως, που είναι στο νηπιαγωγείο-το οποίο κλείνει στις 15 Ιουνίου-θα είχαμε θέμα. Στο χωριό δεν θέλει να πάει, παρόλο που το σκεφτόταν αρκετά στην αρχή. Μετά άλλαξε γνώμη! Οπότε κάτι έπρεπε να της βρούμε για την περίοδο Ιούνιο-Ιούλιο. Επειδή εργαζόμαστε και οι δύο το παιδί θα έμενε τα πρωινά κλεισμένο μέσα στο σπίτι και μάλιστα χωρίς παρέα; Τώρα που είναι οι δυο τους τα κουτσοβολεύουν!

Έτσι, ψαχτήκαμε, ρωτήσαμε κι άλλους γονείς από το νηπιαγωγείο, πήραμε και το ΟΚ της Ναντίνας (γιατί για εκείνη πρόκειται, οπότε έπρεπε να έχουμε και τη γνώμη της) και σήμερα το πρωί τη γράψαμε στις αθλοδιακοπές του Δήμου μας! Ήδη εδώ και δύο χρόνια κάνει κολύμβηση και είναι μέλος του αθλητικού ομίλου της περιοχής, οπότε θα είναι και σε ένα χώρο που θα τον γνωρίζει με ανθρώπους που αγαπάει και φυσικά το κυριότερο με καλούς φίλους! Βρήκαμε και θέση στην ομάδα που μας είχαν προτείνει-την τελευταία θέση! Ουφ! Προλάβαμε!!!!-και τώρα απλά θα περιμένουμε την έναρξη των δραστηριοτήτων. Κάποιοι μας είπαν ότι είναι μικρή και ίσως κουραστεί αλλά δυστυχώς το άλλο πρόγραμμα (Δημιουργική Απασχόληση) του Δήμου δεν μας βολεύει. Δεν μας βολεύει από την άποψη ότι το σχολείο στο οποίο διοργανώνεται μας πέφτει μακριά. Βλέπετε, εμείς είμαστε στα σύνορα του Δήμου μας με το Δήμο Π. Φαλήρου, ενώ το σχολείο είναι στα σύνορα του Δήμου μας με το Δήμο Αγ. Δημητρίου!!!! Καλό ε;

Αλλά για να δούμε…… Τι ακριβώς είναι οι αθλοδιακοπές;

Προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης για τα παιδιά!
Τα προγράμματα των καλοκαιρινών αθλοδιακοπών, στα πλαίσια δεκάδων δήμων της χώρας, αποτέλεσαν τα τελευταία χρόνια ευεργέτημα για εκατοντάδες ελληνικές οικογένειες. Με το κλείσιμο των σχολείων στα μέσα του πρώτου μήνα του καλοκαιριού, προέκυπτε πάντα η ανάγκη φύλαξης και απασχόλησης των παιδιών κάθε οικογένειας μέχρι την στιγμή που οι επαγγελματικές άδειες των γονέων θα τους επέτρεπαν να οργανώσουν διακοπές. Η συνθήκη αυτή αποτελούσε για κάθε οικογένεια μία μικρή ανατροπή στο καθημερινό της πρόγραμμα και οι γονείς καλούνταν κάθε χρόνο να εφεύρουν μαγικές λύσεις για την ασφάλεια και την διασκέδαση των παιδιών τους όσο εκείνοι δούλευαν. Τα προγράμματα των αθλητικών δραστηριοτήτων που ευτυχώς δεν τυγχάνουν περικοπών φέτος, έδωσαν στους εργαζόμενους γονείς, την καλύτερη δυνατή λύση μέχρι τις πραγματικές διακοπές της οικογένειας.
Με μία απλή και σύντομη γραφειοκρατική διαδικασία, κάθε παιδί μπορεί να εισαχθεί στις καλοκαιρινές δραστηριότητες της περιοχής του και να ακολουθήσει ένα ημερήσιο πρόγραμμα πολλαπλών επιλογών. Οι αθλοδιακοπές στηρίζονται βασικά σε δραστηριότητες σωματικής άσκησης που το παιδί έχει την δυνατότητα να επιλέξει και προσφέρουν πρόγραμμα εκτόνωσης, παιχνιδιού και διασκέδασης μέσα σε πλαίσιο ομάδας συνομηλίκων. Η συμμετοχή κάθε παιδιού, του εξασφαλίζει δημιουργική απασχόληση τις παραγωγικές ώρες της ημέρας, αίσθηση καλοκαιρινών διακοπών και ευκαιρίες για νέους φίλους.
Παράλληλα με τα προγράμματα αυτά των δήμων, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν παρόμοιες εναλλακτικές και σε ιδιωτικούς φορείς, συλλόγους και κέντρα. Σήμερα υπάρχουν οι λύσεις που όλοι έχουμε ανάγκη για να συμβιβάσουμε τα προγράμματα όλων μας και να βρούμε τρόπους να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες μας. Εφοδιαστείτε με τις κατάλληλες πληροφορίες από τα δημοτικά γραφεία της περιοχής σας, προκειμένου να κάνετε και αυτό το καλοκαίρι πιο ευχάριστο για όλη την οικογένεια. (Πηγή: my-family.gr)
Αν σας ενδιαφέρει το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορείτε να αναζητήσετε πληροφορίες στο Δήμο που διαμένετε. Καλέστε τους υπεύθυνους ώστε να σας ενημερώσουν αν όντως διοργανώνουν αθλοδιακοπές στο Δήμο που διαμένετε και τι δικαιολογητικά χρειάζονται για την εγγραφή του παιδιού. Βιαστείτε όμως γιατί, τουλάχιστον στο δικό μας Δήμο, οι ομάδες έχουν ήδη αρχίσει να συμπληρώνονται!




13 Μαΐ 2012

Όταν είσαι μαμά...........


Όταν είσαι μαμά καταλαβαίνεις τη δική σου μαμά!

Όταν είσαι μαμά νιώθεις ανίκητη!

Όταν είσαι μαμά θέλεις συνέχεια να προσφέρεις!

Όταν είσαι μαμά νιώθεις ανώτερη!

Όταν είσαι μαμά οι άλλοι σε κοιτούν διαφορετικά!

Όταν είσαι μαμά οι φίλες σου είναι...... μαμάδες!

Όταν είσαι μαμά αγαπάς διαφορετικά!

Όταν είσαι μαμά υπερασπίζεσαι με πάθος!

Όταν είσαι μαμά κάνεις και λάθη!

Όταν είσαι μαμά μαθαίνεις από τα παιδιά!

Όταν είσαι μαμά είσαι το κέντρο του κόσμου για τα παιδιά σου!

Όταν είσαι μαμά είσαι αθάνατη!

Όταν είσαι μαμά μετανιώνεις για ότι έχεις κάνει όταν έχεις νεύρα!

Όταν είσαι μαμά ανοίγεις την αγκαλιά σου συνέχεια!

Όταν είσαι μαμά το χαμόγελο σου είναι διαφορετικό!

Όταν είσαι μαμά το βλέμμα σου είναι γεμάτο τρυφερότητα!

Όταν είσαι μαμά ο χτύπος της καρδιάς σου είναι πιο δυνατός!

Όταν είσαι μαμά η καρδιά σου χωράει όλα σου τα παιδιά!

Όταν είσαι μαμά αναρωτιέσαι για το αν αυτό που ζεις είναι πραγματικότητα!

Όταν είσαι μαμά αισθάνεσαι ολοκληρωμένη!

Όταν είσαι μαμά βλέπεις τον κόσμο με άλλο μάτι!

Όταν είσαι μαμά είσαι η τέλεια μαγείρισσα!

Όταν είσαι μαμά παλεύεις για το καλύτερο!

Όταν είσαι μαμά ακούς περισσότερο!

Όταν είσαι μαμά διαβάζεις τις σκέψεις τους!

Όταν είσαι μαμά το στέκι σου είναι η παιδική χαρά!

Όταν είσαι μαμά ξενυχτάς πάνω από ένα τρυφερό ζεστό κεφαλάκι!

Όταν είσαι μαμά φροντίζεις όλα να είναι στην εντέλεια!

Όταν είσαι μαμά πονάς με τον πόνο τους!

Όταν είσαι μαμά το ένστικτο σου είναι αλάνθαστο!

Όταν είσαι μαμά πρέπει να έχεις έτοιμη απάντηση σε κάθε ερώτηση που σου κάνουν!

Όταν είσαι μαμά ξαναγίνεσαι παιδί!

Όταν είσαι μαμά τα προλαβαίνεις όλα!

Όταν είσαι μαμά χαίρεσαι με τη χαρά τους!

Όταν είσαι μαμά αισθάνεσαι περήφανη με τα κατορθώματα τους!

Όταν είσαι μαμά γελάς με τα λογάκια τους!

Όταν είσαι μαμά δεν αισθάνεσαι ποτέ μόνη!

Όταν είσαι μαμά έχεις τροφή για σκέψη!

Όταν είσαι μαμά κλαις από ευτυχία!

Όταν είσαι μαμά η πρώτη σου σκέψη είναι τα παιδιά σου!

Όταν είσαι μαμά η τελευταία σου σκέψη είναι τα παιδιά σου!

Όταν είσαι μαμά η αγκαλιά σου είναι η φωλίτσα τους!

Γιατί όταν είσαι μαμά, είσαι ΜΑΜΑ!!!! πως να το κάνουμε τώρα;

Ευχαριστώ το "Goneis me kolikous" για την πρόσκληση στο όμορφο project τους! Μου δώσατε τροφή για σκέψη!


10 Μαΐ 2012

Γαλλικά ή Γερμανικά??????


Η Νεφέλη του χρόνου θα πάει Πέμπτη δημοτικού. Τα δεδομένα αρχίζουν να αλλάζουν. Εννοώ στο θέμα των μαθημάτων. Εκτός του ότι θα έχει αρκετά καινούργια μαθήματα και πλέον θα αρχίζουν να ψιλοδυσκολεύουν τα πράγματα-τα «παλούκια» έρχονται όταν πάει στο Γυμνάσιο…..-καλείται να επιλέξει και δεύτερη ξένη γλώσσα. Τα περισσότερα σχολεία σαν δεύτερη γλώσσα έχουν είτε Γαλλικά είτε Γερμανικά. Έτσι και το δικό μας σχολείο.

Από την προηγούμενη Δευτέρα έχουμε στα χέρια μας ένα χαρτί που μας καλεί να επιλέξουμε τη δεύτερη ξένη γλώσσα που θέλουμε να κάνει το παιδί, να τικάρουμε το σωστό κουτάκι και να το στείλουμε στο σχολείο μέχρι την Παρασκευή 28 του μήνα. Δύσκολη η επιλογή!

Εμείς δεν γνωρίζουμε καμία από τις δύο και δεν ξέρουμε πως να τη συμβουλεύσουμε. Δηλαδή να της πούμε το ποια θα ήταν η καλύτερη επιλογή. Ρωτάω μανούλες στο νηπιαγωγείο της μικρής που έχουν μεγαλύτερα παιδιά, στο φροντιστήριο που κάνει αγγλικά και κάποιες μου λένε Γαλλικά, ενώ κάποιες άλλες Γερμανικά. Ειλικρινά έχω μπερδευτεί. Και δεν θέλω να μπερδέψω και το παιδί περισσότερο.

Κάποιες μου λένε ότι εφόσον γνωρίζει καλά Αγγλικά δεν θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα με τα Γαλλικά. Κάποιες άλλες μου λένε ότι τα Γερμανικά έχουν πολλές λέξεις που έχουν την ίδια ρίζα με τα Αγγλικά. Πω, πω μπέρδεμα!!!!!

Ρώτησα και στο facebook μαμάδες. Και εκεί οι απόψεις διίστανται. Κάποιες είναι υπέρ των Γαλλικών και κάποιες άλλες υπέρ των Γερμανικών. Στο φροντιστήριο που κάνει Αγγλικά η Νεφέλη λένε ότι αν κάνει Γερμανικά θα μπορέσει μετά να αφομοιώσει πιο εύκολα οποιαδήποτε άλλη γλώσσα και κυρίως τα Ισπανικά! Εντάξει, τα οικονομικά μας-μετά και από τα κουρέματα των μισθών μας-δεν είναι και στα καλύτερα τους αλλά αν το παιδί θέλει να μάθει και δεύτερη ξένη γλώσσα κάτι θα κάνουμε!

Η επιλογή σαφώς και είναι του παιδιού. Εμείς απλώς θα της δώσουμε τις κατευθυντήριες ώστε να μπορέσει να επιλέξει αυτό που θα της αρέσει. Στο facebook μια μαμά μου πρότεινε να παρακολουθήσουμε μαζί βιντεάκια που μιλάνε Γερμανικά ή Γαλλικά ώστε να τη βοηθήσει ακόμα περισσότερο να επιλέξει. Μου φάνηκε καλή ιδέα και θα το κάνω. Πιστεύω ότι ακούγοντας κάποιον άλλον να μιλάει Γερμανικά ή Γαλλικά θα καταλάβει πως ακούγεται η κάθε γλώσσα και θα επιλέξει εκείνη που της αρέσει καλύτερα και της ακούγεται πιο εύκολη να πω;

Θα ήταν και πιο εύκολη η επιλογή αν γνωρίζαμε στο γυμνάσιο τι γλώσσα κάνουν, εφόσον από όσο ξέρω εκεί η επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας έχει πάψει να ισχύει. Αλλά επειδή τα όρια με τις διευθύνσεις κάθε τρεις και λίγο αλλάζουν, δεν ξέρουμε με σιγουριά σε ποιο γυμνάσιο θα πάει σε δύο χρόνια από τώρα! Και αν τελικά έχει αλλάξει και ο/η καθηγητής/τρια; Άλλο μπέρδεμα από εκεί!

Βέβαια η Νεφέλη έχει κάνει μια πρώτη επιλογή. Βρήκε τη λύση μόνη της:

«Μαμά, θα κάνω Γερμανικά στο σχολείο και Γαλλικά στο φροντιστήριο», χαχαχαχα…….

Πέραν της πλάκας όμως έχουμε άλλες δύο εβδομάδες για να αποφασίσουμε. Δύσκολο όμως. Τελικά τι είναι καλύτερο; Γαλλικά ή Γερμανικά; Ουφ! Πολύ δυσκολεύουν τα πράγματα όσο μεγαλώνουν!


9 Μαΐ 2012

Θα της αφήσω σημείωμα!


φωτο από odontiatriki.gr



Χτυπάει το τηλέφωνο στο γραφείο κατά τις 3:50 το μεσημέρι. Το σηκώνω και απαντάω με τον γνωστό και ευγενικό τρόπο που χρήζει σε μια γραμματέα.

Από την άλλη άκρη της γραμμής ακούω τη λέξη ΜΑΜΑ και χαλαρώνω αμέσως!

Είναι η Νεφέλη και γεμάτη χαρά μου λέει:

«Μαμά! Μάντεψε, μάντεψε, μάντεψε!!!!!»

«Τι έγινε καλέ;» της λέω.

«Κατάπια το δόντι μου!!!!»

Εδώ και πολλές μέρες την ταλαιπωρούσε ένα δόντι που κουνιόταν αλλά δεν έλεγε να φύγει παρόλο που δεν έκανε άλλη δουλειά παρά να το ταρακουνάει συνέχεια με τη γλώσσα της. Τελικά πήγε «αμάσητο» με του κουλούρι Θεσσαλονίκης που είχε σήμερα μαζί της για κολλατσιό!

Αλλά τώρα; Πως θα της αφήσει νόμισμα η νεράϊδα των δοντιών; Μπορεί να κοντεύουμε τα 10 αλλά πρέπει να πιστεύουμε στη νεράϊδα γιατί πως θα αυξήσουμε το κομπόδεμα που με τόσο κόπο μαζεύουμε στον κουμπαρά μας; Εεεεεεεε;

Έμεινε για λίγο σκεφτική στην ερώτηση που της έθεσα και μετά πρόσθεσε:

«Δεν πειράζει. Θα της αφήσω σημείωμα!!!!»

Κι αν δεν ξέρει η νεράϊδα των δοντιών να διαβάζει;


7 Μαΐ 2012

Η επόμενη μέρα….




Δευτέρα σήμερα! Η χθεσινή μέρα πέρασε ανεπιστρεπτί. Ως εκ θαύματος πήγα και εγώ να ψηφίσω. Αυτή τη φορά έπρεπε να ψηφίσω. Διάλεξα λοιπόν ένα ψηφοδέλτιο, από αυτά που είχε φέρει ο άντρας μου σπίτι, και το πήρα μαζί μου στην τσάντα μου. Δεν είχα όρεξη να κάθομαι να ψάχνω με τις ώρες για αυτό που θα μου κάνει κλικ μέσα στο παραβάν. Γενικά δεν τα μπορώ αυτά. Αγχώνομαι! Αισθάνομαι ότι όλα τα μάτια είναι στραμμένα στην κουρτίνα Νο 1! Στην κουρτίνα που έχω «κρυφτεί» για να αποφασίσω! Έτσι, το πρωί που σηκώθηκα και είδα τα εναπομείναντα ψηφοδέλτια πάνω στον καταψύκτη, έφτιαξα το καφεδάκι μου, και με την ησυχία μου στο μπαλκονάκι μου διάλεξα ένα στην τύχη-μικρό κόμμα, πολύ μικρό-το έχωσα στην τσάντα μου και όταν πήγα στο σχολείο που ψηφίζω τέλειωσα μέσα σε χρόνο dt!

Και επειδή εμένα μου τυχαίνουν πάντα περίεργα συμβάντα σε τέτοια γεγονότα διαβάστε τι έγινε όσο περίμενα για να ψηφίσω.

Το σχολείο που ψηφίζω δεν είναι και πολύ μακριά από το σπίτι μου. 5 λεπτά με τα πόδια! Καλό ε; Δεν πήγα πρωί-πρωί καθώς σαν καλή νοικοκυρά έπρεπε να τελειώσω κάτι δουλίτσες. Βλέπετε οι εκλογές έπεσαν και στην αλλαγή της ντουλάπας από χειμωνιάτικη σε καλοκαιρινή και ακόμα παλεύω να μαζέψω τα τελευταία. Οπότε μιας και μας είχαν καλεσμένους για φαγητό είπα να τελειώσω πρώτα τις δουλειές μου και όταν οι κόρες μου θα ήταν με τους φίλους τους μαζί να πεταχτώ για το καθήκον ως πολίτης. Και στην κυριολεξία «πετάχτηκα» όπως θα διαβάσατε παραπάνω……

Φτάνοντας στο σχολείο, λοιπόν, τσέκαρα στην είσοδο τη λίστα με τα ονόματα, να ξέρουμε και σε ποιον όροφο είμαστε, στα τυφλά θα πηγαίνουμε; Ανέβηκα στον πρώτο όροφο και περίμενα στην ουρά. Μπροστά μου κάτι κυριούλες που συζητούσαν, όχι για τις εκλογές, αλλά για την πρωινή λειτουργία!!!! Πίσω μου ήταν μια κυρία με την κόρη της και τον εγγονό της όταν ξαφνικά την ακούω να λέει ψιθυριστά στην κόρη της: «Ποιο είναι το κόμμα του Δημαρά;». Κρατήθηκα με κόπο για να μη βάλω τα γέλια.

Αλλά το περιστατικό που ακολούθησε μέσα στην αίθουσα σίγουρα δεν έχει συμβεί σε κανέναν. Οι κυριούλες, λοιπόν, που ήταν μπροστά μου, μπήκαν στην αίθουσα, παρέδωσαν τις ταυτότητες τους στον δικαστικό αντιπρόσωπο, πήραν τα ψηφοδέλτια και χάθηκαν οι μισές πίσω από τις κουρτίνες. Με φώναξαν και εμένα δευτερόλεπτα αργότερα, μου έδωσαν τα ψηφοδέλτια και το φάκελο στο χέρι και περίμενα ποιο παραβάν θα αδειάσει για να πάω. Μετά από περίπου 5 λεπτά η μία κυριούλα βγαίνει και είμαι έτοιμη να μπω εγώ, όταν διαπιστώνω ότι δεν κρατάει ούτε την τσάντα της αλλά φυσικά ούτε και το φάκελο που θα υποτίθεται ότι θα ρίξει στην κάλπη.

«Καλέ που πάει αυτή;» σκέφτηκα.

Την κοιτάει καλά-καλά και ο τύπος που μοίραζε τα ψηφοδέλτια και πριν προλάβει να τη ρωτήσει τι συμβαίνει του λέει εκείνη:

«Αυτό που ήθελα δεν το έχει!!!!!!!!!!!»

Και έχει καθίσει πάνω από θρανία που είναι απλωμένα τα ψηφοδέλτια και ψάχνει θαρρείς και είναι σε μαγαζί και διαλέγει μπλούζες!!!!!! Ο δε τύπος των ψηφοδελτίων να της λέει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να λείπει κάποιο. Τελικά επενέβη ο δικαστικός αντιπρόσωπος και δόθηκε στην κυριούλα ένα νέο πακέτο ψηφοδελτίων. Παρόλα αυτά πάλι έκανε δέκα ώρες μέχρι να διαλέξει ποιο θα βάλει στο φάκελο. Το ίδιο και η κόρη της που ήταν στο διπλανό παραβάν! Κάτι ήξερα εγώ που το πήρα από το σπίτι!

Εμείς ως Έλληνες τις εκλογές τις βλέπουμε σαν γιορτή ή αργία. Μαζευόμαστε σε σπίτια συγγενών και φίλων, τρώμε, πίνουμε και κάνουμε προβλέψεις και συζητήσεις για το αποτέλεσμα και το τι θα μας ξημερώσει η επόμενη μέρα. Και τελικά η μέρα ξημέρωσε. Εγώ όμως νιώθω ότι τίποτα δεν άλλαξε. Κι όμως κάτι έχει αλλάξει. Μπορεί πάλι ένα μεγάλο κόμμα να πήρε την πρωτιά-ίσως και με λίγο σπρώξιμο (άκουσα ότι το πρώτο κόμμα παίρνει bonus 50 έδρες!!!!! Πως είναι με τις πιστωτικές; Ε, κάτι τέτοιο!)-αλλά πολλά ανατράπηκαν! Κάποιοι άλλοι έπεσαν πολύ στις προτιμήσεις, και αυτό ήταν αναμενόμενο, και κάποιοι άλλοι ανέβηκαν τόσο πολύ που σε ορισμένες περιπτώσεις ίσως αυτό να θεωρηθεί και επικίνδυνο (μου έστειλαν και μήνυμα στο κινητό!!!!!). Σίγουρα καταλαβαίνετε σε ποιους αναφέρομαι αλλά όπως λέει και η παροιμία: «Ονόματα δεν λέμε, οικογένειες δεν θίγουμε!»

Το μεσημέρι πλησιάζει και τα τελικά αποτελέσματα θα βγουν στη φόρα και μετά θα πρέπει να περιμένουμε να δώσει το σήμα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας για να οριστεί κυβέρνηση. Ούτε που ξέρω πως θα γίνει αυτό! Ούτε που ξέρω τι μας περιμένει! Πάντως ένα είναι το σίγουρο. Ότι παρόλες τις ανατροπές εγώ αισθάνομαι ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει! Μακάρι να διαψευστώ τις επόμενες ημέρες. Μακάρι ο μισθός μου να μην κουτσουρευτεί σε λιγότερο από ένα μήνα και να μη μείνει ο μισός σε δύο. Μακάρι να καταφέρουμε να πούμε και κανένα όχι σε αυτούς που «αποφασίζουν» για εμάς τα τελευταία δύο χρόνια (στους εκτός Ελλάδας αναφέρομαι!). Μακάρι να μην κλείσουν τα νοσοκομεία και να μην πιάσει πάτο η εκπαίδευση. Μακάρι να δούμε επιτέλους μια άσπρη μέρα! Μακάρι να αλλάξουμε τροπάρι!