31 Αυγ 2012

142 χρόνια Μοντεσσοριανής αγωγής!

Μαρία Μοντεσσόρι (1870-1952)


Ιταλίδα γιατρός και παιδαγωγός, δημιουργός του εκπαιδευτικού συστήματος που φέρει το όνομά της. Για την εποχή του αποτέλεσε πρωτοπορία και εξακολουθεί να εφαρμόζεται και σήμερα σε αρκετά σχολεία, τα επονομαζόμενα «μοντεσοριανά» ή «μοντεσοριανές σχολές».

H Μαρία Θέκλα Αρτεμισία Μοντεσόρι (Maria Tecla Artemisia Montessori) γεννήθηκε στις 31 Αυγούστου 1870 στο Κιαραβάλε ,ένα χωριό πλησίον της Αγκώνας. Ο πατέρας της Αλεσάντρο Μοντεσσόρι ήταν υπάλληλος του Υπουργείου Οικονομικών και διηύθυνε ένα κρατικό καπνεργοστάσιο και η μητέρα της  Ρενίλντε Στοπάνι ήταν μια ιδιαίτερα μορφωμένη νοικοκυρά.

Η Μαρία σε ηλικία τριών ετών μετακόμισε με την οικογένειά της στην Φλωρεντία και το 1875 στην Ρώμη, λόγω της δουλειάς του πατέρα της. Τον επόμενο χρόνο πήγε στο δημοτικό σχολείο από το οποίο αποφοίτησε το 1883 με ιδιαίτερες επιδόσεις στο μάθημα των Οικιακών. Το 1883 γράφτηκε στο Τεχνικό Σχολείο «Μικελάντζελο Μπουοναρότι», όπου διδάχτηκε ιταλικά, μαθηματικά, λογιστικά, ιστορία και γεωγραφία. Το 1886 συνέχισε τις σπουδές της στο Τεχνικό Σχολείο «Λεονάρντο Ντα Βίντσι», όπου διδάχθηκε ιταλικά, μαθηματικά, ιστορία, γεωγραφία, γεωμετρία, γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο, φυσική, χημεία, ζωολογία, φυτολογία και  ξένες γλώσσες.

Αποφοίτησε το 1890 με δίπλωμα στην φυσική και τα μαθηματικά και τον ίδιο χρόνο επιχείρησε να γραφτεί στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου «Λα Σαπιέντσα» της Ρώμης, μια ασυνήθιστη επιλογή για γυναίκα της εποχής της. Δεν έγινε δεκτή αμέσως και παρακολούθησε ένα πρόγραμμα σπουδών που περιελάμβανε φυτολογία, ζωολογία, πειραματική φυσική, ιστολογία, ανατομία, χημεία, Ιταλικά και Λατινικά. Το 1893 πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις και δεν μπόρεσαν να τις αρνηθούν την εγγραφή της στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Ρώμης.

Από την αρχή αντιμετώπισε την εχθρότητα μερίδας των συμφοιτητών της αλλά και των καθηγητών , γρήγορα όμως τους κέρδισε με τις επιδόσεις της. Το 1896 αποφοίτησε με τις ειδικότητες του παιδιάτρου και της ψυχιάτρου, έχοντας κλινική εμπειρία κατά την διάρκεια των σπουδών της. Υπήρξε η πρώτη γυναίκα που έλαβε πτυχίο ιατρικής από Ιταλικό Πανεπιστήμιο. Την ίδια χρονιά  διορίστηκε βοηθός στην Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου της Ρώμης, όπου της κίνησαν το ενδιαφέρον τα εκπαιδευτικά προβλήματα των παιδιών με νοητική καθυστέρηση.Από το 1900 έως το 1907 δίδαξε παιδαγωγική στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης, όπου κατείχε και την έδρα της ανθρωπολογίας από το 1904 έως το 1908. Στο διάστημα αυτό συνέχισε τις σπουδές της στη Φιλοσοφία, την Ψυχολογία και σε θέματα αγωγής.


Στα τέλη του 1906 προσκλήθηκε να αναλάβει την εκπαίδευση μιας ομάδας παιδιών σε μια φτωχογειτονιά της Ρώμης, το Σαν Λορέντζο. Η Μοντεσόρι το θεώρησε ως χρυσή ευκαιρία για την εφαρμογή των εκπαιδευτικών της μεθόδων σε παιδιά με φυσιολογική νοημοσύνη. Στις 6 Ιανουαρίου 1907 άνοιξε το πρώτο «Σπίτι των Παιδιών» (Casa dei Bambini). Έδινε ιδιαίτερη έμφαση στα εποπτικά διδασκαλίας δικής της εμπνεύσεως και κατασκευής για να γίνονται μέσω των αισθήσεων κατανοητά τα μαθήματα του σχολείου. Οι μαθητές μάθαιναν στην αυτοπειθαρχία μέσα από διάφορες δραστηριότητες, όπως το ξεσκόνισμα και το σκούπισμα της τάξης και την περιποίηση του κήπου.

Στην πρώτη αυτή πειραματική σχολική τάξη η Μοντεσόρι παρακολουθούσε καθημερινά τις αντιδράσεις των παιδιών, για να διαμορφώσει την εκπαιδευτική της μέθοδο, η οποία αποτυπώνεται στο βιβλίο της «Η μέθοδος της επιστημονικής παιδαγωγικής» (« Il Metodo della Pedagogia Scientifica Applicato All' Educazione Infantile Nelle Casa Dei Bambine»), που εκδόθηκε το 1909. Η Μοντεσόρι εμπνεύστηκε την μέθοδό της από τα νηπιαγωγεία του Φρέμπελ, την ψυχολογία των αισθήσεων του των Ιτάρ και Σεγκέν και τις εκπαιδευτικές θεωρίες του Πεσταλότσι.

Σύμφωνα με την μέθοδο Μοντεσόρι, το παιδί συμμετέχει στη γνώση και με τις πέντε αισθήσεις του και εκπαιδεύεται χωρίς σχολικούς καταναγκασμούς. Διάφορα αντικείμενα το βοηθούν να κατανοήσει τις έννοιες του βάρους, τα χρώματα, τα ποσοτικά μεγέθη και τα σχήματα, ενώ διάφορες κατασκευές αξιοποιούν τη δημιουργική και καλλιτεχνική του έφεση. Η παιδαγωγός δεν επιβάλλεται ποτέ με τον φόβο ή με την ένταση της φωνής της.΄Ένα «μάθημα σιωπής» ασκεί στον αυτοέλεγχο και την αυτοσυγκράτηση τα παιδιά.
Το εκπαιδευτικό της σύστημα αρχίζει να αναγνωρίζεται πρώτα στην Ιταλία και στην συνέχεια στον υπόλοιπο κόσμο. Τα επόμενα σαράντα χρόνια ταξιδεύει αδιάκοπα σε όλη την Ευρώπη, την Ινδία και τις ΗΠΑ, ανοίγοντας σχολεία που φέρουν το όνομά της. Το πρώτο μοντεσοριανό νηπιαγωγείο στην Ελλάδα άνοιξε το 1936 στην Αθήνα από την ελληνορωσίδα εκπαιδευτικό Μαρία Εντελστάιν-Γουδέλη (1906-1991) με την βοήθεια του παιδαγωγού Δημήτρη Γληνού. Είναι η σημερινή Μοντεσοριανή Σχολή Αθηνών «Μαρία Γουδέλη», που εδρεύει στην Νέα Φιλοθέη.

Το 1922, η Μαρία Μοντεσόρι διορίζεται κυβερνητικός επιθεωρητής των Σχολείων στην Ιταλία, αλλά θα αναγκαστεί να εγκαταλείψει την χώρα της το 1934 , εξαιτίας της φασιστικής διακυβέρνησης Μουσολίνι. Μετακομίζει στην Ισπανία, αλλά μετά τον Εμφύλιο και την επικράτηση της δικτατορίας του Φράνκο  εγκαθίσταται στην Ολλανδία. Το 1939 μεταναστεύει στην Ινδία, όπου θα παραμείνει καθ’ όλη την διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Το 1949 επιστρέφει στην Ολλανδία, όπου θα ζήσει μέχρι το τέλος της ζωής της. Στις 6 Μαίου1952, εξαιτίας ενός εγκεφαλικού επεισοδίου αφήνει την τελευταία της πνοή στην πόλη Νόρντβαικ της Δυτικής Ολλανδίας σε ηλικία 81 ετών.


Ο δεκάλογος της θεωρίας της Μαρίας Μοντεσσόρι

1. Μην αγγίζετε ένα παιδί παρά τη θέληση του

2. Μη μιλάτε με άσχημο τρόπο σε ένα παιδί και μη χρησιμοποιείτε άσχημα λόγια όταν αναφέρεστε σε αυτό κατά την απουσία του

3. Επικεντρωθείτε στο να ενισχύσετε και να βοηθήσετε να αναπτυχθούν τα θετικά στοιχεία και οι υπάρχουσες ικανότητες του παιδιού ώστε να μην αφήνουν χώρο για το "κακό"

4. Βοηθήστε το να συμμετέχει ενεργά στην προετοιμασία του περιβάλλοντος μάθησης. Αφιερώστε σχολαστική και συνεχή φροντίδα σε αυτό. Βοηθήστε το παιδί να συνάψει εποικοδομητική σχέση με το περιβάλλον του. Δείξτε του το περιβάλλον μέσα στο οποίο κρύβονται τα μέσα που θα βοηθήσουν την ανάπτυξη του και υποδείξετε του την κατάλληλη χρήση τους.

5. Να είστε πάντα έτοιμοι να ανταποκριθείτε στο κάλεσμα ενός παιδιού που έχει την ανάγκη σας και πάντα να ακούτε και να απαντάτε στο παιδί που σας απευθύνεται.

6. Σεβαστείτε το παιδί που κάνει κάτι λάθος και μπορεί αργότερα να εντοπίσει μόνο του το λάθος και να διορθωθεί, αλλά να διακόψετε άμεσα και ρητά κάθε καταχρηστική χρήση του περιβάλλοντος και κάθε κίνηση που μπορεί να θέτει σε κίνδυνο το παιδί, το περιβάλλον του ή τους άλλους.

7. Σεβαστείτε το παιδί τη στιγμή που ξεκουράζεται ή τη στιγμή που παρακολουθεί άλλους να εργάζονται ή όταν συλλογίζεται τι έχει κάνει ή τι θέλει να κάνει. Μην το κατευθύνετε ούτε να το αναγκάζετε σε άλλες μορφές δραστηριοτήτων.

8. Βοηθήστε το παιδί που βρίσκεται σε αναζήτηση κάποιας δραστηριότητας και δεν μπορεί να βρει τι θέλει να κάνει.

9. Να είστε ακούραστοι στο να επαναλαμβάνετε αυτό που θέλετε στο παιδί που αρνήθηκε λίγο νωρίτερα να σας ακούσει, να βοηθάτε το παιδί να αποκτήσει ότι δεν έχει κατακτήσει και να ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες του.. Κάνετε το δημιουργώντας το μαθησιακό περιβάλλον με φροντίδα, εξοπλισμένοι με αυτοσυγκράτηση και σιωπή, χρησιμοποιώντας ήπια λόγια και γεμάτη αγάπη παρουσία. Κάνετε αισθητή την παρουσία σας στο παιδί που βρίσκεται σε αναζήτηση και αποστασιοποιηθείτε από το παιδί που έχει βρει τις απαντήσεις του.

10. Πάντα να συμπεριφέρεστε στο παιδί χρησιμοποιώντας τους καλύτερους τρόπους σας και να του προσφέρετε τον καλύτερο εαυτό σας.

12 Αυγ 2012

365 Τρόποι να αλλάξεις τον κόσμο!


Του Michael Norton

Όλοι πιστεύουν τα δικά τους για το τι πάει στραβά στον κόσμο μας. Θα υπάρξουν διαφωνίες σχετικά με το ποιο είναι το πιο σοβαρό και σημαντικό ζήτημα. Όλοι όμως θα συμφωνήσουν ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πολύ καλύτερα και ότι πραγματικά πρέπει κάτι να κάνουμε. 
Και μετά; Απλώς περιμένουμε από τις κυβερνήσεις και τους διεθνείς οργανισμούς να δράσουν; Ή υπάρχουν πράγματα που μπορούμε εμείς οι ίδιοι να κάνουμε για να αλλάξει ο κόσμος;

Μαζί μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο. Ξεκινήστε και αλλάξτε τα όλα.

Πως μπορεί όμως να γίνει αυτό; Υπάρχει μια σελίδα που μας κινητοποιεί όλους! Συνδεθείτε στο 365 Ways to Change the World και βρείτε πολλούς τρόπους για να αλλάξετε τον κόσμο!

ΣΤΕΙΛΤΕ ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ!

Έχουμε πάψει να στέλνουμε γράμματα. Πλέον χρησιμοποιούμε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Δεν είναι όμως η ίδια αίσθηση με το να έχεις ένα κανονικό γράμμα στο γραμματοκιβώτιο σου. Το γράμμα έχει μια πιο προσωπική επαφή. Είναι χαρά να λαμβάνεις κάτι που έγραψε με τα χεράκια του ένας άλλος και δεν είναι λογαριασμός. Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν για να αναθερμάνουμε το γράψιμο... γραμμάτων;

Η Ημέρα Γραφής Επιστολών γίνεται κάθε Ιούλιο στην Ιαπωνία. Η ταχυδρομική υπηρεσία της Ιαπωνίας βγάζει ένα αναμνηστικό γραμματόσημο κάθε φορά για να τιμήσει την ημέρα. Ο Ιούλιος παραδοσιακά είναι ο "μήνας των γραμμάτων" στην Ιαπωνία, επειδή στις 7 Ιουλίου είναι το Σταρ Φεστιβάλ, όπου όλοι γράφουν γράμματα με τις ευχές και τις επιθυμίες τους από το θεό.

Η Διεθνής Εβδομάδα Γραφής Επιστολών γίνεται κάθε Οκτώβρη. Είναι η εποχή που ιδρύθηκε η Παγκόσμια Ταχυδρομική Ένωση για να καλύψει τις ανάγκες μας. Κατά την εβδομάδα αυτή προωθείται η πολιτιστική ανταλλαγή και η φιλία, σαν μια συνεισφορά προς την ειρήνη. Η Ένωση οργανώνει και έναν διαγωνισμό γραφής επιστολών για τους νέους. Κάθε χρόνο η Εβδομάδα έχει διαφορετική θεματική ενότητα. Οι κατά τόπους ταχυδρομικές υπηρεσίες διαλέγουν έναν νικητή από κάθε χώρα και ακολούθως η UNESCO επιλέγει τρεις γενικούς νικητές. Στο διαγωνισμό παίρνουν μέρος παιδιά κάτω των 16 ετών. Τα γράμματα είναι μεταξύ 500 και 1000 λέξεων.

Μερικά από τα παλιότερα θέματα ήταν: "Πως να δημιουργήσεις ένα καλύτερο μέλλον (2003)", "Γράμμα σε κάποιον που θαυμάζω (1997)", "Οι απόψεις μου για τα ανθρώπινα δικαιώματα (1998)". Οι θεματικές ενότητες δεν έχουν πάντα τέτοια σοβαρότητα. Το 2005 το θέμα ήταν "Γράψε ένα γράμμα στο χαρακτήρα του παραμυθιού που αγαπάς περισσότερο".

Νικητής της Διεθνούς Εβδομάδας Γραφής Επιστολών
Ο 13χρονος Ανουάρ Γιασίν από την Αιθιοπία νίκησε το 2004 για το γράμμα του στο οποίο περιέγραφε πως οι νέοι θα μπορούσαν να περιορίσουν τη παγκόσμια φτώχεια. Τόνισε ότι οι νέοι είχαν τη δύναμη να κάνουν πολλά πάνω σε αυτό το ζήτημα και ανέφερε μια σειρά κινήσεων με τις οποίες θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί το θέμα της φτώχειας.

...φτιάξτε τη μέρα κάποιου

Γράψτε γράμματα στους φίλους σας!

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣ

Κάθε μέρα, 24 χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν από την πείνα. Τα 3/4 εξ αυτών είναι παιδιά κάτω των πέντε ετών. Τον Ιούνιο του 1999 σηκώθηκε μια ιστοσελίδα που εστιάζει στη δύναμη του διαδικτύου για την εξάλειψη του παγκόσμιου λιμού. Ο επισκέπτης στην "ιστοσελίδα της πείνας", κάνει απλώς κλικ στην ένδειξη Give Free Food και ένα πιάτο φαγητό δωρίζεται σε κάποιον πεινασμένο. Η προσφορά φαγητού χρηματοδοτείται από χορηγούς και το κόστος λειτουργίας της ιστοσελίδας καλύπτεται από διαφημίσεις και την πώληση σχετικών αντικειμένων (βραχιόλια, τι σερτς, κοσμήματα κλπ).

Περισσότεροι από 200 εκατομμύρια επισκέπτες έδωσαν 300 εκατομμύρια πιάτα φαγητό στα πρώτα πέντε χρόνια λειτουργίας της σελίδας. Ένα μήνα του 2005, 3,2 εκατομμύρια άνθρωποι επισκέφθηκαν τη σελίδα και 3,6 εκατομμύρια πιάτα φαγητού βάρους 207 τόνων μοιράστηκαν με ένα μόνο κλικ. Το φαγητό μοιράζεται από τα Σώματα Ελέους (μέσω δωρεών και προγραμμάτων σε χώρες της Αφρικής, της Ασίας, της Ανατολικής Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Λατινικής Αμερικής) και μια αμερικανικής οργάνωσης, της Americas Second Harvest, που βοηθά 26 εκατομμύρια πεινασμένους στις ΗΠΑ.

Η Πείνα στον Κόσμο

10% των παιδιών στις αναπτυσσόμενες χώρες πεθαίνουν προτού φτάσουν τα δέκα έτη. Η πλειοψηφία των θανάτων οφείλεται σε χρόνιο υποσιτισμό, εξαιτίας της φτώχειας των οικογενειών και της αδυναμίας τους να τραφούν σωστά. Οι πόλεμοι και οι λιμοί ευθύνονται μόλις για το 10% των θανάτων από την πείνα. Ο υποσιτισμός προκαλεί ανεπανόρθωτες βλάβες στην όραση, νωθρότητα, κακή ανάπτυξη και αφήνει τον οργανισμό εξαιρετικά ευάλωτο σε ασθένειες. Εκτιμάται ότι ένας στους έξι ανθρώπους στον κόσμο υποφέρει από πείνα και υποσιτισμό, σχεδόν 100 φορές περισσότερο από εκείνους που πεθαίνουν εντέλει από την πείνα κάθε χρόνο. Χρειάζονται ελάχιστα μέσα για να αποκτήσουν οι υποσιτισμένοι αρκετή τροφή για να είναι αυτάρκεις. Χρειάζονται σπόροι, εργαλεία, πρόσβαση σε νερό και μικρές βελτιώσεις στις τεχνικές καλλιέργειας.

...δώστε ένα γεύμα ανθρωπιάς

Επισκεφθείτε καθημερινά την Ιστοσελίδα της Πείνας και κάντε μια δωρεά. Δεν θα σας κοστίσει τίποτα, αλλά θα ταϊσετε κάποιον πεινασμένο. Προγραμματίστε τον υπολογιστή σας να ανοίγει κάθε φορά στην Ιστοσελίδα της Πείνας. Ενημερώστε όλους τους φίλους σας, στείλτε μια e-card και ζητήστε να μπουν στην ιστοσελίδα.


ΕΧΩ ΜΙΑ ΙΔΕΑ

Είστε από εκείνους τους ανθρώπους που κουράζουν τους δικούς τους, φλυαρώντας ασταμάτητα για τον καλύτερο τρόπο να αντιμετωπίσετε μια κατάσταση. Ή είστε αυτός που έχει τον τελευταίο λόγο, για τον οποίο όλα τα φλεγόμενα ζητήματα, έχουν μια απλούστατη λύση; Αντί να κρατάτε τις ιδέες για τον εαυτό σας (και τους γύρω σας), έχετε τη δυνατότητα να τις μοιραστείτε με όλο τον κόσμο.

Η ιστοσελίδα Μία Ιδέα την Ημέρα σηκώθηκε τον Αύγουστο του 2000 και κάθε μέρα αναφέρει μια πρωτότυπη ιδέα. Μπορείτε να κανονίσετε να σας έρχεται με e-mail αυτή η ιδέα καθημερινά. Αν και η δική σας ιδέα είναι αρκετά ευφάνταστη, ίσως δημοσιευθεί κιόλας. Όλες οι ιδέες που κατά καιρούς έχουν εμφανιστεί, παραμένουν για πάντα στην ιστοσελίδα, www.idea-a-day.org, idea a day on Facebook

500 από τις καλύτερες ιδέες δημοσιεύθηκαν στο βιβλίο The Big Idea Book του Ντέιβιντ Όουεν, ιδρυτή της ιστοσελίδας-όπου μπορείτε να βρείτε και λεπτομέρειες για το βιβλίο.

Μερικές ιδέες από την ιστοσελίδα:

Σημεία συνάντησης στα κέντρα των πόλεων. Θα καθορίζονται 12 σημεία σε έναν κύκλο σε μια πλατεία στο κέντρο της πόλης. Το σημείο στον βορρά θα ονομάζεται 12 η ώρα. Με τη φορά του ρολογιού, τα σημεία θα είναι 1 η ώρα, 2 η ώρα κ.ο.κ. Μετά θα λες σε κάποιον φίλο σου: "Να πάμε για ένα ποτάκι, μετά τη δουλειά, στις 6 στην πλατεία". Θα έχετε συμφωνήσει τον τόπο και την ώρα. 
Να μπορείς να καταψηφίζεις κάποιον στις εκλογές. Πάλι θα έχετε δικαίωμα μόνο μίας ψήφου, αλλά θα μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε είτε υπέρ είτε και κατά κάποιου συγκεκριμένου. Θα μπορείτε να εναντιώνεστε στην άνοδο στην εξουσία κάποιου συγκεκριμένου ανθρώπου ή κόμματος.
Να αποκλείονται με κορδέλες σημεία φυσικής ομορφιάς ή πολιτιστικής σημασίας. Η κορδέλα της αστυνομίας δεν θα κλείνει μόνο τη σκηνή του φόνου, αλλά και αρχαία μνημεία ή εκεί που ο Μπέκαμ έκανε πρόταση γάμου στη Βικτόρια. 
Διεθνής Γλώσσα της Αγάπης ήτοι μια σχολή ξένων γλωσσών που θα είναι ταυτόχρονα και γραφείο γνωριμιών, θα σας βρίσκουν το κατάλληλο ετερόγλωσσο ταίρι και θα προσπαθείτε να συνεννοηθείτε.
Ηχογραφημένες κασέτες διασημοτήτων που κοιμούνται. Θα πέφτετε για ύπνο, θα βάζετε την κασέτα και θα λέτε ότι κοιμάστε με την τάδε διασημότητα.

...μια ιδέα για κάθε ημέρα

Γραφτείτε στην ιστοσελίδα και λάβετε μία ιδέα καθημερινά. Θα αρχίσετε να σκέφτεστε διάφορα πράγματα για το πως θα αλλάξει ο κόσμος.
Σκεφτείτε τη δική σας συνταρακτική ιδέα και στείλτε τη.

 ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΓΙΑ ΜΗ ΨΩΝΙΑ

Στον άπληστο κόσμο μας, αγοράζουμε τόσα πολλά πράγματα που δεν τα χρειαζόμαστε. Μερικές φορές δεν τα ανοίγουμε καν από τις συσκευασίες τους. Η αρχή του να μην ψωνίζεις περιλαμβάνει το "ξεμάθημα" όλων των κακών συνηθειών της καταναλωτικής μας κοινωνίας, την πιο υπεύθυνη αγορά αγαθών, σε σχέση πάντα με το μέλλον του πλανήτη μας.

Η Coop America έφτιαξε μια λίστα με δέκα πράγματα που δεν θα πρέπει να αγοράζετε:

Πλαστικά ποτήρια: Το πολυστυρένιο δεν διαλύεται βιολογικά. Οι Αμερικανοί χρησιμοποιούν τόσα πολλά πλαστικά ποτήρια κάθε χρόνο, που αρκούν για να κάνουν το γύρο της Γης 436 φορές. Χρησιμοποιηστέ κούπες και κύπελλα.

Χαρτοπετσέτες: σπατάλη τόσο για τα δάση όσο και για την τσέπη σας. Χρησιμοποιήστε υφασμάτινες.

Αποχρωματισμένα φιλτράκια καφέ: οι διοξίνες που χρησιμοποιούνται για τη λεύκανση είναι καρκινογόνες ενώ μολύνουν και το νερό. Πάρτε καφετιέρα.

Φαγητά υπερ-συσκευασμένα: το 1/3 των σκουπιδιών μας είναι συσκευασίες. Απόλυτη σπατάλη των φυσικών πηγών. Αγοράστε φρέσκα τρόφιμα χωρίς συσκευασία. Να παίρνετε μαζί σας στα ψώνια τη δική σας τσάντα.

Προϊόντα βαριάς ξυλείας: κάθε χρόνο καταστρέφονται 27 εκατομμύρια εκτάρια τροπικού δάσους. Αγοράστε ξυλεία από επαναπεξεργασία υλικών.

Χημικά μικροβιοκτόνα: δηλητηριάζουν το έδαφος και τον υδροφόρο ορίζοντα. Να καλλιεργείτε με φυσικό τρόπο τα φυτά και να χρησιμοποιείτε οργανικές μεθόδους.

Καθαριστικά υγρά για το σπίτι: πολλά από αυτά ελευθερώνουν πτητικά οργανικά μείγματα. Φτιάξτε τα δικά καθαριστικά με απλά υλικά, όπως ξύδι και σαπούνι.

Βενζίνη υψηλότερων οκτανίων από όσο χρειάζεστε: όσο πιο πολλά οκτάνια τόσο μεγαλύτερη η βλάβη και η μόλυνση. Οδηγείτε λιγότερο, οδηγείτε έξυπνα, βάλτε βενζίνη χαμηλή σε οκτάνια.

Παιχνίδια κατασκευασμένα με PVC: τα χημικά που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή του PVC είναι γνωστά καρκινογόνα. Χρησιμοποιούνται συχνά και επικίνδυνα συστατικά. Πάρτε παιχνίδια που είναι φτιαγμένα από φυσικά προϊόντα.

Πλαστικά πηρούνια και κουτάλια: δεν διαλύονται βιολογικά. Να κουβαλάτε δικό σας μαχαιροπήρουνο στην εξοχή.

10 πράγματα που δεν θα ξαναγοράσετε ποτέ!

Δευσμευτείτε ότι δεν θα αγοράσετε ποτέ ξανά κάτι από τα παραπάνω.

Ό,τι ονειρεύεστε ή ό,τι σκέφτεστε να κάνετε, ξεκινήστε και κάντε το. Το θράσος εμπεριέχει ευφυϊα, δυναμική και μαγεία. Αρχίστε τώρα.
Γκαίτε

Ποτέ μην κοιτάς το διπλανό σου για να αρχίσει κάτι εκείνος. Κάν' το μόνος σου.
Ζαν Γκαμπ

Εσύ ο ίδιος πρέπει να αλλάξεις, για να δεις αλλαγή στον κόσμο.
Γκάντι

Καλύτερα να ανάψεις ένα κερί, παρά να διαμαρτύρεσαι για το σκοτάδι.
Παροιμία των Κουακέρων

Πηγή: βιβλίο "365 Τρόποι να Αλλάξεις τον Κόσμο", Michael Norton, εκδόσεις ΟΞΥ




10 Αυγ 2012

Θέλεις......

Photo via pinterest.com




Θέλεις να σ' αγαπάνε!
Θέλεις όμως και να αγαπάς!

Θέλεις να μεγαλώσεις!
Θέλεις όμως να είσαι και παιδί!

Θέλεις να είσαι με τους φίλους σου!
Θέλεις όμως και τη μοναξιά!

Θέλεις να κάνεις μόνη σου μπάνιο!
Θέλεις όμως και τη φροντίδα της μαμάς!

Θέλεις να διαβάζεις βιβλία!
Θέλεις όμως να ακούς και μουσική!

Θέλεις να δημιουργείς για τους άλλους!
Θέλεις όμως και για τον εαυτό σου!

Θέλεις να αγαπάς την αδελφή σου!
Θέλεις όμως ώρες-ώρες να μην την βλέπεις καν!

Θέλεις να πας σε ροκ συναυλία!
Θέλεις όμως να μεγαλώσεις λίγο ακόμα!

Θέλεις να μιλάς για ότι σου συμβαίνει!
Θέλεις όμως να κλείνεσαι και στον εαυτό σου!

Θέλεις να σου κάνουν τα χατήρια!
Θέλεις όμως να ακούς ότι δεν γίνονται όλα!

Θέλεις να ακούγεσαι!
Θέλεις όμως και να ακούς!

Θέλεις να μιλάς!
Θέλεις όμως και να σου μιλάνε!

Θέλεις να προβληματίζεσαι!
Θέλεις όμως να βρίσκεις και λύσεις στα προβλήματα σου!

Θέλεις να περνάς χρόνο με την οικογένεια σου!
Θέλεις όμως περισσότερο τους φίλους σου πλέον!

Θέλεις να έχεις ελευθερία!
Θέλεις όμως και τη στοργή μιας αγκαλιάς!

"Νεφέλη μου, κουκλίτσα
γλυκό του κουταλιού
είσαι μια σταλίτσα 
στην άκρη του φιλιού!"

Μεγαλώνεις..., ωριμάζεις....., ανεξαρτητοποιείσαι...., σκέφτεσαι διαφορετικά...., αυτονομείσαι..., έχεις μυστικά...., αλλάζεις μέρα με την ημέρα!

Και εγώ σε παρακολουθώ και σε καμαρώνω!

Χρόνια σου πολλά γλυκό μου ζουζουνάκι!!!!(8-8-2012)



3 Αυγ 2012

Πανσέληνος με τα Δελφίνια!



Το  βράδυ της Πέμπτης περισσότεροι από  1000 φίλοι του Αττικού Ζωολογικού Πάρκου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια ειδικά σχεδιασμένη για εκείνη τη βραδιά εκπαιδευτική παρουσίαση των Δελφινιών υπό το φως της αυγουστιάτικης πανσελήνου.

Το ολόγιομο αυγουστιάτικο φεγγάρι, τα Δελφίνια του Πάρκου και υπέροχες μελωδίες χάρισαν μοναδικές στιγμές σε μια ειδικά σχεδιασμένη,   για την περίσταση, εκπαιδευτική παρουσίαση βγαλμένη από την αγάπη των ανθρώπων του Πάρκου για την Φύση και την ομορφιά της, υπό τον ήχο ατμοσφαιρικής μουσικής.

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν μπορείτε να πάρετε μια εικόνα της μαγευτικής αυτής  βραδιάς.











Photo credits: Γιώργος Ρεκλός και Ιωσήφ Γαλανάκης