19 Οκτ 2012

Προβληματισμοί μιας μητέρας!

Μια μητέρα και διαδικτυακή φίλη μου έστειλε μια επιστολή που είχε στείλει και στο Υπουργείο Παιδείας. Η επιστολή αναφέρεται στο βιβλίο της γλώσσας της Α΄ και Β΄ δημοτικού και στο ότι αναφέρονται ξενικά ονόματα των παιδιών που "παρουσιάζουν" την ύλη του βιβλίου. Αλλά για να δούμε τι ακριβώς γράφει η επιστολή.


"Έχει δυσαρεστήσει πολλούς γονείς, το θέμα της μείωσης της Ελληνικότητας των σχολικών βιβλίων. Συγκεκριμένα, από την Α΄ δημοτικού και συνεχίζει φέτος στη Β'(που φοιτούν τα παιδιά μου), το βιβλίο της γλώσσας, χρησιμοποιεί 4 παιδιά για τις ιστορίες του, εκ των οποίων το ένα είναι ο Αρμπέν και είναι από την Αλβανία. Θα μου πείτε έτσι δεν είναι και στις τάξεις τους; Ένα στα 4 παιδιά είναι από την Αλβανία (νομίζω 1 στα 3 τουλάχιστον πια). Ναι, αλλά εδώ είναι ΕΛΛΑΔΑ! Εμείς,όταν πήγαμε μετανάστες στη Γερμανία, την Αμερική, τον Καναδά κ.τ.λ., άλλαξαν τα βιβλία τους και έβαλαν μέσα ιστορίες με Ελληνόπουλα; Oχι φυσικά!!! Στη σελίδα 33, του βιβλίου της γλώσσας Β' τάξης, μας περιγράφει τι έθιμο έχουν στην Αλβανία όταν τα παιδάκια βγάζουν τα δόντια τους. Και γιατί δε μας λέει τι κάνουν σε άλλες χώρες γενικά; Γιατί συνεχώς μιλούν για την Αλβανία; Φαντάζομαι ότι ήδη θα με έχετε χαρακτηρίσει "ρατσίστρια". Θα προτιμούσα να με χαρακτηρίζατε "μία Ελληνίδα μάνα που θέλει να αναθρέψει τα παιδιά της με Ελληνικά πρότυπα". Βεβαίως και θέλω να μάθουν οι γιοι μου για τα έθιμα των άλλων χωρών, να ανοίξουν τους ορίζοντες τους! Όμως είναι πολύ ενοχλητικό να βλέπω τα βιβλία τους να μην είναι αμιγώς Ελληνικά. Και γιατί να μην είναι όλοι οι πρωταγωνιστές των βιβλίων Ελληνόπουλα; Ο Αλέξανδρος, ο Σωκράτης, ο Αισχύλος, ο Περικλής, ο Κωστάκης, η Νανά...

Δε θέλω από τώρα να σκεφτώ, το θέμα των βιβλίων της Ιστορίας που θα έχουμε του χρόνου. Εύχομαι να μην υπάρχουν τρανταχτές ανακρίβειες.

Χάνουμε καθημερινά τόσα πολλά, κάθε μέρα παραχωρούμε και όσο παραχωρούμε τόσο μας πιέζουν. Μας έχει μείνει η Παιδεία, είναι το πιο σημαντικό μας εφόδιο για να χτίσουμε ένα καλύτερο μέλλον. Ας μην το στερήσουμε από τα παιδιά μας...
Με την ελπίδα, η φωνή μου να ενωθεί με κάποια άλλη φωνή, ίσως, να γίνει πιο δυνατή να εισακουστεί και ποιος ξέρει; Ίσως να αλλάξει και κάτι...προς το καλύτερο!!!

Μια Ελληνίδα μητέρα"




Εγώ από την άλλη, θέλοντας να είμαι πιο "δίκαιη" να το πω;, της απάντησα με κάπως πιο ούδέτερη στάση!

"Με βρίσκεις λίγο απροετοίμαστη και επειδή γνωρίζω κοπέλες που έχουν παντρευτεί αλλοδαπούς-δεν θα πω Αλβανούς γιατί δεν είναι όλοι από εκεί όσοι γνωρίζω-θα ήθελα να κρατήσω ουδέτερη στάση.

Θα συμφωνήσω μαζί σου ως προς το ότι όταν οι Έλληνες πήγαν μετανάστες δεν έβαλαν στα βιβλία τους εκεί ελληνάκια! Σε αυτό έχεις δίκιο.

Συγγνώμη που δεν εκφράζω την άποψη μου αλλά δεν θέλω να πάρω θέση σε αυτό! Το μόνο που θα πω είναι ότι δεν θα έπρεπε να στεκόμαστε μόνο στα βιβλία της γλώσσας. Δεν είναι τα μόνα απαράδεκτα ως βιβλία. 

Γενικά το Υπουργείο θα πρέπει να ψαχτεί λίγο περισσότερο σε ποιον εμπιστεύεται τη γραφή των σχολικών βιβλίων. 

Γιατί πχ η μεγάλη μου κόρη να μην κάνει μαθηματικά από το βιβλίο και να αναγκάζεται ο δάσκαλος τους να βγάζει φωτοτυπίες επειδή το βιβλίο είναι κακογραμμένο και απαράδεκτο όπως ο ίδιος λέει; 

Γιατί να γίνεται τόσος ντόρος για το βιβλίο γραμματικής της Ε και Στ τάξης; 

Γιατί να ξεκινάει η συγγραφή της ιστορίας της Στ τάξης από την αρχή και τα παιδιά να έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο και να μη βρίσκουν βιβλία πουθενά; 

Γιατί να μην προλάβει το τυπογραφείο που ανέλαβε να τυπώσει τα βιβλία και να έχει βγει εκτός χρόνου και η τάξη της μικρής να ψάχνουν να βρουν 7 ακόμα τετράδια γλώσσας για να καλύψουν όλα τα παιδιά; 

Και πόσα άλλα που μπορώ να σου απαριθμήσω!!!!! 

Για εμένα αυτή τη στιγμή λοιπόν δεν είναι το πιο σοβαρό στο θέμα της παιδείας όταν αναφέρεται σε ξενικά ονόματα ή έθιμα αλλά στο ότι ταλαιπωρούν γονείς, μαθητές και δασκάλους με έλλειψη βιβλίων και τετράδιων εργασιών όταν θα μπορούσαν να διατηρήσουν τον Οργανισμό όπως τόσα χρόνια και να κάνουν κάτι καλύτερο για την παιδεία μας. Για εμένα αυτό είναι το πιο σοβαρό!!!!!

Εγώ μέσα στο όλο σου μήνυμα θα έστελνα και αυτό!
Και επίσης στην εποχή μας παίζει και θέμα πολυπολιτισμικότητας!"





Ναι όντως! Στην εποχή μας υπάρχει το θέμα της πολυπολιτισμικότητας! Αλλά η συγκεκριμένη μητέρα (και πολλές άλλες και άλλοι μαθαίνοντας στην πορεία) ενοχλήθηκε, όχι τόσο από την αναφορά ξενικών ονομάτων, αλλά περισσότερο από την αναφορά που γίνεται σε μια συγκεκριμένη χώρα!

Δεν θέλω να πάρετε αυτή την ανάρτηση ως ρατσιστική. Γιατί δεν είναι! Είναι ανάρτηση προβληματισμού κάποιων ανθρώπων. Και ειδικά στις εποχές που ζούμε και που θα έπρεπε να νιώθουμε "περισσότερο" Έλληνες από ποτέ ας το δούμε χωρίς τις παρωπίδες του ρατσισμού! 

Η μητέρα της επιστολής λοιπόν μίλησε με το Υπουργείο Παιδείας και συγκεκριμένα με κάποιον καθηγητή, ο οποίος της είπε ότι και ο ίδιος είναι ενοχλημένος και της είπε ότι δεν θα έπρεπε καθόλου τα βιβλία της γλώσσας να έχουν ξενικά ονόματα! Επίσης της είπε ότι δεν ήταν η μόνη που είχε πάρει τηλέφωνο και ότι θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες διορθώσεις σε μερικές σελίδες (ναι καλά! λέω εγώ.....).

Έγινε μια στιχομυθεία μέσω μηνυμάτων μεταξύ μας σχετικά με την Παιδεία και τα "άλυτα" προβλήματα της για να αποφασίσω να κάνω αυτή την ανάρτηση. Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση που άνετα την επαναλαμβάνω!


Και μια και αναφερόμαστε στην Παιδεία, στα βιβλία και στο περιεχόμενο τους να αναφέρω ότι η Νεφέλη, πέμπτη δημοτικού φέτος, πήρε επιτέλους στα χέρια της το αμφιλεγόμενο βιβλίο της Γραμματικής! Σίγουρα έχετε διαβάσει τα διάφορα άρθρα που κυκλοφορούσαν το καλοκαίρι. Μου είπε λοιπόν ότι το βιβλίο ο δάσκαλος τους το χαρακτηρίζει επιεικώς απαράδεκτο..... Όταν δε φτάσαμε στην επίμαχη σελίδα με τα 5!!! σύμφωνα (αυτά που φωνάζουμε α, ι, ε, ο, ου) γύρισε με έκπληξη και μου είπε:

"Καλέ που είναι τα υπόλοιπα;"

Στο πως χωρίζει τα σύμφωνα δεν θα σας πω τι είπε γιατί θα με πάρετε με τις πέτρες!!!!!! 

Έβλεπα το καλοκαίρι διάφορες συζητήσεις, καυγάδες για το συγκεκριμένο βιβλίο και έλεγα από μέσα μου.... δεν θα φτάσει η ώρα που θα το έχω στα χέρια μου...... μόνο η αντίδραση της κόρης μου, μου έφτασε!!!!!!
Ο δάσκαλος της θα τους ζητάει κατά καιρούς, για να κάνει συγκεκριμένα κεφάλαια, αλλά κατά τα άλλα δουλεύουν στην τάξη με το βιβλίο Γραμματικής του Τσολάκη! Τυχαίο; Δεν νομίζω.








10 Οκτ 2012

Μαθητές και ζώδια!

Οι κόρες μου είναι και οι δύο πλέον μαθήτριες δημοτικού. Η μεγάλη πέμπτη και η μικρή πρώτη! Βρέθηκα μπροστά σε ένα άρθρο σχετικά με το πως μπορούμε να βοηθήσουμε τους μικρούς μαθητές σε σχέση με το ζώδιο τους. Δεν μπορώ να πω ότι ασχολούμαι με το τι λένε τα ζώδια, ούτε δίνω και πολύ σημασία, αλλά συνήθως οι αστρολόγοι που κάνουν τις προβλέψεις πιάνουν πολλά χαρακτηριστικά των χαρακτήρων του κάθε ζωδίου. Και πάλι όμως είναι στον κάθε άνθρωπο και τι χαρακτήρα αναπτύσσει μεγαλώνοντας.

Μου άρεσε όμως το πως το έθετε στο άρθρο και είπα να μεταφέρω τις προβλέψεις των παιδιών μου. Η μεγάλη γεννημένη το μήνα Αύγουστο και με ζώδιο το "βασιλιά" του ζωδιακού κύκλου, όπως αναφέρει το άρθρο, κυριαρχεί από το κεφάλι και τους ώμους του στην τάξη!!!!! Γέλασα εδώ γιατί όσοι μας ξέρουν και έχουν δει τη Νεφέλη καταλαβαίνουν αμέσως γιατί το γράφει αυτό. Τα μαλλιά της είναι σγουρά και αφάνα, σαν χαίτη λιονταριού! Ειλικρινά δεν κάνω πλάκα!!! Και η πλάτη της είναι αρκετά ανοικτή. Πήρε από εμένα το παιδί!!!

Επίσης γράφει:

Το παιδί Λέοντα θα το αναγνωρίσετε αμέσως, μέσα στην αυλή στο διάλειμμα. Είναι ο Ζορό, ο Μπάτμαν, ο ιππότης. Σκοτώνει τους κακούς και σώζει τον κόσμο. 


Σκέφτεται με μια ταχύτητα ηλεκτρονικού υπολογιστή. Προσοχή όμως, να είστε επιφυλακτικοί. Πρόκειται για ένα άτομο πολύ ευαίσθητο, γεμάτο με μεγάλες ιδέες. Ιδεαλιστής, πολύ απαιτητικός απέναντι στον ίδιο του τον εαυτό. Δεν ανέχεται τις μετριότητες και κυρίως τις δικές του.


Η παραμικρή κριτική, κυρίως αν δεν είναι δίκαιη, τον απογοητεύει. Ένας κακός, ένας άσχημος βαθμός απρόσμενος, μια τιμωρία άδικη και ιδού, ο μικρός Λέων βρίσκεται μέσα στους τελευταίους της τάξης. Το λαμπερό πνεύμα πέφτει μέσα στη χειρότερη παρέα του σχολείου.

Μην ξεχνάτε ποτέ ότι ένας Λέοντας θέλει πρώτα απ' όλα να τον κοιτάζουν. Ευχαριστείστε τον με ζεστασιά όταν σας εξηγεί το πόσα πράγματα έκανε μέσα στην τάξη.

Δώστε του συγχαρητήρια για την παραμικρή καλή βαθμολογία. Αντί να παραπονεθείτε για τους άσχημους βαθμούς του στα μαθηματικά, μείνετε άφωνοι για το 19 που σας έφερε στη γυμναστική. Θαυμάστε τον, γίνετε ο καθρέφτης μπροστά στον οποίο μπορεί να σταθεί.

Μην κάνετε το λάθος να κριτικάρετε ή ακόμα και να υπογραμμίσετε σκληρά τις αδυναμίες του. Μην ανησυχήσετε πολύ εάν δεν είναι καλός στα μαθήματα. Είναι τόσο φιλόδοξος που μόνος του θα κάνει την προσπάθεια για να βελτιωθεί.

Οι παρατηρήσεις σας θα του δώσουν την εντύπωση ότι αμφιβάλλετε γι' αυτόν και κάτι τέτοιο ένας μικρός Λέων δεν το ανέχεται με τίποτα. Ωστόσο κρατήστε κάποιες ισορροπίες, μια και αν σας πάρει τον αέρα ή στους καθηγητές του, μπορεί να γίνει ένας μικρός τύραννος, γεμάτος καπρίτσια. Στο χέρι σας είναι να τον κρατήσετε κάπου στο μέσον. Ούτε πολύ σεμνό, γεγονός που δεν ταιριάζει στον βασιλιά του ζωδιακού, ούτε τόσο εγωιστή που να σας κάνει τη ζωή δύσκολη.

Τι θα γίνει όταν μεγαλώσει
Σίγουρα ένας καλλιτέχνης, ζωγράφος ή κωμικός, ειδάλλως θα τον βρει κανείς μέσα στις επιχειρήσεις. Ακόμα στην πολιτική, μπροστά πάντα από τη σκηνή. Πολλοί Λέοντες ακολουθούν νομικά επαγγέλματα, γίνονται δικηγόροι, δικαστές.
Ο Λέων είναι από τη φύση του ένας από τους πωρωμένους με το νόμο. Δεν θα ξεχάσει ποτέ ότι από μικρός έδινε το μάθημα του στους κακούς.

Το ζώδιο της Νεφέλης συγκαταλέγεται στους κοινωνικούς!!! Και εδώ θα συμφωνήσω. Κάνει πολύ εύκολα φιλίες, θέλει να συμμετέχει παντού και στην παρέα της-λόγω του ζωδίου της-το "παίζει" αρχηγός!

Η μικρή πάλι, γεννημένη αρχές του χρόνου-3 Ιανουαρίου και ζώδιο Αιγόκερως-(ίδια η γιαγιά μου!) τα θέλει όλα στην εντέλεια. Ίσως για αυτό έχει το ζώδιο και στην κατηγορία, οι επιμελείς!!!!

Και συγκεκριμένα:

Θα το έχετε ήδη προσέξει. Με το μικρό σας Αιγόκερω έχετε να κάνετε με ένα παιδί σοβαρό. Δεν αφήνει ποτέ εκκρεμότητες στα μαθήματα του και δεν θα δείτε ποτέ ακαταστασία στη σάκα του. Τα πάντα είναι οργανωμένα και τακτοποιημένα με ακρίβεια.
Η κυρίαρχη λέξη για το συγκεκριμένο μαθητή είναι μια: υπευθυνότητα. Από πολύ μικρός συνειδητοποιεί ότι πρέπει να πάρει τη ζωή στα χέρια του και ποτέ δεν αφήνεται σε παιδικές παρορμήσεις.

Εάν έχετε την ευκαιρία, παρατηρήστε τον στην αυλή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Όσο οι συμμαθητές του μαλώνουν ή παίζουν μπάλα, εκείνος βρίσκεται σε μια γωνιά και συζητά για σοβαρά θέματα με τον καλύτερο του φίλο.

Αναρωτιέστε αν είναι φυσιολογικό για ένα παιδί στην ηλικία του να ενεργεί με αυτό τον τρόπο; Μην ανησυχείτε, γνωρίζει πολύ καλά τι κάνει. Χαράζει το δρόμο του με σιγουριά και ακολουθεί πιστά την πορεία του. Περιοριστείτε στο να ελέγχετε αν κάπου η συμπεριφορά του παρεκκλίνει και για τα υπόλοιπα αφήστε το μόνο του. Εάν κάποια στιγμή πιστέψετε ότι από το παιδί σας λείπει η φιλοδοξία, οπλιστείτε με υπομονή.

Το παιδί Αιγόκερως γνωρίζει να «κρύβεται» πολύ καλά. Μην πιστεύετε ότι είναι τόσο σεμνός όσο θέλει να δείχνει. Ψάχνει πάντα με πείσμα τις σωστές λύσεις. Την ημέρα που θα τις βρει ο Αιγόκερως δεν θα διστάσει καθόλου να αποδείξει ότι είναι ο καλύτερος.

Κατά βάθος πρόκειται για έναν υπερφιλόδοξο που ονειρεύεται να κυβερνήσει τον κόσμο, ένα ον σκεπτικό, κυρίαρχο, με ανεπτυγμένη αναλυτικότητα. Θα πάει μακριά. Σιγά, αλλά σταθερά.
 
Τι θα γίνει όταν μεγαλώσει
Θα διαλέξει ίσως την πολιτική (πολλοί από τους πολιτικούς έχουν γεννηθεί σ\' αυτό το ζώδιο) ή επαγγέλματα που έχουν σχέση με την τράπεζα και το χρήμα. Μπορεί ακόμα να γίνει ένας φιλόσοφος ή καθηγητής Πανεπιστημίου. Σε κάθε περίπτωση θα γίνει κάποιος με ισχυρή επιρροή, εκτός και αν επιλέξει τη θρησκεία,-και εκεί όμως θα κάνει καριέρα! Οι Αιγόκεροι λατρεύουν τα πλούτη και σίγουρα θα τα αποκτήσουν.

Γενικά ότι θα θελήσει στη ζωή της, πιστεύω, ότι θα αποκτήσει. Είναι έτσι ο χαρακτήρας της που ακόμα και τώρα, στην ηλικία των 6,5 ετών, καταφέρνει να παίρνει αυτό που θέλει!!!

Φυσικά, είναι στην κρίση τους το τι θα επιλέξουν να κάνουν όταν μεγαλώσουν. Ίσως να είναι κάποια από αυτά που αναφέρει το άρθρο, ίσως όμως όχι! Εμείς απλώς, ως γονείς τους, θα τις βοηθήσουμε να ξεπεράσουν τις δυσκολίες και τις απαιτήσεις που έχει το σχολείο, θα τις βοηθήσουμε να ανοίξουν τα φτερά τους και να πετάξουν ελεύθερα μεγαλώνοντας! Θα είμαστε το στήριγμα τους, όπως ήταν και οι δικοί μας γονείς!

Μπορείτε να δείτε πληροφορίες για τα υπόλοιπα ζώδια στο Tlife.gr

Να συμπληρώσω ότι η μαμά είναι Σκορπιός και ο μπαμπάς Κριός. Ωραίος συνδυασμός εεεεεεεεεεεεεεε;


9 Οκτ 2012

In Shoes-Kids Collection!


Μόλις γύρισα από τις διακοπές ανακάλυψα μία ιστοσελίδα (ένα online κατάστημα) με υπέροχα παπούτσια σε συμφέρουσες τιμές. Έψαχνα να βρω μπότες και είχε κάποια ζευγάρια σε προσφορά! Καθώς δεν έχω παραγγείλει τέτοια είδη ποτέ από το ίντερνετ-γενικώς θέλω στα ρούχα και στα παπούτσια να τα δοκιμάζω-ήμουν λίγο δύσπιστη στην αρχή. Αλλά είδα ένα ωραίο ζευγάρι μπότες και είπα να το πάρω. Είδα κιόλας ότι η σελίδα προσφέρει δωρεάν αποστολή αλλά και επιστροφή ειδών μέσα σε 14 μέρες και είπα: "Δεν βαριέσαι! Αν δεν μου αρέσουν θα τις επιστρέψω και ούτε γάτα ούτε ζημιά!"

Έκανα λοιπόν την παραγγελία μου και μέσα σε δύο ημέρες, με 38 βαθμούς έξω, είχα τις χειμωνιάτικες μπότες στα χέρια μου! Τις δοκίμασα στο σπίτι και έμεινα ενθουσιασμένη! Την επόμενη μέρα γράφτηκα στο newsletter τους για να μαθαίνω τα νέα τους και σήμερα ήρθε ένα email με την καινούργια συλλογή για τα πιτσιρίκια μας! Κιόλας είδα παπουτσάκια για τις κόρες μου!!!!!















Διαθέτει μεγάλη ποικιλία ακόμα και σε αγορίστικα σχέδια και συνεχώς ανανεώνεται με νέα σχέδια! Επισκεφθείτε τη σελίδα In Shoes.gr και βρείτε αυτό που σας ταιριάζει! Η σελίδα δεν διαθέτει μόνο παιδικά παπούτσια αλλά και γυναικεία και αντρικά, ακόμα και τσάντες και αξεσουάρ μπορείτε να βρείτε. Ακόμα κάθεστε;


5 Οκτ 2012

Και...... ξεκινάμε Μαθηματικά!!!!!


"Ο δάσκαλος μας (στο πρωτάκι μου) είναι απλά καταπληκτικός!!!!! Ο άνθρωπος απλά δεν υπάρχει!!!! Έχει διδάξει χρόνια σε ελληνικά σχολεία στη Γερμανία, κάποια άλλα χρόνια στην επαρχία και τώρα ήρθε να διδάξει τα δικά μας παιδιά. Έχει εντελώς άλλη νοοτροπία, τα βλέπει διαφορετικά. "Τα πράγματα είναι δύσκολα" μας είπε και δεν έχει άδικο σε αυτό! Αυτό όμως που θέλει είναι να έρχονται τα παιδιά στο σχολείο με χαρά και να φεύγουν από το σχολείο με χαρά!

Θα το πάει σιγά σιγά με τα παιδάκια μας, δεν θα τα πιέσει-το ίδιο ζήτησε και από εμάς ως γονείς-και σκοπός τους είναι τα παιδιά φεύγοντας από την πρώτη (μακάρι να τον έχουμε και στη δευτέρα) να τον θυμούνται γιατί όπως είπε είναι ο πρώτος τους δάσκαλος και ο πιο σημαντικός!
Θα προσπαθήσει, με όσα τέλος πάντων του προσφέρονται, να κάνει διάφορα ωραία πράγματα με τα παιδιά μας. Συνεργάζεται και με τις άλλες δασκάλες της πρώτης και όχι μόνο (και με τις ειδικότητες-θεατρική αγωγή, μουσική, εικαστικά κλπ) για ένα καλό αποτέλεσμα. Προς το παρόν λείπουν κάποιες ειδικότητες-ΑΚΟΜΑ!!!-και είναι λίγο μπάχαλο το θέμα χωρίς βιβλία και πρόγραμμα αλλά μας υποσχέθηκε ότι κάνουν τα αδύνατα δυνατά να ξεπεράσουν τα προβλήματα!
Ένας πρόσχαρος και νέος άνθρωπος (46 ετών με δύο κόρες φοιτήτριες και σύζυγο επίσης δασκάλα!) με όρεξη για δουλειά! Ήδη από ότι άκουσα (και από την κόρη μου) τα έχει μαγέψει τα παιδιά μας και τον λατρεύουν!"

Αυτά είχα γράψει τι προάλλες στο προφίλ μου στο facebook μετά τις εντυπώσεις μου από τη συγκέντρωση γονέων στο σχολείο της μικρής!
Και χθες, φθάνοντας σπίτι, βρήκα μια επιστολή με τίτλο: "Μαθηματικά Α΄ τάξης-1η επιστολή"...... Ώπα λέω, τι είναι αυτό;
Η επιστολή αναφέρεται στο πως θα διδαχθούν τα παιδιά μας τα μαθηματικά στην τάξη με το δάσκαλο τους και πως μπορούμε εμείς να τα βοηθήσουμε στο σπίτι με πράγματα που κάνουμε καθημερινά!
Για κάθε ενότητα που θα κάνουν θα λαμβάνουμε και μία τέτοια επιστολή. Η συγκεκριμένη αναφέρεται στην πρώτη ενότητα.




Ας δούμε τι λέει λοιπόν:

Στόχος της πρώτης ενότητας είναι να αναπτύξουν και να εμπεδώσουν τα παιδιά ικανότητες όπως είναι οι ακόλουθες:

1. Να προσανατολίζονται στο χώρο και να χρησιμοποιούν γλωσσικές εκφράσεις που περιέχουν τους όρους όπως είναι οι εξής "μέσα", "έξω", "δίπλα", "ανάμεσα", "πάνω", "κάτω", "μπροστά", "πίσω", "δεξιά", "αριστερά".

2.Να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν σωστά τα επίπεδα σχήματα και συγκεκριμένα το τρίγωνο, το τετράγωνο, το ορθογώνιο και τον κύκλο. Ομοίως να αναγνωρίζουν τα στερεά σώματα και συγκεκριμένα την τριγωνική πυραμίδα, τον κύβο, το στερεό ορθογώνιο, τον κύλινδρο και τη σφαίρα.

3.Να μετρούν προφορικά ευθέως (1,2,3...) τουλάχιστον μέχρι το 10 και αντιστρόφως (10,9,8...).

4. Να καταμετρούν αντικείμενα, καθώς επίσης να διαβάζουν και να γράφουν αριθμούς μέχρι το 5. 

6. Να βλέπουν τους αριθμούς μέχρι το 5 ως ένωση δύο υπο-ομάδων (πχ τα τέσσερα άτομα μιας οικογένειας είναι δύο και δύο, τρία και ένα κλπ).

Τι θα κάνουν στην τάξη;
Τα μαθήματα στην τάξη γίνονται μέσα από παιχνίδια και με βιωματικό τρόπο. Σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία, επιδιώκεται να βασίζεται στις ήδη υπάρχουσες γνώσεις του παιδιού, τις οποίες θα οργανώνει και θα επεκτείνει. Έτσι, αναφορικά με τον προσανατολισμό στο χώρο και τη γεωμετρία, οι μαθητές θα ασκηθούν στην απόκτηση της ικανότητας να προσανατολίζονται στο χώρο και να χρησιμοποιούν τις κατάλληλες εκφράσεις όπως, για παράδειγμα "πάνω-κάτω", "δεξιά-αριστερά", κλπ. Θα ασκηθούν επίσης στην αναγνώριση του σχήματος και στην ικανότητα να ονομάζουν τα επίπεδα σχήματα και τα στερεά σώματα που εμφανίζονται στον καθημερινό τους περίγυρο. Οι μαθητές θα ασκηθούν επιπροσθέτως στην απόκτηση της ικανότητας να χρησιμοποιούν τους αριθμούς, να μετρούν και να συγκρίνουν ποσότητες αντικειμένων, να γράφουν ψηφία καθώς και σε άλλες εργασίες.

Πως μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν;
Στην καθημερινή μέσα στο χώρο του σπιτιού και έξω από αυτόν χρησιμοποιούμε εκφράσεις προσανατολισμού όπως, για παράδειγμα, "ανάμεσα", "πάνω", "κάτω", "αριστερά", "δεξιά" κλπ. Έτσι λοιπόν στην καθημερινή σας συναναστροφή και συζήτηση με το παιδί παρουσιάζονται πολλές ευκαιρίες να παίξετε και να αναφέρετε σωστά τους όρους του προσανατολισμού στο χώρο. Για παράδειγμα, μπορείτε να επικοινωνήσετε με εκφράσεις όπως είναι οι εξής: "Βάλε αυτό το παιχνίδι ανάμεσα στον αρκούδο και το αυτοκινητάκι", "Δώσε μου το αριστερό σου χέρι", "Εγώ με ποιο χέρι σε πιάνω;"
Προκειμένου τα παιδιά να ασκηθούν στην ικανότητα να διαχωρίζουν το σχήμα και να ονομάζουν τα διάφορα γεωμετρικά σχήματα (τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο, κύκλος) και τα στερεά σώματα (τριγωνική πυραμίδα, κύβος, στερεό ορθογώνιο, κύλινδρος, σφαίρα), θα μπορούσατε υπό μορφή παιχνιδιού να συζητήσετε και να υποβάλλετε στο παιδί ερωτήσεις του τύπου: "Που βλέπεις ορθογώνια μέσα στο δωμάτιο;", "Τι σχήμα έχουν το κουτί της πορτοκαλάδας και η μπάλα;"

Τόσο στο οικογενειακό περιβάλλον όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον του παιδιού παρουσιάζονται πολλές ευκαιρίες ώστε να έρθει σε επαφή και να χρησιμοποιήσει τους αριθμούς. Λέγεται ότι το παιδί σήμερα ζει σε ένα ψηφιακό περιβάλλον.

Για να ασκηθεί το παιδί στη σύγκριση ποσοτήτων μπορείτε, για παράδειγμα, να συζητήσετε μαζί του για αντιστοιχίες, όπως: "Είναι τα κουτάλια όσα και τα πιρούνια;", "Πόσα λιγότερα ή πόσα περισσότερα είναι;", "Έχει κάθε άτομο στο τραπέζι ένα ποτήρι;", "Έχει κάθε μαρκαδόρος το καπάκι του;"

Για να ασκηθεί το παιδί στην αναγνώριση των ψηφίων και των τακτικών αριθμών, μπορείτε να συζητήσετε για τους ορόφους της πολυκατοικίας κάνοντας τις εξής ερωτήσεις: "Μένουμε στον 5ο όροφο και κατεβαίνουμε στον 3ο όροφο. Πόσους ορόφους κατεβαίνουμε;", "Σε ποια οδό και ποιος αριθμό μένει η φίλη μας;", "Ποιο νούμερο γράφει το λεωφορείο της γραμμής που παίρνουμε;"

Πολλές ευκαιρίες παρουσιάζονται επίσης για την καταμέτρηση αντικειμένων, προσώπων και ήχων. Μερικές ενδεικτικές ερωτήσεις είναι οι εξής: "Πόσα είναι τα παιχνίδια σου πάνω στο χαλί;", "Πόσες φορές χτύπησε η καμπάνα;", "Μπορείς να θυμηθείς πόσα άτομα είχαμε συγκεντρωθεί χθες στο σπίτι;", "Από πόσα ψηφία αποτελείται το νούμερο του τηλεφώνου μας;", "Από πόσα γράμματα αποτελείται το όνομα σου;"

Μου αρέσει πολύ που υπάρχει αυτή η επικοινωνία και που ο δάσκαλος βάζει και τους γονείς μέσα στο παιχνίδι της εκπαίδευσης των παιδιών μας. Είμαι σίγουρη πως θα περάσουμε μια υπέροχη χρονιά. Εδώ θα είμαστε και θα τα λέμε!!!!!


4 Οκτ 2012

Καλό ταξίδι αγγελούδι................


Για την Ιωάννα!

Ένα πλασματάκι τόσο δα που πάλεψε όσο κανείς άλλος για να μπορέσει να ζήσει!
Όμως ο Θεός μαζεύει αγγελάκια για να φτιάξει το στρατό του!
Και έτσι πήρε τη μικρή Ιωάννα δίπλα του!
Κουράγιο μαμά και μπαμπά! Της δώσατε πολλή αγάπη!
Πάρτε λίγη αγάπη κι από εμάς!
Κι ένα φιλί γλυκό για καλό της ταξίδι!

Κλαίμε βουβά για το αγγελούδι σας!


3 Οκτ 2012

Μαθαίνοντας από τα παιδιά!



Καθώς στεκόταν μπρος στην τάξη της την Ε' δημοτικού, την πρώτη ημέρα του σχολείου η κυρία Τζοβάννα είπε στα παιδιά ένα ψέμα. Όπως οι περισσότερες δασκάλες, κοίταξε τους μαθητές της και είπε ότι τους αγαπούσε όλους το ίδιο. Αλλά αυτό ήταν αδύνατον, διότι εκεί στην μπροστινή σειρά, βυθισμένο στο κάθισμά του ήταν ένα μικρό αγόρι, ο Μάνος Μανούσας. Η κυρία Τζοβάννα είχε παρακολουθήσει τον Μάνο την προηγούμενη χρονιά και είχε προσέξει ότι ο Μάνος δεν έπαιζε καλά με τα άλλα παιδιά. Τα ρούχα του ήταν τσαλακωμένα. Πάντα φαινόταν ότι χρειαζόταν μπάνιο. Και ο Μάνος μπορούσε να είναι πολύ δυσάρεστος. Στο σχολείο που δούλευε η κυρία Τζοβάννα έπρεπε να επιθεωρήσει του κάθε μαθητού το ιστορικό. Άφησε του Μάνου το ιστορικό να το διαβάσει τελευταίο. Όταν όμως διάβασε το ιστορικό που έγραφαν οι προηγούμενες δασκάλες έμεινε έκπληκτη!

Η δασκάλα της Α' δημοτικού έγραφε: «Ο Μάνος είναι ένα φωτεινό παιδί με έτοιμο πάντα το χαμόγελο. Κάνει τις εργασίες του σωστά και προσεγμένα, και έχει καλούς τρόπους. είναι χαρά να τον έχουμε κοντά μας».

Η δασκάλα της Β' δημοτικού έγραφε: «Ο Μάνος είναι άριστος μαθητής. Αγαπητός από τους συμμαθητές του, αλλά φαίνεται προβληματισμένος εξ αιτίας της μητέρας του που έχει μια ανίατη ασθένεια, η ζωή στο σπίτι θα είναι δύσκολη».

Η δασκάλα της Γ' δημοτικού έγραφε: «Ο θάνατος της μητέρας του ήταν πολύ σκληρός και οδυνηρός για αυτόν. Προσπαθεί να κάνει καλά τις εργασίες του, αλλά ο πατέρας του δε δείχνει πολύ ενδιαφέρον. Η ζωή του σπιτιού σύντομα θα τον επηρεάσει εάν δε παρθούν ορισμένα μέτρα».

Η δασκάλα της Δ' δημοτικού έγραφε: «Ο Μάνος έχει αποσυρθεί και δεν δείχνει ενδιαφέρον για το σχολείο. Δεν έχει πολλούς φίλους και πολλές φορές κοιμάται στην τάξη».

Διαβάζοντας όλα αυτά η κυρία Τζοβάννα κατάλαβε το πρόβλημα και ντράπηκε πολύ για τον εαυτό της. Αισθάνθηκε ακόμη χειρότερα, όταν οι μαθητές της, της έφεραν χριστουγεννιάτικα δώρα. Όλα ήταν διπλωμένα σε πολύχρωμα χαρτιά με ωραίους φιόγκους, εκτός από του Μάνου. Το δώρο του ήταν άγαρμπα διπλωμένο σε μια καφετιά χοντρή σακούλα του μανάβη. Η κυρία Τζοβάννα δυσκολεύτηκε να το ανοίξει εν μέσω των άλλων δώρων.
Μερικά παιδιά άρχισαν να γελάνε όταν έβγαλε από τη σακούλα ένα βραχιόλι που λείπανε μερικές από τις ψεύτικες αδαμάντινες χάντρες και ένα μπουκάλι ένα τέταρτο γεμάτο άρωμα.
Αλλά έπνιξε τα γέλια των μαθητών καθώς είπε θαυμαστικά πόσο όμορφο ήταν το βραχιόλι φορώντας το στο χέρι της και βάζοντας μερικές σταγόνες στον καρπό του χεριού της.

Ο Μάνος έμεινε λίγο παραπάνω στο σχολείο στο σχόλασμα για να πει «κυρία Τζοβάννα σήμερα μυρίζατε όπως ακριβώς μύριζε η μαμά μου».
Όταν έφυγαν τα παιδιά έκλαιγε για περίπου μισή ώρα. Από εκείνη την ημέρα η κυρία σταμάτησε να διδάσκει ανάγνωση, γραφή και αριθμητική.
Έδειχνε ιδιαίτερη προσοχή στο Μάνο. Καθώς δούλευε μαζί του το μυαλό του ζωντάνευε. Όσο πιο πολύ τον ενθάρρυνε τόσο πιο γρήγορα ανταποκρινόταν.
Έως το τέλος του χρόνου ο Μάνος είχε γίνει ένα από τα πιο έξυπνα παιδιά της τάξης του, και παρόλο το ψέμα ότι θα αγαπούσε όλα τα παιδιά το ίδιο η κυρία Τζοβάννα ευνοούσε τον Μάνο ιδιαίτερα.Μετά από ένα χρόνο βρήκε ένα σημείωμα κάτω από την πόρτα της. Ήταν από τον Μάνο. Της έλεγε ότι ακόμη ήταν η καλύτερη δασκάλα που είχε ποτέ στη ζωή του.

Πέρασαν έξι χρόνια πριν πάρει άλλο σημείωμα από τον Μάνο. Της έγραφε ότι τελείωσε το Λύκειο και ήταν τρίτος στην τάξη του, και ότι ακόμη ήταν η καλύτερη δασκάλα που είχε ποτέ στη ζωή του.Μετά τέσσερα χρόνια πήρε άλλο ένα σημείωμα που της έλεγε ότι παρόλο που τα πράγματα ήταν αρκετά δύσκολα κατάφερε να επιμείνει και να συνεχίσει τις σπουδές του, και ότι σύντομα θα αποφοιτούσε από το πανεπιστήμιο με τις μεγαλύτερες διακρίσεις.
Την διαβεβαίωνε ότι αυτή ήταν η πιο αγαπητή δασκάλα που είχε σε όλη του την ζωή.Πέρασαν ακόμη τέσσερα χρόνια και έφτασε ακόμα άλλο ένα γράμμα.
Αυτή τη φορά εξηγούσε ότι αφού πήρε το δίπλωμά του αποφάσισε να προχωρήσει πιο πολύ και να κάνει διδακτορικό. Στο γράμμα εξηγούσε ότι αυτή παρέμεινε η πιο καλή και αγαπητή δασκάλα που είχε ποτέ στη ζωή του.
Μα τώρα το όνομά του ήταν πιο μακρύ Dr. Εμμανουήλ Σ. Μανούσος.

Η ιστορία δεν τελείωνε εκεί. Υπήρξε ακόμη ένα γράμμα εκείνη την άνοιξη. Ο Μάνος της ανακοίνωνε ότι είχε γνωρίσει μια υπέροχη κοπέλα την οποία θα παντρευόταν. Της εξηγούσε ότι ο πατέρας του είχε πεθάνει πριν μερικά χρόνια και αναρωτιόταν αν θα συμφωνούσε να παραβρεθεί στο γάμο και να καθόταν στη θέση της μητέρας του γαμπρού.
Βεβαίως η κυρία Τζοβάννα δέχτηκε. Μαντέψτε! Στο γάμο φορούσε εκείνο το βραχιόλι που της είχε δωρίσει κάποια Χριστούγεννα - χρόνια πίσω. Ναι, εκείνο το βραχιόλι που έλειπαν οι αδαμάντινες πέτρες.
Και βεβαιώθηκε ότι φορούσε το ίδιο άρωμα που θυμόταν ότι φορούσε η μητέρα του Μάνου στα τελευταία τους Χριστούγεννα μαζί.
Όταν συναντήθηκαν αγκαλιάστηκαν με στοργή. Ο κύριος Μανούσος ψιθύρισε στο αυτί της κυρίας Τζοβάννας «Σας ευχαριστώ κυρία Τζοβάννα που πιστεύατε σε μένα. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ που με κάνατε να νιώθω σπουδαίος και μου δείξατε πως εγώ μπορούσα να διαφέρω».

Η κυρία Τζοβάννα με δάκρυα στα μάτια ψιθύρισε: «Μάνο μου λάθος κατάλαβες.
Εσύ ήσουν που δίδαξες σε εμένα πώς να διαφέρω. Δεν ήξερα πώς να διδάσκω μέχρι που σε γνώρισα».

Το παραπάνω κείμενο το βρήκα στην ομάδα του facebook "Μαμαδοπαρέα" δημοσιευμένο από μια μαμά της ομάδας.


1 Οκτ 2012

Ένα πολύπλευρο βραβείο!


Φθινόπωρο μπήκε (τρόπος του λέγειν δηλαδή), τα σχολεία έχουν ξεκινήσει, εμείς δουλεύουμε και πάλι. Η περίοδος των διακοπών ανήκει πλέον στη σφαίρα των φετινών μας αναμνήσεων. Ξεκινήσαμε και πάλι τη ρουτίνα της καθημερινότητας. Και εκεί που βαδίζουμε ευθεία υπάρχει κάτι που μας κάνει να παρεκκλίνουμε από το δρόμο μας και να αφιερώσουμε αναρτήσεις σε αυτό.

Ένα βραβείο για όσους έχουν ιστολόγια. Ένα βραβείο για όσους καταφέρνουν να κάνουν πολλά πράγματα μαζί! Δουλειά, οικογένεια, διαδίκτυο! Ναι, είμαστε πολύπλευροι άνθρωποι και μας αρέσει! Νομίζω πως χωρίς αυτή την ιδιότητα απλά θα πλήτταμε! 

Είναι ωραίο να ασχολείσαι με πολλά πράγματα, όχι ταυτόχρονα γιατί θα χάσεις το μπούσουλα, στην καθημερινότητα σου. Είσαι συνεχώς σε εγρήγορση και στο σώμα αλλά και στο μυαλό! 

Η μαμά της Daeira Ασπασία έχει φτιάξει ένα από τα πιο όμορφα ιστολόγια που έχω δει! Από την πρώτη στιγμή που το είδα κόλλησα με τις αναρτήσεις της! Ευχαριστώ λοιπόν την ίδια που μέσα από το ιστολόγιο της "My Lovable Baby" μου χάρισε αυτό το υπέροχο βραβείο!


Τώρα έρχονται τα δύσκολα! Και όταν λέω δύσκολα τι εννοώ; Δεν είναι και εύκολο να παρουσιάσεις τον εαυτό σου (το ζητάνε οι κανόνες που θα δείτε παρακάτω). Τουλάχιστον για εμένα δεν είναι! Αλλά αφού το λένε οι κανόνες, τι να κάνουμε, οφείλουμε να τους σεβαστούμε!

1. Θα συμφωνήσω με την Ασπασία και θα πω και εγώ ότι είμαι χαζομαμά! Νομίζω ότι όσοι με διαβάζετε το έχετε καταλάβει εδώ και καιρό!

2. Εκτός όμως από χαζομαμά είμαι και κάπως αυστηρή! Εκεί που πρέπει όμως. 

3. Είμαι αθεράπευτα ρομαντική. Ναι το ομολογώ! Βλέπω μια ταινία και κλαίω με μαύρο δάκρυ! Βλέπω το φεγγάρι και ονειρεύομαι ρομαντικές βραδιές στην παραλία με τον καλό μου δίπλα στη φωτιά!

4. Είμαι ψυχοπονιάρα! Τι εννοώ; Δεν μπορώ να βλέπω τον άλλο να υποφέρει και όσο περνάει από το χέρι μου προσπαθώ να βοηθήσω!

5. Παρόλα αυτά είμαι κάπως τσαπατσούλα. Το σπίτι μου είναι καθαρό αλλά όχι και ιδιαίτερα συμμαζεμένο! Μα πως γίνεται κιόλας όταν υπάρχουν παιδιά στο σπίτι. Απλά μου τη δίνει εκεί που έχω επιτέλους συμμαζέψει να σκάνε μύτη τέσσερα χεράκια και να ξαναγίνεται πάλι το χάος!!!!!

6. Είμαι καλός ακροατής! Και όχι μόνο αυτό. Όταν ο άλλος μου μιλάει ή του μιλάω εγώ τον κοιτάζω πάντα στα μάτια! Δεν λένε άλλωστε ότι τα μάτια είναι ο καθρέφτης της ψυχής;

7. Ουφ! Τι άλλο είμαι;

Τα ακόμα πιο δύσκολα!!!!! Που θα δώσω με τη σειρά μου το βραβείο; Εεεεεεεε; Εδώ με θέλω τώρα!
Για να δούμε..... 


Και τώρα οι κανόνες! Για αυτούς που θα το παραλάβουν και για όσους το χαρίζουν! 

1. Προσθέτουμε το βραβείο στο ιστολόγιο μας!
2. Ευχαριστούμε το πρόσωπο που μας το χάρισε!
3. Αναφέρουμε 7 πράγματα σχετικά με τον εαυτό μας!
4. Αναφέρουμε τους κανόνες!
5. Χαρίζουμε το βραβείο σε ακόμα επτά ιστολόγια της επιλογής μας!
6. Ενημερώνουμε τα ιστολόγια με ένα σχόλιο για να μπορέσουν να το παραλάβουν!

Η blogo-οικογένεια είναι τεράστια και ιδιαίτερα versatile! Και φυσικά αυτό είναι το καλύτερο!