Δημοτικό ε;



Η Ναντίνα σε λιγότερο από ένα μήνα θα τελειώσει το νηπιαγωγείο. Αυτό σημαίνει πως από το Σεπτέμβριο θα πηγαίνει στην πρώτη δημοτικού. Πρώτη δημοτικού; Καλέ πότε έφτασε η ώρα που και η δεύτερη κόρη μου θα πάει στο δημοτικό; Ούτε που το κατάλαβα! Η Ναντίνα 6,5 ετών; Απίστευτο!

Πριν 6 χρόνια, και συγκεκριμένα στις 3 Ιανουαρίου 2006 και ώρα 10:10 πμ, άκουσα ένα δυνατό νιαούρισμα σε μια χειρουργική αίθουσα. Το γατάκι μου είχε γεννηθεί με καισαρική τομή και έχαιρε άκρας υγείας!

Το γατάκι, που λέτε, μεγάλωνε και μεγάλωνε….

Και τώρα, την τελευταία εβδομάδα, τρέχουμε στους γιατρούς για να μαζέψουμε τα δικαιολογητικά που χρειάζονται, ώστε την 1η Ιουνίου να τη γράψουμε στο δημοτικό σχολείο. Δημοτικό ε; Θα το ξαναπώ! Απίστευτο μου φαίνεται! Πως θα της φανεί; Τόσα χρόνια έχει συνηθίσει, πρώτα στον παιδικό σταθμό και τώρα στο νηπιαγωγείο, σε άλλο κλίμα σχολείου με κάπως περισσότερη ελευθερία. Πως θα είναι η δασκάλα της; Θα είναι με τους συμμαθητές της από το νηπιαγωγείο; Με την κολλητή της; Θα προσαρμοστεί εύκολα;


Θα μου πείτε τώρα εσείς που με διαβάζετε……. «Έλα μωρέ. Αφού τα έχεις ξαναπεράσει, τι αγχώνεσαι;» Κι όμως….. μπορεί να τα έχω ξαναπεράσει με τη Νεφέλη πριν από τέσσερα χρόνια αλλά, και θα συμφωνήσετε μαζί μου, ότι κάθε φορά είναι σαν την πρώτη. Άλλωστε το κάθε παιδί είναι διαφορετικό. Έτσι και οι κόρες μου. Η Ναντίνα μέχρι τώρα έχει συνηθίσει να πηγαίνουμε μαζί μέχρι την αίθουσα της τάξης της, κάτι που όλα τα παιδάκια το κάνουν με τις μαμάδες τους. Τώρα θα πρέπει να την αφήνω και εγώ να μένω έξω από την καγκελόπορτα του σχολείου. Μέχρι να φύγω, από το νηπιαγωγείο, αγκαλιαζόμαστε αρκετές φορές και φιλιόμαστε εξίσου. Τώρα θα πρέπει να κάνουμε μία αγκαλιά και να δίνουμε ένα φιλάκι. Δύσκολο για αρχή αλλά νομίζω ότι θα συνηθίσουμε με τον καιρό. Έτσι έγινε και με τη μεγάλη.

Γενικά η Ναντίνα είναι ένα παιδί που της αρέσει να «χαϊδεύεται» στην ποδιά της μαμάς της. Όχι ότι και η μεγάλη δεν το έχει αυτό αλλά βλέπω ότι μεγαλώνοντας αρχίζει και μειώνεται ολοένα και περισσότερο. Η Ναντίνα θέλει να κάθεται συνεχώς δίπλα μου. Στο τραπέζι όταν τρώμε, στο παγκάκι όταν περιμένουμε το λεωφορείο, στον καναπέ όταν βλέπουμε τηλεόραση, μου ζητάει να κοιμόμαστε μαζί. Αλλά ποιο παιδάκι δεν αποζητά τη μανούλα του;

Μου φαίνεται όμως πως εγώ «τρέμω» περισσότερο στην ιδέα του δημοτικού παρά η Ναντίνα. Τέσσερα χρόνια τώρα βλέπει τη μεγάλη της αδερφή και ίσως σε μέσες άκρες έχει καταλάβει τι πάει να πει δημοτικό. Το σχολείο το ξέρει αφού έχει πάει αρκετές φορές και τα δύο τελευταία χρόνια κάνει και δραστηριότητες μαζί με τη Νεφέλη. Εικαστικά και παραδοσιακούς χορούς. Μάλιστα φέτος θα λάβει μέρος και στη γιορτή λήξης του σχολείου της μεγάλης. Τις προάλλες η δασκάλα τους πήρε τα μέτρα για να κανονίσει για τις στολές. Η Ναντίνα και κάποια άλλα παιδάκια (πρωτάκια τα περισσότερα) ήταν αυτά με τα μικρότερα νούμερα. Αγχώθηκε και η δασκάλα για το αν θα μπορέσει να τους βρει στολές. Είμαστε μινιόν τι να κάνουμε;

Και τώρα που είπα μινιόν-δηλαδή μινιατούρες-σκέφτηκα κάτι άλλο! Τη σχολική τσάντα. Πως θα την κουβαλάει; Με τόσα που θα έχει μέσα της. Εδώ η τσάντα του νηπιαγωγείου της φαίνεται ώρες ώρες βαριά και περιέχει μόνο το φαγητό της και ένα μπουκαλάκι με νερό. Φανταστείτε τώρα να κουβαλάει και πόσα βιβλία μέσα της. Φυσικά η τσάντα που θα πάρει από Σεπτέμβρη θα είναι με ροδάκια αλλά οι τάξεις είναι στον πρώτο όροφο και στους γονείς δεν επιτρέπεται να μπαίνουν στο χώρο του σχολείου αφού χτυπήσει το κουδούνι. Τη βλέπω εγώ τη δουλειά. Εκτός του ότι θα εξαφανίζεται πίσω από την τσάντα θα μου κάνει και μπράτσα!!!!

Η Ναντίνα εδώ και αρκετό καιρό εκτός του ότι γράφει-περισσότερο αντιγράφει-έχει αρχίσει δειλά-δειλά να διαβάζει κιόλας. Χωρίς να της έχουμε πει εμείς ότι πρέπει να το κάνει. Από μόνη της. Ε, εντάξει….. «βοήθησαν» και λίγο οι δασκάλες του παιδικού. Δεν κάνουν φέτος στο νηπιαγωγείο τα γράμματα και μου τα έκαναν στον παιδικό σταθμό!!!! Τέσπα το ξεπερνάμε…. Ίσως να παίζει και ρόλο το ότι θα είναι και το μεγαλύτερο παιδάκι στην τάξη της καθώς είναι γεννημένη στις 3 Ιανουαρίου και το Σεπτέμβρη θα είναι ήδη 6,5! Το μόνο που φοβάμαι είναι μήπως βαρεθεί στην αρχή που θα κάνουν τα γράμματα γιατί εκείνη τα έχει ξανακάνει στον παιδικό παρόλο που έλεγα στη δασκάλα της ότι είναι νωρίς για να τους τα μάθουν!

Πάντως και για τις δυο μας θα είναι μια καινούργια εμπειρία που θα πρέπει να προσαρμοστούμε και οι δύο. Και λέω και οι δύο γιατί μέχρι τώρα στο σπίτι υπήρχε μόνο μία μαθήτρια, που έπρεπε να διαβάσει τα μαθήματα της. Από το Σεπτέμβριο θα έχουμε δύο. Η μεγάλη βέβαια διαβάζει μόνη της πλέον αλλά υπάρχουν φορές που χρειάζεται τη βοήθεια τη δικιά μου ή του πατέρα της. Θα πρέπει να μοιράσουμε το χρόνο μας ώστε να καταφέρνουμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις των μαθητριών-κορών μας!

Κλείνοντας αυτή την ανάρτηση θα ήθελα να σας βάλω τα δικαιολογητικά που χρειάζονται για το δημοτικό σχολείο. Μπορεί κάποιος από εσάς να τα χρειαστεί!

1. Πιστοποιητικό Γέννησης (το παίρνετε σε χρόνο dt από το Δήμο σας!)
2. Βιβλιάριο υγείας παιδιού (για να τσεκάρουν αν έχει κάνει όλα τα εμβόλια-αν κάποιο δεν το έχει κάνει το παιδί θα σας ζητηθεί να το κάνετε άμεσα!)
3. Πιστοποιητικό οδοντολογικής εξέτασης
4. Πιστοποιητικό καρδιολογικής & οφθαλμολογικής εξέτασης (κανονίστε τα ραντεβού σας με τους γιατρούς γιατί δεν θα βρίσκετε μετά)
5. Ένας λογαριασμός ΔΕΚΟ (για πιστοποίηση της διεύθυνσης κατοικίας)
6. Βεβαίωση παρακολούθησης νηπιαγωγείου (με λίγα λόγια το αναμνηστικό που θα λάβετε στο τέλος της χρονιάς από το νηπιαγωγείο)

Οι εγγραφές στα δημοτικά σχολεία ξεκινούν την 1η Ιουνίου έως την 21η Ιουνίου. Οπότε κανονίστε να έχετε συγκεντρώσει όλα όσα χρειάζονται για να είστε έτοιμοι! Αν, τώρα, κάποιο χαρτί (κυρίως από γιατρό) δεν θα το έχετε στα χέρια σας μέχρι την ημερομηνία λήξης των εγγραφών, μην αγχώνεστε. Μπορείτε να το προσκομίσετε στο σχολείο μέχρι την 10η Σεπτεμβρίου-ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς.




Σχόλια

  1. Αχ μωρέ μανούλα....πως σε καταλαβαίνω.Κι εμένα φέτος ο Γιωργάκος μου θα πάει πρώτη κι αν και το έχω ξαναπεράσει έχω μια μεγάλη ανησυχία... Γέλασα με αυτά που γράφεις γιατί τα ίδια σκέφτομαι κι εγώ...τη βαριά τσάντα, τα μαθήματα....αχ αχ!! Μανούλες...καλό μας κουράγιο και μας περιμένουν ακόμη πολλές "πρώτες φορές..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχ πόσο σε καταλαβαίνω! Για εμάς θα είναι η πρώτη χρονιά που θα πάει η μεγάλη μου κόρη Νηπιαγωγείο και ήδη μου φαίνεται ...κάπως! Κάθε αρχή είναι μοναδική! Νομίζω όμως ότι θα αρέσει πολύ και στην μικρή και στην μαμά που θα γίνεται όλο και πιο περήφανη για τις κόρες της. Κι ας κουράζεται λίγο παραπάνω τώρα στο σπίτι με τα μαθήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πώς μεγαλώνουν τα παιδάκια..
    Σίγουρα θα πάνε όλα καλά! Ε, αν ανησυχούμε και λίγο, τι έγινε; Γιαυτό είμαστε μαμάδες ;-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και μένα ο Γιωργος μου θα παει 1η δημοτικου φετος και εχω τις ιδιες αγωνιες. Εσυ που τα χεις ξαναπερασει τα ξερεις καλυτερα. καλο καλοκαιρι και απο σεπτεμβρη στα θρανια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε;
Σχολιάστε...............