Και...... ξεκινάμε Μαθηματικά!!!!!


"Ο δάσκαλος μας (στο πρωτάκι μου) είναι απλά καταπληκτικός!!!!! Ο άνθρωπος απλά δεν υπάρχει!!!! Έχει διδάξει χρόνια σε ελληνικά σχολεία στη Γερμανία, κάποια άλλα χρόνια στην επαρχία και τώρα ήρθε να διδάξει τα δικά μας παιδιά. Έχει εντελώς άλλη νοοτροπία, τα βλέπει διαφορετικά. "Τα πράγματα είναι δύσκολα" μας είπε και δεν έχει άδικο σε αυτό! Αυτό όμως που θέλει είναι να έρχονται τα παιδιά στο σχολείο με χαρά και να φεύγουν από το σχολείο με χαρά!

Θα το πάει σιγά σιγά με τα παιδάκια μας, δεν θα τα πιέσει-το ίδιο ζήτησε και από εμάς ως γονείς-και σκοπός τους είναι τα παιδιά φεύγοντας από την πρώτη (μακάρι να τον έχουμε και στη δευτέρα) να τον θυμούνται γιατί όπως είπε είναι ο πρώτος τους δάσκαλος και ο πιο σημαντικός!
Θα προσπαθήσει, με όσα τέλος πάντων του προσφέρονται, να κάνει διάφορα ωραία πράγματα με τα παιδιά μας. Συνεργάζεται και με τις άλλες δασκάλες της πρώτης και όχι μόνο (και με τις ειδικότητες-θεατρική αγωγή, μουσική, εικαστικά κλπ) για ένα καλό αποτέλεσμα. Προς το παρόν λείπουν κάποιες ειδικότητες-ΑΚΟΜΑ!!!-και είναι λίγο μπάχαλο το θέμα χωρίς βιβλία και πρόγραμμα αλλά μας υποσχέθηκε ότι κάνουν τα αδύνατα δυνατά να ξεπεράσουν τα προβλήματα!
Ένας πρόσχαρος και νέος άνθρωπος (46 ετών με δύο κόρες φοιτήτριες και σύζυγο επίσης δασκάλα!) με όρεξη για δουλειά! Ήδη από ότι άκουσα (και από την κόρη μου) τα έχει μαγέψει τα παιδιά μας και τον λατρεύουν!"

Αυτά είχα γράψει τι προάλλες στο προφίλ μου στο facebook μετά τις εντυπώσεις μου από τη συγκέντρωση γονέων στο σχολείο της μικρής!
Και χθες, φθάνοντας σπίτι, βρήκα μια επιστολή με τίτλο: "Μαθηματικά Α΄ τάξης-1η επιστολή"...... Ώπα λέω, τι είναι αυτό;
Η επιστολή αναφέρεται στο πως θα διδαχθούν τα παιδιά μας τα μαθηματικά στην τάξη με το δάσκαλο τους και πως μπορούμε εμείς να τα βοηθήσουμε στο σπίτι με πράγματα που κάνουμε καθημερινά!
Για κάθε ενότητα που θα κάνουν θα λαμβάνουμε και μία τέτοια επιστολή. Η συγκεκριμένη αναφέρεται στην πρώτη ενότητα.




Ας δούμε τι λέει λοιπόν:

Στόχος της πρώτης ενότητας είναι να αναπτύξουν και να εμπεδώσουν τα παιδιά ικανότητες όπως είναι οι ακόλουθες:

1. Να προσανατολίζονται στο χώρο και να χρησιμοποιούν γλωσσικές εκφράσεις που περιέχουν τους όρους όπως είναι οι εξής "μέσα", "έξω", "δίπλα", "ανάμεσα", "πάνω", "κάτω", "μπροστά", "πίσω", "δεξιά", "αριστερά".

2.Να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν σωστά τα επίπεδα σχήματα και συγκεκριμένα το τρίγωνο, το τετράγωνο, το ορθογώνιο και τον κύκλο. Ομοίως να αναγνωρίζουν τα στερεά σώματα και συγκεκριμένα την τριγωνική πυραμίδα, τον κύβο, το στερεό ορθογώνιο, τον κύλινδρο και τη σφαίρα.

3.Να μετρούν προφορικά ευθέως (1,2,3...) τουλάχιστον μέχρι το 10 και αντιστρόφως (10,9,8...).

4. Να καταμετρούν αντικείμενα, καθώς επίσης να διαβάζουν και να γράφουν αριθμούς μέχρι το 5. 

6. Να βλέπουν τους αριθμούς μέχρι το 5 ως ένωση δύο υπο-ομάδων (πχ τα τέσσερα άτομα μιας οικογένειας είναι δύο και δύο, τρία και ένα κλπ).

Τι θα κάνουν στην τάξη;
Τα μαθήματα στην τάξη γίνονται μέσα από παιχνίδια και με βιωματικό τρόπο. Σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία, επιδιώκεται να βασίζεται στις ήδη υπάρχουσες γνώσεις του παιδιού, τις οποίες θα οργανώνει και θα επεκτείνει. Έτσι, αναφορικά με τον προσανατολισμό στο χώρο και τη γεωμετρία, οι μαθητές θα ασκηθούν στην απόκτηση της ικανότητας να προσανατολίζονται στο χώρο και να χρησιμοποιούν τις κατάλληλες εκφράσεις όπως, για παράδειγμα "πάνω-κάτω", "δεξιά-αριστερά", κλπ. Θα ασκηθούν επίσης στην αναγνώριση του σχήματος και στην ικανότητα να ονομάζουν τα επίπεδα σχήματα και τα στερεά σώματα που εμφανίζονται στον καθημερινό τους περίγυρο. Οι μαθητές θα ασκηθούν επιπροσθέτως στην απόκτηση της ικανότητας να χρησιμοποιούν τους αριθμούς, να μετρούν και να συγκρίνουν ποσότητες αντικειμένων, να γράφουν ψηφία καθώς και σε άλλες εργασίες.

Πως μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν;
Στην καθημερινή μέσα στο χώρο του σπιτιού και έξω από αυτόν χρησιμοποιούμε εκφράσεις προσανατολισμού όπως, για παράδειγμα, "ανάμεσα", "πάνω", "κάτω", "αριστερά", "δεξιά" κλπ. Έτσι λοιπόν στην καθημερινή σας συναναστροφή και συζήτηση με το παιδί παρουσιάζονται πολλές ευκαιρίες να παίξετε και να αναφέρετε σωστά τους όρους του προσανατολισμού στο χώρο. Για παράδειγμα, μπορείτε να επικοινωνήσετε με εκφράσεις όπως είναι οι εξής: "Βάλε αυτό το παιχνίδι ανάμεσα στον αρκούδο και το αυτοκινητάκι", "Δώσε μου το αριστερό σου χέρι", "Εγώ με ποιο χέρι σε πιάνω;"
Προκειμένου τα παιδιά να ασκηθούν στην ικανότητα να διαχωρίζουν το σχήμα και να ονομάζουν τα διάφορα γεωμετρικά σχήματα (τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο, κύκλος) και τα στερεά σώματα (τριγωνική πυραμίδα, κύβος, στερεό ορθογώνιο, κύλινδρος, σφαίρα), θα μπορούσατε υπό μορφή παιχνιδιού να συζητήσετε και να υποβάλλετε στο παιδί ερωτήσεις του τύπου: "Που βλέπεις ορθογώνια μέσα στο δωμάτιο;", "Τι σχήμα έχουν το κουτί της πορτοκαλάδας και η μπάλα;"

Τόσο στο οικογενειακό περιβάλλον όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον του παιδιού παρουσιάζονται πολλές ευκαιρίες ώστε να έρθει σε επαφή και να χρησιμοποιήσει τους αριθμούς. Λέγεται ότι το παιδί σήμερα ζει σε ένα ψηφιακό περιβάλλον.

Για να ασκηθεί το παιδί στη σύγκριση ποσοτήτων μπορείτε, για παράδειγμα, να συζητήσετε μαζί του για αντιστοιχίες, όπως: "Είναι τα κουτάλια όσα και τα πιρούνια;", "Πόσα λιγότερα ή πόσα περισσότερα είναι;", "Έχει κάθε άτομο στο τραπέζι ένα ποτήρι;", "Έχει κάθε μαρκαδόρος το καπάκι του;"

Για να ασκηθεί το παιδί στην αναγνώριση των ψηφίων και των τακτικών αριθμών, μπορείτε να συζητήσετε για τους ορόφους της πολυκατοικίας κάνοντας τις εξής ερωτήσεις: "Μένουμε στον 5ο όροφο και κατεβαίνουμε στον 3ο όροφο. Πόσους ορόφους κατεβαίνουμε;", "Σε ποια οδό και ποιος αριθμό μένει η φίλη μας;", "Ποιο νούμερο γράφει το λεωφορείο της γραμμής που παίρνουμε;"

Πολλές ευκαιρίες παρουσιάζονται επίσης για την καταμέτρηση αντικειμένων, προσώπων και ήχων. Μερικές ενδεικτικές ερωτήσεις είναι οι εξής: "Πόσα είναι τα παιχνίδια σου πάνω στο χαλί;", "Πόσες φορές χτύπησε η καμπάνα;", "Μπορείς να θυμηθείς πόσα άτομα είχαμε συγκεντρωθεί χθες στο σπίτι;", "Από πόσα ψηφία αποτελείται το νούμερο του τηλεφώνου μας;", "Από πόσα γράμματα αποτελείται το όνομα σου;"

Μου αρέσει πολύ που υπάρχει αυτή η επικοινωνία και που ο δάσκαλος βάζει και τους γονείς μέσα στο παιχνίδι της εκπαίδευσης των παιδιών μας. Είμαι σίγουρη πως θα περάσουμε μια υπέροχη χρονιά. Εδώ θα είμαστε και θα τα λέμε!!!!!


Σχόλια

  1. Λοιπόν πετύχατε απίστευτο δάσκαλο !! Μπράβο του!! Έχει πολλή όρεξη για δουλειά..Τυχερά πρωτάκια..κάτι θα μάθετε φέτος!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι εμείς είμαστε πολύ τυχεροί με την δασκάλα μας!
    Kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φαίνεται σούπερ ο δάσκαλος! Αναμένουμε την συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χαίρομαι που έχετε καλό δάσκαλο και που τον εκτιμάτε.
    Την επιστολή στα Μαθηματικά την απευθύνουν οι συγγραφείς του βιβλίου και περιέχεται στο βιβλίο του δασκάλου. Εννοείται ότι όλοι(;) οι δάσκαλοι την αποστέλλουν στους γονείς ακριβώς για να τους εμπλέξουν στη μαθησιακή διαδικασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ήξερα ότι την επιστολή την απευθύνουν οι συγγραφείς του βιβλίου και περιέχεται στο βιβλίο του δασκάλου, ακριβώς γιατί όταν η μεγάλη πήγαινε πρώτη δημοτικού δεν πήραμε ποτέ τέτοια επιστολή!!!!! Το τι εννοείται και τι όχι μάλλον είναι στην κρίση του κάθε δάσκαλου!
      Για αυτό λέμε ότι ο δικός μας κάνει τη διαφορά!!!!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε;
Σχολιάστε...............