Μπορεί ένα δημόσιο σχολείο να είναι πρότυπο;


Ναι! Ένα δημόσιο σχολείο μπορεί να είναι πρότυπο αν υπάρχει θέληση και συνεργασία διεύθυνσης, εκπαιδευτικών και γονέων..... Τους τελευταίους μήνες ακούω από φίλους που έχουν τα παιδιά τους σε ένα δημόσιο σχολείο πρότυπο πλέον της περιοχής μας, διαβάζω για τον δάσκαλο "που χαλάει την πιάτσα" και πραγματικά ζηλεύω που τα παιδιά μου δεν πάνε σε αυτό το σχολείο. Μακάρι όλοι όσοι ασχολούνται με την παιδεία να σκέφτονται με τον τρόπο που σκέφτεται ο διευθυντής του συγκεκριμένου σχολείου.


Όταν πριν από τρία χρόνια έγινε διευθυντής στο 4ο δημοτικό σχολείο Νέας Σμύρνης, ο κ. Νίκος Σιούτας, δρ Ψυχολογίας, ειδικός παιδαγωγός και πρώην σχολικός σύμβουλος, είχε ένα όραμα: να δημιουργήσει ένα σχολείο ανοιχτό σε ιδέες και καινοτόμες δράσεις, το οποίο θα ξεφεύγει από τις συνηθισμένες νόρμες, θα αναπτύσσει τον εθελοντισμό και θα είναι ιδιαίτερα ελκυστικό στα παιδιά. Τελικά τα κατάφερε και ήδη το 4ο έχει γίνει ένα από τα καλύτερα δημόσια σχολεία της Ελλάδας.

Επηρεασμένος από τον Αλέξανδρο Δελμούζο, ο κ. Σιούτας με όρεξη και μεράκι που πηγάζουν από την αγάπη του για τα παιδιά, λειτουργεί ένα σχολείο το οποίο διαθέτει έναν μετεωρολογικό σταθμό ενταγμένο στο δίκτυο του Εθνικού Αστεροσκοπείου, ένα δικό του αισθητήρα καταγραφής σεισμών που συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Stanford της Καλιφόρνια, έναν μεγάλο καταπράσινο κήπο στην ταράτσα όπου οι μαθητές φυτεύουν τους δικούς τους βιολογικούς λαχανόκηπους, ενώ τα παιδιά δείχνουν ιδιαίτερο ζήλο για το λιοστάσι που υπάρχει στο χώρο, το ηλιακό φουρνάκι, τα σημεία για ανακύκλωση και το κατοπτρικό τηλεσκόπιο.

"Είμαι ένας εκπαιδευτικός που αναζητά την καινοτομία και την ενίσχυση της αυτενέργειας, ώστε το σχολείο να ξεφύγει από το συμπεριφοριστικό μοντέλο. Πιστεύω στο βιωματικό σχολείο και στην ανάδειξη ενός συνεργατικού μοντέλου εκπαίδευσης που θα δίνει έμφαση στην μαθητοκεντρική αρχή και θα προσπαθεί να εκριζώσει τη στείρα γνώση" δηλώνει ο κ. Σιούτας στα "ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ".

Πάντως, όπως ο ίδιος εξηγεί, όλες αυτές οι δραστηριότητες δεν θα μπορούσαν να γίνουν πραγματικότητα χωρίς τη συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών και τοπικής κοινωνίας.

"Πρόκειται για μια συλλογική προσπάθεια, όπου ο καθένας δίνει τον καλύτερο του εαυτό. Είμαστε μια ομάδα που αγαπάμε τη μάθηση και τα παιδιά και για το λόγο αυτό καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα σχολείο το οποίο αγαπούν τα παιδιά και εμπιστεύονται οι γονείς".


Δραστηριότητες....


Σε κάθε περίπτωση, εκείνο που κάνει το 4ο δημοτικό σχολείο Νέας Σμύρνης να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία της χώρας, είναι οι πολυποίκιλες δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα κάθε Σάββατο.

Μοντέρνοι και παραδοσιακοί χοροί, τμήμα αστρονομίας, τμήμα ιντερνετικού ραδιοφώνου, θεατρική αγωγή και τμήμα θεάτρου σκιών, είναι μόνο κάποια από τα μαθήματα που έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν εντελώς δωρεάν οι μαθητές. Μάλιστα, το σχολείο διαθέτει και φορητή μονάδα αίματος όπου σε συνεργασία με το Αρεταίειο νοσοκομείο και τη βοήθεια 45 εθελοντών αιμοδοτών, καλύπτει προγράμματα αιμοδοσίας. Φέτος η αρχή θα γίνει στις 30 Νοέμβρη (κάντε κλικ για περισσότερες λεπτομέρειες), ενώ στόχος του σχολείου είναι να δίνονται φιάλες αίματος τρεις φορές το χρόνο.

"Θεωρώ τη δημιουργία της τράπεζας αίματος από τους μεγαλύτερους στόχους που έχουμε βάλει", υπογραμμίζει ο κ. Σιούτας τονίζοντας παράλληλα τη συμβολή του δημάρχου Νέας Σμύρνης και του αντιδημάρχου πολιτιστικών κ. Χατζαντουριάν.

"Πολύ σημαντική είναι η βοήθεια του δημάρχου Ν. Σμύρνης κ Τζουλάκη, αλλά και του κ. Χατζαντουριάν, οι οποίοι είναι κοντά μας σε όλη αυτήν την προσπάθεια και αποδεικνύουν έμπρακτα την αγάπη τους για τα σχολεία".


Προσφορές....


Ο απόηχος της προσπάθειας που γίνεται στη γειτονιά της Νέας Σμύρνης, έχει πλέον ξεπεράσει τα στενά πλαίσια της πρωτεύουσας, με αποτέλεσμα πολλοί εθελοντές από την επαρχία να εκφράζουν το ενδιαφέρον τους προκειμένου να βοηθήσουν στην περαιτέρω επέκταση του σχολείου.


Ενδεικτικό της ανταπόκρισης αυτής είναι το τηλεφώνημα μιας κυρίας από την Αρτέμιδα η οποία προσφέρθηκε να φτιάξει αφιλοκερδώς ένα σάιτ προκειμένου να μαθαίνει πιο εύκολα ο κόσμος για τις δράσεις του σχολείου. Ακόμη, ένας φυσικός από την Πάτρα πρότεινε να διαμορφωθεί ένας χώρος όπου οι μικροί μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν πειράματα και να μυηθούν στην συγκεκριμένη επιστήμη. Πριν λίγες μέρες μάλιστα, ο κ. Σιούτας δέχθηκε κι ένα τηλεφώνημα από ένα σχολείο της Αγγλίας.

"Η υποδιευθύντρια ενός σχολείου ο Όξφορντ μου τηλεφώνησε και μου πρότεινε αδελφοποίηση των σχολείων. Η ανταπόκριση του κόσμου είναι μεγάλη και συγκινητική κι εδώ αναδεικνύεται το μεγαλείο του Έλληνα. Πρόκειται για έναν λαό που έχει φιλότιμο και το δείχνει έμπρακτα αρκεί να αντιληφθεί ότι υπάρχει όραμα".


"Καλύτεροι από τα ιδιωτικά"


Έχοντας εργαστεί σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία στα 36 χρόνια της εκπαιδευτικής του πορείας, ο κ. Σιούτας θεωρεί πως το δημόσιο σχολείο μπορεί να φέρει εις πέρας το έργο του με μεγάλη επιτυχία και να φανεί αντάξιο των ιδιωτικών σε όλα τα επίπεδα.
"Το δημόσιο σχολείο μπορεί να ανταγωνιστεί το ιδιωτικό, καθώς οι δείκτες ποιότητας που έχει το 4ο, αλλά και πολλά άλλα δημόσια σχολεία είναι πολύ πιο ανεβασμένοι από εκείνους των ιδιωτικών. Πιστεύω στο δημόσιο σχολείο και για αυτό ακριβώς το υπηρετώ πιστά τόσα χρόνια", υπογραμμίζει. Πάντως, ο κ. Σιούτας δεν εθελοτυφλεί και αναγνωρίζει τις δυσκολίες που περνούν τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες εκπαιδευτικοί. "Τα προβλήματα των εκπαιδευτικών σήμερα είναι τεράστια, αλλά εδώ φαίνεται η μεγαλοσύνη του Έλληνα δασκάλου, ο οποίος συνεχίζει να αγωνίζεται και προσπαθεί", καταλήγει.

Πηγή: "Νέοι Ορίζοντες", μηνιαία τοπική εφημερίδα Ν. Σμύρνης. (από αφιέρωμα της εφημερίδας "ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ").


Σχόλια

  1. Πολύ ωραίο κείμενο και σίγουρα εκφράζει σκέψεις και επιθυμίες όλων μας. Μακάρι να υπάρχουν σε κάθε σχολείο δάσκαλοι που να θέλουν να ξυπνήσουν τα παιδιά μας και που θα τα κάνουν να έχουν θέληση και επιμονή στις προσπάθειές τους.
    Πέρασε από το σπιτάκι μου να πάρεις βραβειάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε;
Σχολιάστε...............